Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Avance på webshop?

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen - der er ingen der skyder her :-))...kun med meninger....men tillykke med din succes!;-) - men jeg bliver nødt til at være dybt uenig med din filosofi om at "være billigst - er bedst"....og at det er det internethandel er skabt til.......Som du selv er inde på er det markedsafhængigt hvordan avancen sættes - men det udelader ikke de andre parametre.....
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :
"grundfilosofien med en webshop" , "da du havde din storhedstid i halvfemserne". De guldkorn er weltklasse :-)

 

Innovative (eller var det Innonaive): Dine lærere havde ret. e-handel sparer tid, lager og fordyrende mellemled. Du har bare selv lavet det fejlræsonnement at det er forbrugeren der skal have disse penge, og der har du gjort regning uden vært. Der findes ingen "grundfilosofi for webshops"! Der er nogle basale økonomiske love der gælder for alle typer handel og derudover kan man selv krydre det med hvad man nu mener om at "kunne se sig selv i øjnene". Det er din private sag...

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Michael og Jesper,

Absolut er prissætning individuelt og det at køre en forretning ligeså. Men vær sød at droppe de nedladende kommentarer... Jeg er et moralsk menneske, der sætter min pris, som var det mig selv der handlede. Der er mange forskellige priststrategier; penetration, skimming, extention osv. men hos mig er moralen også en vigtig parameter.  Sådan er vi alle bare anderledes altså.

Der er endnu ikke skrevet en håndbog om hvad ideen med en webshop osv. er. Men, ser det som et billigt alternativ til eksisterende fysiske forretninger. Så derfor er holdningen relativ - lad vær med at komme med jeres kommentarer som var det en lov.

Efter disse høvl, skal jeg måske, trods alt, trodse min morale og sætte prisen en tand højere op...;) Skal indrømme at min shop er ny og at min hovedforretning er fødevarer og pizzabakker på ATM Engros. Mit andet firma holdes stadig en smule hemmeligt ;) Desuden var det med storhedstiden i halvfemserne ment som en ros til Thorborg, intet andet...

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Innovative,

 

Der er såmænd intet af mit skriveri der er ment nedladende...(bare lidt gas:-) - men tråden går på avance på produkter solgt på nettet, hvorunder andre aminoer søger råd og vejledning - Derfor er det jo vigtigt alle meninger og erfaringer kommer med;-).... 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
"Godt ord igen" og "så er den ged vist barberet"
Fra Taulov, 7000 Fredericia
Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 115
Fra  GreenGrassValley Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Ud fra indlægne, kan jeg se at spørgsmålet i starten ikke var helt urelavant...

Selv mener jeg det handler meget om produktet, hvad man kan/vælger at tage i avance. Som Martin nævner, så er der mange webbutikker der tager det samme som i en fysisk butik - dette er med til at overbeviser mig som forbruger at dette produkt er af en vis kvalitet, og derfor tror jeg på dette produkt.

Et andet parameter er hvis produktet kun kan erhverves gennem en webshop - ala "E-pusher" - her ser jeg jo helt klart en fordel med E-handel i forhold til at det kun skulle være for at "presse prisen" - man har jo her en mulighed for at komme ud til en endda meget stor kundekreds, selvom man kun er én.

Det er der jeg ser den store fordel ved E-handel.  

Thomas Brinch-Møller
www.BasicElements.dk - til hjem, event og konference

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)