Høvlen |
Hejsa Nick !
Jeg er af den helt klare overbevisning, at du skal kalde dit
firma for ”SmukkeGulve” – og mon ikke ”SmukkeGulve.dk” er ledigt? Eller: ”SmukkeGulveAps”? Eller: "NicksSmukkeGulve.dk"?
Jeg kan i alt fald ikke Google mig frem til det.
Begrundelse:
Valget af netop dette navn er indlysende.
Navnet har en god klang – eller et godt ”flow”, der er lidt ordspil i det, fordi Uét og Eét går igen næsten samme sted i de to ord– og navnet
forklarer helt tydeligt, hvad formålet er med dit firma: at skabe smukke gulve.
Samtidig med det vækker navnet opmærksomhed pga. af det visuelle og æstetiske – man ser smukke
gulve foran sig i sit indre blik.
Navnet lover og signalerer også et godt resultat, efter du har udført dit arbejde, navnet borger for kvalitet.
Det kan godt være, at "Smukke Gulve" lyder lidt for feminint og kvindeligt i nogle mænds ører: men mon ikke det mange gange er kvinderne, der først siger; ”Ej – det her gulv må vi altså have gjort noget ved…………….” ( hvorefter manden eller direktøren/chefen lader sig overtale til at gøre noget ved det).
Derfor: Din målgruppe – dit kundepotentiale - er måske i første omgang ofte kvinder.
Så Nick: Kald dit firma for SmukkeGulve.dk – få din varevogn dekoreret med denne tekst- og få dig et website med dette domænenavn, så skal kunderne nok finde vej til dig.
Du skal ikke kalde dit nye firma for et plat eller nedgørende navn.
Dine kunder skal nok selv finde nicknavne, kælenavne eller øgenavne til dit firma hen ad vejen - og dem (navnene) har du jo ikke selv valgt fra start.
Kh.
Irene