Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp med at finde på et firmanavn

Side 3 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Høvlen

Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Nick !

Jeg er af den helt klare overbevisning, at du skal kalde dit firma for ”SmukkeGulve” – og mon ikke ”SmukkeGulve.dk” er ledigt? Eller: ”SmukkeGulveAps”? Eller: "NicksSmukkeGulve.dk"?
Jeg kan i alt fald ikke Google mig frem til det.

Begrundelse:

Valget af netop dette navn er indlysende.
Navnet har en god klang – eller et godt ”flow”, der er lidt ordspil i det, fordi Uét og Eét går igen næsten samme sted i de to ord– og navnet forklarer helt tydeligt, hvad formålet er med dit firma: at skabe smukke gulve.
Samtidig med det vækker navnet opmærksomhed pga. af det visuelle og æstetiske – man ser smukke gulve foran sig i sit indre blik.
Navnet lover og signalerer også et godt resultat, efter du har udført dit arbejde, navnet borger for  kvalitet.

Det kan godt være, at "Smukke Gulve" lyder lidt for feminint og kvindeligt i nogle mænds ører: men mon ikke det mange gange er kvinderne, der først siger; ”Ej – det her gulv må vi altså have gjort noget ved…………….” ( hvorefter manden eller direktøren/chefen lader sig overtale til at gøre noget ved det).

Derfor: Din målgruppe – dit kundepotentiale - er måske i første omgang ofte kvinder.

Så Nick: Kald dit firma for SmukkeGulve.dk – få din varevogn dekoreret med denne tekst- og få dig et website med dette domænenavn, så skal kunderne nok finde vej til dig.

Du skal ikke kalde dit nye firma for et plat eller nedgørende navn.
Dine kunder skal nok selv finde nicknavne, kælenavne eller øgenavne til dit firma hen ad vejen - og dem (navnene) har du jo ikke selv valgt fra start.

Kh.

Irene

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

"Smukkegulve" lyder ikke så ringe. 5 * herfra. Big Smile

Kommer snart...

Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen !

Tusind tak for rosen, tænkstort.

Ikke for at kritisere en anden Amino-boy.

Men jeg synes godt nok, at "MandenPÅGulvet" kan misforstås.

Det henviser måske til et gulvfirma, men i virkelighedens verden, ved vi jo alle, at det henviser til den helt ordinære (måske fattige ?) mand på gulvet, som ikke har de helt store ambitioner.

Og som måske endda bliver kanøflet af konen derhjemme.

Så kunne vi jo blive ved, kender I ikke sangen om "Manden på risten" - en meget trist historie om en meget fattig mand.

Så glem det, Nick - tænk stort !

Kh.

Irene

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 12. Dec 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig

Hvad med bare at kalde din butik Gulvet

 

Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen !

Ja - jeg tænkte også på "BedreGulve", men syntes så, at synet af "SmukkeGulve" var bedre  Wink

Kh.

Irene

Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Med "Bedre" går vi over i "Bo Bedre" stilen, mens hvis vi ser på navnet "Dansk Tagrensning" kunne Nick også kalde sit nye firma for "Dansk Gulvrenovering" eller "Dansk Gulvservice" - når han nu fra start tænkte på Nordisk som første ord i navnet.

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 12. Dec 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig.

Gode forJUL

Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan også gå så langt, at kalde firmaet for "Dansk Gulvekspertise", men det kræver så, at man virkelig kan det dér med gulve - ikke sikkert en iværksætter har modet og erfaringen til det, som jo går i retningen af "Gulveksperten"

Ved ikke, om domænerne er ledige.

Kommer Nick ikke på banen med sin mening om de indkomne forslag ?

Tilmeldt 5. Dec 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen og mange tak for alle jeres svar, det er jeg rigtigt glad for at der er så meget support, for jeg synes det er svært. Big Smile Jeg synes der er kommet rigtigt mange gode ideer og jeg synes at De skrå brædder, Smukke Gulve og Dansk Gulv ekspertise er nok nogen af de bedst, ikke fordi de andre er dårlige men de her er nok mere min egen smag.

Jeg tro bare at Dansk Gulv Ekspertise bliver man nok lidt træt af at sige hver gang mobilen ringer men så kunne man måske os bare sige "DGE" det nick når jeg tager mobilen men hvad synes i kan man godt det? Jeg er meget erfaring så tør godt at kalde det for jeg er rigtigt dygtigt :D

Jeg synes os at smukke gulve er god fordi som du siger man får hurtigt en billed inden i hovedet. De skrå brædder er lidt sjovt og os lidt gammel dags..

Det er rigtigt svært :S 

Mvh Nick

Side 3 ud af 6 (58 indlæg)