Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer fra et ikke EU land

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jan 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 02:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle amino''er.

 

Jeg er lidt forvirret!

Jeg vil gerne importere varer fra en tøjproducent som ligger i et ikke EU-land! Meningen er at tøjet skal videresælges til en grossist eller tøjforhandler i DK. Jeg har ikke selv noget firma, derfor vil jeg høre om det er et krav at have sådan et? Eller kan det lade sig gøre uden? Eller er det bedre at man "connecter" producenten direkte med en eller flere danske virksomheder (grossister eller butikker)? Det skal siges at fortjenesten for mig er den samme.

 

Idéen er at transportere via bil eller bane. Skal der tages hensyn til alle de lande godset skal passere økonomisk og juridisk?

 

Så kommer vi til skat og moms osv. Håber i kan forklare mig hvordan det hænger sammen og evt. komme med nogle eksempler.

 

Håber i kan hjælpe med at samle pusslespillet!

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej cc,

Velkommen til Amino.

For at impotere fra et land uden for EU skal du være registreret som importør.

Du kan have en omsætning på 50.000, inden du skal moms registreres, men kan kun anbefalde at du gør det, af mange hensyn.

Fragtmæssigt, skal du bruge et af de større fragt firmaer der har folk derude i det pågældende land, i hverfald til at starte med.

Du kan sagtes selv bestille derude og få det leveret direkte til dine kunder, men man skal være 100 % sikker på sin leverndør, at de sender det rigtige og kvaliteten er den aftalte m.m.

Men hvis du kan blive lidt mere konkret med hensyn til hvilke varer, hvilket land, m.m. så er der mange herinde der gerne vil hjælpe dig videre.

Hilsen
Michael


Tilmeldt 17. Jan 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret. Det var en start.

 

Det handler om skind-produkter som f.eks. jakker af lammeskind af bedste kvalitet. Producenten køber råvarerne fra en leverandør i Australien. Alt i alt er det produkter af lammeskind. De har nogle gode priser. Producenten ligger i Makedonien.

 

Da jeg ikke har planer om at starte eget firma, endnu, vil det sige at jeg måske skal gå direkte til grossister eller andre virksoheder og introducere disse produkter. Kan man gøre det på denne måde? Eller er der noget ulovligt ved dette?

 

Et andet spørgsmål: kan jeg som privatperson få et andet firma til at importere for mig og derefter sælge produkter videre, eller skal jeg have et firma uanset hvad?

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 23-01-2007 13:26:55 Forfatter: cc
Tak for svaret. Det var en start. Velbekommen


Det handler om skind-produkter som f.eks. jakker af lammeskind af bedste kvalitet. Producenten køber råvarerne fra en leverandør i Australien. Alt i alt er det produkter af lammeskind. De har nogle gode priser. Producenten ligger i Makedonien.

Det lyder jo super, har ikke lige forstand på disse produkter, men en god ting er at tjekke med skat hvad toldtariffen er og om der er kvote afgifter på disse varer fra de gældende lande.


Da jeg ikke har planer om at starte eget firma, endnu, vil det sige at jeg måske skal gå direkte til grossister eller andre virksoheder og introducere disse produkter. Kan man gøre det på denne måde? Eller er der noget ulovligt ved dette?

Det kan du sagtens gøre, men det er jo mere en service du yder og jeg går ud fra du ville tjene penge på din service, og derved har du jo en indtjening som der skal svares skat af på den ene eller anden måde.



Et andet spørgsmål: kan jeg som privatperson få et andet firma til at importere for mig og derefter sælge produkter videre, eller skal jeg have et firma uanset hvad?

Uanset hvordan du vender og drejer denne, går jeg ud fra at du ville tjene penge på det, så hvis et firma impotere det for dig og ovenikøbet også skal sælge det for dig, ja så er det vel igen en service kapicitet du sælger til firmaet, du kan jo ikke bare få udbetalt avancen som der evt. måtte være.

Det ville da for dig værer meget mere sikkert og indtjeningsmæssigt sjovere at selv stå for det, hvis varen er super, så skaf evt. pengene til at få det hjem og få gang i din egen forretning, der selvfølgelig en del arbejde med det, men også en tilfredstillelse.


Side 1 ud af 1 (4 indlæg)