Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

December udsalg og 711 konkurser i november

Side 8 ud af 11 (110 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Men man skal naturligvis vælge den strategi der passer en bedst. Man skal bare ikke bilde sig selv ind, at den strategi man vælger nødvendigvis er den eneste eller den mest givtige :)

Det er helt rigtigt - men - man kan aldrig ramme alle. Kører man med voldsomme rabatter, så tiltrækker man den kundegruppe som kun går efter det. De vil så altid være afventende på næste slagtilbud - og sjældent købe til fuld pris. Er det den kundegruppe man ønsker, så er det jo den helt rigtige strategi. I øvrigt er der også en stor del virksomheder som lukker og slukker lynhurtigt efter store kampagner som kun blev holdt i gang fordi virksomheden tabte penge - men dem hører man ikke så tit om...

Det nemmeste i verden er at sælge med rabat - det skal der sgu ikke så mange kloge hoveder til for at regne ud.....!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle, din forestilling om at man ikke kan fastholde folk man får ind med rabatter eller gratis-produkter holder altså ikke i virkelighedens verden. Det er fair nok at du ikke ønsker at gå den vej, men det er som sagt ikke korrekt, hvis du tror det ikke hænger sammen. For det gør det altså for rigtig mange af de virksomheder jeg gennem tiden har arbejdet med, som bruger den type strategier. Like it or not.

Ja, faktisk er nogle af dem jeg kender der har tjent mest, dem der har foræret alle varerne væk. Skype er nok det bedste eksempel. Men ZYB fik de også hevet 50 mill ud på blot 2 år af UDEN en krone i omsætning - hver eneste kunde KOSTEDE dem penge. Men den slags kræver is i maven og kapital nok. Jeg har også oplevet det samme med produkt- og softwarevirksomheder.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Helle, din forestilling om at man ikke kan fastholde folk man får ind med rabatter eller gratis-produkter holder altså ikke i virkelighedens verden. Det er fair nok at du ikke ønsker at gå den vej, men det er som sagt ikke korrekt, hvis du tror det ikke hænger sammen. For det gør det altså for rigtig mange af de virksomheder jeg gennem tiden har arbejdet med, som bruger den type strategier. Like it or not.

Ja, faktisk er nogle af dem jeg kender der har tjent mest, dem der har foræret alle varerne væk. Skype er nok det bedste eksempel. Men ZYB fik de også hevet 50 mill ud på blot 2 år af UDEN en krone i omsætning - hver eneste kunde KOSTEDE dem penge. Men den slags kræver is i maven og kapital nok. Jeg har også oplevet det samme med produkt- og softwarevirksomheder.

Kære Mikkel, hvis du læser hvad jeg skrev - så var det netop at det i nogen tilfælde kan være den rigtige ting at gøre. Men der er bare forskel på brancher.... software kan tjene sig hjem på sigt - eller for den sags skyld varer med en høj avance. Og så er der kæmpe forskel på hvilket segment man skal fastholde. Du kan ikke bare kæmme det hele over een kam.

I øvrigt har det intet med gammeldags eller moderne at gøre - men tværtimod hvilken strategi du har lagt for dage - hvilke tanker der er bag - og hvad dit mål er!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helle, det er bestemt ikke kun software produkter der kan have gavn af agressive strategier - også med store rabatter. Hvorfor tror du at f.eks. Bilka sælger 1 kasse øl til under indkøbspris nogle gange? Tror du, at dem som køber denne kasse øl ikke køber andet eller ikke kommer igen, når de først har set hvor fed Bilka er? Jeg er ret sikker på, at Bilka godt kender regnestykket :)

Iøvrigt er økonomien den samme om du snakker soft- eller hardware. Du har nogle omkostninger og (måske) nogle indtægter. Om omkostningerne ligger i programmører og software, eller om de ligger i indkøb af børnetøj er ligegyldigt. Regnestykket er det samme.

Tilmeldt 6. Nov 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette var til Pimpone's indlæg. Har selv været leverandør (dametøj) for 3 år siden, men det gik i vasken bla. pga af manglende betaling fra forhandlerne.

Tilmeldt 6. Nov 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

engelina:

Hvis dette rent praktisk kunne lade sig gøre, vil det da være helt fantastisk :)

 

Altså man kan godt se jeg ikke har skrevet her før, beklager mange gange...
Spændende tråd Helle :)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Helle, det er bestemt ikke kun software produkter der kan have gavn af agressive strategier - også med store rabatter. Hvorfor tror du at f.eks. Bilka sælger 1 kasse øl til under indkøbspris nogle gange? Tror du, at dem som køber denne kasse øl ikke køber andet eller ikke kommer igen, når de først har set hvor fed Bilka er? Jeg er ret sikker på, at Bilka godt kender regnestykket :)

Iøvrigt er økonomien den samme om du snakker soft- eller hardware. Du har nogle omkostninger og (måske) nogle indtægter. Om omkostningerne ligger i programmører og software, eller om de ligger i indkøb af børnetøj er ligegyldigt. Regnestykket er det samme.

Det er da supersmart at Bilka sælger en kasse øl til ingen penge - men nu snakker vi jo om når butikkerne generelt sælger hele skidtet ud med 30-50% rabat. Hvis du kendte til tøjbranchen, så ville du vide hvilken vej det ville gå :·) Bilka laver jo heller ikke: kom og ryd butikken til halv pris, vel :·)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:
Det er da supersmart at Bilka sælger en kasse øl til ingen penge - men nu snakker vi jo om når butikkerne generelt sælger hele skidtet ud med 30-50% rabat. Hvis du kendte til tøjbranchen, så ville du vide hvilken vej det ville gå :·) Bilka laver jo heller ikke: kom og ryd butikken til halv pris, vel :·)

Helle du misforstår hvad Mikkel skriver :-)

Han siger intet om at sætte det hele ned, eller at gøre det permanent. Og dem der gør det i din branche, eller i min, ja de er på vej væk.

Han snakker om Daily Deals på udvalgte varer for lige at kapre en lille smule ekstra kunder. Det er alt. Du skal ikke gå i panik over dem der sætter alle deres varer for langt ned i pris, permanent. Dem skal du bare glæde dig over, for du får snart deres kunder :-)

God jul

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Okey Jimi, det er da også rigtigt... jeg har tænkt de indlæg der var i starten af tråden - men det er jo længe siden :·)

Men enig omkring ølkassen :·) eller andre tiltag som får kunderne til at handle varer der ligger med god avance!

God jul til dig også da :·)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Helle - houseofkids.dk:

Hvis du kendte til tøjbranchen, så ville du vide hvilken vej det ville gå :·)

Jeg kender skam tøjbranchen bedre end du tror. Ja, fatisk vil jeg gætte på, at jeg var involveret i den flere år før du kom til - bl.a. som rådgiver for nogle af dine større konkurrenter i ind og udland :)

Så lad være med at afskrive din manglende forståelse for den her slags strategier med at jeg ikke ved noget. Det er blot en gang dum udenomssnak.

Side 8 ud af 11 (110 indlæg)