Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg økonomisk støtte til mit ide?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har et koncept til jeg gerne vil fører ud i livet, men ved ikke hvordan jeg kommer igang.

Ideen:  

Star Tanken er at starte en hjemmeside portal hvor Lærlinge og Mester kan finde hinanden. Med andre ord, en tjeneste hvor man skulle kunne finde en lærling. Som start ville protalen henvende sig til byggebranchen (dvs. Tømrer, Murer, Elektrikere osv), men på sigt henvende sig til flere forskellige arbejdsgrupper. Jeg vil også tage personlig henvendelse til firmaer og skoler for at gøre opmærksom på dette, samt selv gøre en indsats for at få firmaer til at tage en lærling.

Jeg ved at der er andre hjemmesider der forsøger det samme, men til forskel fra dem er det en gratis tjeneste for alle parter og en hjemmeside som mestre med lille kendskab til internettet vil kunne navigere rundt i uden problemer.

Star Tjenesten skulle være gratis.

Star Det skulle kunne løbe rundt ved hjælp af Sponsorer, Fonder og hvis muligt Offentligt støtte.  

Her tænkes der på økonomisk hjælp til f.eks.

- Drift af domæne / hjemmeside, server

- Reklame. fx plakater og foldere på tekniske skoler, Informationer til Mestere osv.

- Arbejdstimer. 

- Kontor redskaber. computer, papir, telefon osv.

Hjælp!

Det er så her jeg kommer til kort. Jeg er helt på bar bund om hvordan man kommer igang.

Skal jeg starte det som et firma eller en forening og hvordan får man sådan en hjemmeside til at løbe rundt?

Er der nogle der har nogen ide om hvor man kan søge økonomisk støtte? tænker her på Fonde eller om det er muligt at få offentligt støtte til det.

Og ville det være muligt at få dækket nogle af de arbejdstimer man selv ligger i det ved sponsorater eller fonde?

Er det en ide man ville kunne leve af?

 

Håber at der er nogle kloge hoveder derude der er i stand til at hjælpe mig da jeg virkelig brænder for denne ide. Smile

Mvh Thomas

 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Spændende ide...har du undersøgt hvad du vil have af konkurrenter?

Det er svært at sige om du vil kunne leve af det, der er nok størst sandsynlighed for at svaret er negativt.

Det er nok ret svært at få tilskud til driften.

Du vil muligvis kunne få hjælp til produktion af siden enten via tipsmidler eller ved at kontakte fagforeninger indenfor de fag du vil hjælpe.

Hvis du sætter prisen på medlemsskab til 100 kr. per år, skal du blot have 1000 virksomheder til at signe op og 1000 elever, så er du oppe på 200.000 kr. i omsætning.

Det er nok nemmere sagt end gjort at finde 2000 medlemmer, men måske du kan få aftaler om gratis reklame i medlemsblade ect. I starten vil det være rigtig svært at finde kunder...jo flere der er, jo mere er der at komme efter.

Det var lige mine tanker om det.

Fra København
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mr. A

Super dejligt at få noget respons. 

Mht medlemsskab er det det der ville adskille min ide fra de andre. Jeg ville gøre dette fordi der er mangel på lærepladser i danmark og hvis hjulene kan køre rundt uden et medlemskab er det klart at fortrække. 

Tipsmidlerne er en fantastisk ide og jeg vil helt klart kigge mere ind på det.

Jeg er blevet en smule forvirret over hvorvidt jeg skal starte en enkeltmandsvirksomhed eller hvad der ellers er af muligheder. Jeg er trods alt kun ene mand. 

Mange tak for tankerne :)

 

-Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

God ide.

Men, www.praktikpladsen.dk - Er jo egentlig det samme. Den henviser alle erhvervsskoler til, så vidt jeg ved. Om den er statsstøttet, eller hvordan, ved jeg intet om.

Fra København
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtig at praktikpladsen.dk er næsten det samme. Den er også gratis, men jeg har aldrig i min egen læretid (Tømrer) hørt om denne side på trods af jeg selv var søgende i starten. 

Min ide er at oprette siden og derefter sætte alt tid ind for at skaffe pladser selv, for når siden først kører er der ikke meget vedligeholdelse i det. Ideen var at troppe op på diverse messer landet rundt med en stand hvorfra jeg kan formidle mit budskab og skabe et netværk.

Søgemaskinen Google startede stadig op på trods af andre søgemaskiner fandtes. :)

 

Men det er super fedt at der kommer noget respons fra jer. Man får tænkt nogle ting igennem som man muligvis ikke havde set selv.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Jeg er ret sikker på, at du ikke finder hverken offentlig støtte eller fondsmidler til dit projekt, først og fremmest fordi, du løser et problem, som i forvejen er løst. Du har ikke selv fundet praktikpladsen.dk på trods af, at den ejer stort set hele side 1 i Google, når du søger på "praktikplads" - det siger mig, at du lige mangler at lave lidt at hjemmearbejdet, før du lancerer dit site.

Nå, men hvis du alligevel vil forsøge at finde økonomisk støtte til dit projekt, kan jeg anbefale dig at læse min bog "Projekthæftet - lille bog om fundraising og projektmageri", som du enten kan låne på biblioteket eller læse online på www.projekthæftet.dk. Her kan du lære, hvad der skal til for at kvalificere et projekt til støtte.

God vind.

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

First off mange tak for linket :)

Jeg kendte godt til praktikpladsen.dk og er fuldt klar over at det vil være min største konkurrent.

Praktikpladsen.dk er en portal der har spredt sig på et meget stort felt, hvorimod jeg ville fokusere på byggebranchen, da jeg selv har en kendskab til miljøet. 

Men du har nok ret i at offentlig støtte ikke er muligt, men måske ville det var muligt at få fonde til at støtte op til opstart og senere køre på sponsorater.

Som nævnt tidligere, vil jeg også lave opsøgende arbejde.

Med hensyn til google søgningen vil en mester aldrig bruge ordet praktik, men nærmere lærling. Hvis man laver en søgning på "lærling" på Google, er praktikpladsen.dk slet ikke at finde. 

mange tak for input. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)