Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opsigelse af CVR nummer og moms. tid ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med at undersøge alt det, der hører med til at drive virksomhed, som bibeskæftigelse.

Det forholder sig således at jeg jo kan læse her i forummet, at det er noget skidt at have CVR-nr, (samt momsregistreret), hvis man bliver ledig og skal på dagpenge.(Jeg er håndværker, så det er et vigtigt emne, at have i minte) Jeg har 1 måneds opsigelsesperiode fra mit hovederhverv, hvor jeg jo derfor har 1 måned til at få afmeldt CVR.nr og moms.

Dog ønsker jeg at køre virksomheden videre, dog udens cvr og moms (og må defor holde aktiviteten under 50.000,-/år) (Ifølge budget, er der regnet med en årlig omsætning på ca. 100.000,-)

Mit spørgsmål til jer, er hvor langt tid det tager at få afmeldt et CVR nr. og moms, og hvad skal der til ? giver det regnskabslige problemer ? (Jeg kan umiddelbart kun se at momsen skal afregnes, men det skattemæssige, burde opgøres, og dermed opstarte et nyt regnskab, fra datoen ved ophør af CVR. nr. og moms)

HIT ME.!!!

Mvh.

Sten Krog

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Sten Krog

Der ligger to ting i det. Hvis man har et CVR kan man trække moms fra og udnytte virksomhedsordningerne vedr. beskatning. Det er ét regnestykke.

Hvis man kun har et firma hvor man fra tid til anden køber en blyant, og egentligt har et CVR nummer for at se lidt proff. ud, så har man et andet regnestykke.

I sidst nævnte regnestykke skal man overveje om CVR nu er alt besværet værd.

Michael

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det kan du have ret i.

Som jeg skrev tidligere forventer jeg en omsætning på ca. 100.000,-, hvorefter der er krav om momsregistrering, hvor jeg efterfølgende går udfra at et CVR-nr også er krav ?? (jeg forventer at anvende VSO)

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

StenKrog:
Dog ønsker jeg at køre virksomheden videre, dog udens cvr og moms (og må defor holde aktiviteten under 50.000,-/år) (Ifølge budget, er der regnet med en årlig omsætning på ca. 100.000,-)

Pas på at du ikke bliver "fanget" af momslovens paragraf 50 og komme til  at hænge på en momsregistrering i mindst 2 kalenderår.

StenKrog:
Mit spørgsmål til jer, er hvor langt tid det tager at få afmeldt et CVR nr. og moms

Skal ske senest 8 dage efter den registreringspligtige virksomhed ophører.

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

SUPER information. Det tyder på at jeg skal lukke virksomheden 100%, hvis jeg bliver ledig, hvilket nok også giver færrest problemer i den lange ende.

Hvordan forholder et sig med lukning af firma, som har både CVR og Moms. Hvor lang tid kan forvente sådan en sag tager, samt er der yderligere konsekvenser/omkostninger ved det, som jeg ikke har tænkt på ??

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Tilmeldt 14. Nov 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du registrerer ophørsdato på virk.dk eller via en papirsblanket, som sendes til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

http://webregforum.pro.dir.dk/log/eogs/library/ophørsblanket-revideret-prod-okt06.pdf

Du skal opgøre momsen indtil afslutningsdatoen og indberette og betale. Herefter får du en kvittering fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, som bekræfter ophøret af din virksomhed.

Herefter skal du huske at opgøre din virksomheds resultat for indkomståret og medtage beløbet på din selvangivelse.

Husk at rette din selvangivelse til for år 2011.

Du kan drive virksomhed uden CVR-nr. hvis du ikke omsætter for mere end 50.000 kr. pr. år. Og jeg er enig i, at du bør lukke din virksomhed 100%, hvis du skulle blive ledig.

/Rådgiveren

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)