Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sørg for at dit firma registreres som APS ved start.

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er muligt (det er ikke noget jeg går op i) men de er stadigvæk et af de førende firmaer i Danmark.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Bengt:
Så et godt råd til alle som vil starte - start som APS - det koster lidt i starten men kan komme til at koste alt ved en afslutning, med eller uden din skyld i en konkurs.

Hvis du havde skrevet: start via et selskab MED begrænset hæftelse
ville jeg have været HELT enig.

Men meningen med dit indlæg er ellers god nok. Din advarsel burde (modificeret) 
nå ud til de ca. 300.000 danskere, som arbejder via personlige virksomheder
uden begrænset hæftelse.

Men ApS og for den sags skyld et A/S er noget Fanden og/eller hans danske
ligesindede embedsmænd har skabt, og folketinget har stemt herfor uden
at forstå hvilke for iværksættere ødelæggende regler og virkninger, som er
bygget ind i de hidtidige og nuværende danske selskabslove.

Der er andre og langt bedre løsninger. Se min artikel herom på

http://www.amino.dk/forums/t/123242.aspx?#826129

A/S, ApS, SmbA, SPE, GMBH UG
og Vækstdræberne i Danmark

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

I stedet for at begynde at inddrage SMBA i ovenstående så burde du måske skrive noget i retning af at der i dag findes virksomheder hvor der ikke er noget reelt produktansvar og hvor hæftelsen for bankgæld m.v. alligevel består i et ApS, i form af en personlig kautionsforpligtelse. Hvis driften er underskudsgivende i starten er ApS løsningen heller ikke nødvendigvis at foretrække hvis man selv har finansieret underbalancen via udlån. Der bør man måske hellere afvente en selskabsstiftelse via en skattefri omdannelse.

Eller for at sige det på en anden måde: Som udgangspunkt er det et rigtigt råd men man kan ikke generalisere.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

NB: Det kommer an på, hvilken branche man agerer indenfor.

Som eksempel kan nævnes landbrugserhvervet, hvor hovedparten fortsat foretrækker I/S-selskaber.

Som jeg ser det, er det ikke virksomhedsformen, der er vigtigst, når man starter en business op. Nej, det er at du har sat dig nogle klare mål og gjort dig nogle tanker om soliditet og likviditet førend, du starter firmaet op - og de skal følges!

Du skal vide, hvornår det er på tide at stoppe, imens legen er god. I mit hoved er konkurs kun for de, der ikke følger, de retningslinjer, de lagde før virksomheden blev dannet eller glemmer al sund fornuft, når først toget kører.

Med andre ord: Konkurs er kun for de uforberedte.

 

Jeg selv foretrækker en I/S- eller en enkeltmandskonstruktion i mit fremtidige arbejdsliv.

 

Celgaard Person

 

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Celgaard:

Som eksempel kan nævnes landbrugserhvervet, hvor hovedparten fortsat foretrækker I/S-selskaber.  

Celgaard Person

 

Det er ikke rigtigt. Et I/S er kun relevant når vi taler om flerejede virksomheder. Landbrugsvirksomheder drives ofte i personlig form. Dels fordi det er de færreste der giver overskud (og indehaveren har anden indkomst underskuddet kan modregnes i). Dels fordi det ofte involverer brug af en såkaldt blandet ejendom der også indeholder beboelse.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke lade være at tænke på, om det kun er mig der – som kunde – lægger noget i signalværdien ved den konstruktion, der ligger bag en potentiel partner eller leverandør.

Det jeg mener er, at man som virksomhed vel skal forsøge at sætte sig ind i sin kundes tankegang og holdninger.

Man bør vel overveje, hvilke informationer en kunde ønsker at kunne finde om én.

Eksempel: Da vi byggede hus for snart mange år siden undersøgte jeg vores totalentreprenør i hoved og bagdel og fik alle de informationer om ham, hans selskab og hans økonomi jeg overhovedet kunne få fat i.

For mig havde det været diskvalificerende hvis han eksempelvis ofte likviderede og stiftede nye selskaber eller hvis selskabet havde en anstrengt økonomi.

Vitalt var det også at jeg kunne få adgang til data om hans person.

Nu er det jo selvfølgelig ikke alle som er så pernitne som jeg og det er da heller ikke noget jeg lægger vægt på i alle situationer – men generelt går jeg forretningsmæssigt uden om folk hvis jeg har det indtryk, at de alene har konstrueret sig af hensyn til at undgå at hæfte for deres virksomhed.

Og så, hvis jeg (igen) skal overfuses for mine holdninger så lige et citat fra U2:

I'm not afraid
Of anything in this world
There's nothing you can throw at me
That I haven't already heard
I'm just trying to find
A decent melody
A song that I can sing
In my own company

I never thought you were a fool
But darling look at you
You gotta stand up straight
Carry your own weight
These tears are going nowhere baby

Vh
Lars 

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ligger mærke til sætningen, står der at "hovedparten FORETRÆKKER". Jeg siger således ikke, at hovedparten HAR denne konstruktion. Landbrugsvirksomheder er i dagens Danmark store produktionsenheder, der gerne ejes af flere individer og meget ofte far og søn, hvor en I/S-konstruktion er at foretrækker. Dette gør sig eksempelvis gældende ved et glidende generationsskifte.

Herudover er det selvfølgelig meget almindeligt, at landbrugsvirksomheden drives i personlig form, som du skriver. Pas på med at skyde folk for hurtigt ned - det giver en dårlig debat.

NB: Det er ærgerligt, du har opfattelsen af, at "det er de færreste, der giver overskud". Sådan ser virkeligheden heldigvis ikke ud. Men nu ved jeg heller ikke om du tænker i bundlinjetal eller rent konsolideringsmæssigt?!

 

Fortsat god dag!

Celgaard Big Smile

 

 

 

 

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skyder ingen ned men forholder mig kun til faktum. I bund og grund er der jo ikke noget der hedder et I/S-selskab. En I/S konstruktion i generationsskiftesituationen er jo alene udtryk for en overgangsperiode hvor sønnen løbende erhverver andele fra faderen med skattemæssig succession med henblik på at overtage det hele. I bund og grund vil det i mange situationer reelt set være sønnen der mere eller mindre driver virksomheden alene langt hen ad vejen.   

I virkeligheden er det jo de færreste landbrugsvirksomheder der giver overskud. Størstedelen af landbrugene i dag er såkaldte hobbylandbrugere og hvad "de rigtige" landbrug angår så prøv at tage EU støtten fra dem. Big Smile

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, man kan altid tolke på, hvorvidt konstruktioner findes eller ej. Men det vil jeg lade dig rode med. Husk blot at sådanne konstruktioner ofte eksisterer i en længere periode og 20-årige konstruktioner er heller ikke helt ualmindelige. Så de findes da Wink

 

Jeg har en ide om, at du ikke kommer fra Jylland og ej heller har kendskab til "de rigtige" landbrug. I så fald ville du have skrevet at man skulle prøve at tage konerne fra dem i stedet for EU-støtten - den er alligevel under udfasning og vejer ikke specielt tungt på vægtskålen længere!

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel lidt smag og behag :) mange starter med enkeltmands og hvis det går godt, så omdanner man det til fx. ApS :) 

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)