Jeg har kigget på dem :·) og jeg synes at der er en stor risiko ved de tal. For hvad skete der for de som ikke havde succes? Og hvad solgte de som havde succes? og hvilken avance havde de? Hvad med de 31% som lavede et køb efterfølgende: Var det så til fuld pris, eller var det også tilbud i samme klasse de benyttede. Der er jo mange faktorer som skal regnes med. Jeg vil stadig vove den påstand at det klart er groupon og lignende dealingssteder som er dem som tjener kassen. Personligt ville jeg ti gange hellere smide en mio efter bannerannoncering, tv og adwords - whatever - end at tømme mit lager efter et projekt som dette. I øvrigt så ville vores kunder blive eddersure hvis de for en uge siden havde brugt 3-4000 kr hos os, og så de fandt ud af at vi kørte sådan noget ved siden af. Så man kan miste rigtig mange gode, trofaste kunder på det også. Og så er der også bare stor forskel på om man handler i en typisk kvinde eller mandebranche. Hvem har ikke hørt en kvinde sige: ....og tænk sig, så havde jeg lige købt xxx i går, og i dag gik jeg forbi og så var det sat ned til halv pris.... Mit gæt er at der skal meget til før hun handler der igen.
|
Helle - houseofkids.dk:I øvrigt så ville vores kunder blive eddersure hvis de for en uge siden havde brugt 3-4000 kr hos os, og så de fandt ud af at vi kørte sådan noget ved siden af. Så man kan miste rigtig mange gode, trofaste kunder på det også.
Og så er der også bare stor forskel på om man handler i en typisk kvinde eller mandebranche. Hvem har ikke hørt en kvinde sige: ....og tænk sig, så havde jeg lige købt xxx i går, og i dag gik jeg forbi og så var det sat ned til halv pris.... Mit gæt er at der skal meget til før hun handler der igen.
Jeg blander mig lige igen :)
Nu er jeg mor på barsel og bestemt i Helles målgruppe (jeg er dog mest til udenlandske mærker, vil gerne have prinsessen ikke er ens med resten af de andre små i DK;) Men jeg vil give Helle ret. Hvis jeg handler i en butik og de efterfølgende sætter varen ned med x antal procent og det er udenfor de gængse udsalg man ved er der, så bliver jeg sur og finder et andet sted at handle næste gang. Dette er uanset om det er tøj til barnet, mig eller manden. Gælder også for ting til boligen. Ved forbrugsvarer som mad, personlig pleje er det en anden snak. Dette vil jeg vove at påstå gælder for hele min kvindelige omgangskreds.
Jeg benytter mig gerne af daily deals og næsten altid bliver der handlet, hvis jeg får et nyhedsbrev hvor der er en rabatkode med en procentsats (mel. 10-30% har jeg oplevet) på sæsonens varer, men jeg kommer ikke tilbage dertil og køber varer hos dem til fuld pris, jeg ved jo der kommer en rabat om lidt...