Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver man en engelsk version af en hjemmeside?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

God aften!

Jeg vil høre om der er en der kunne fortælle mig, hvordan man kunne lave en engelsk version af en eksisterende hjemmeside?

Hvis jeg fx ville lave en engelsk version til www.iryna.dk, så skulle den jo eventuelt hedde en.iryna.dk eller lignende, ik? Hvordan gør man dette? Sådan teknisk set?

Venlig hilsen,

Iryna

Fra København
Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Irina

Jeg kan se, at din hjemmeside er lavet i WordPress. Det er heldigt, for så bliver det snart ikke nemmere! Du skal installere et plugin det hedder qTranslate, og det kan du sætte op til at alle dine engelske sider hedder iryna.dk/en/about, iryna.dk/en/rettigheder, osv. Når du redigerer siden er der en tab for hvert sprog, så du nemt kan skrive på flere sprog. Det fungerer rigtigt godt, og det er det plugin jeg bruger når mine kunder vil have WordPress med flere sprog.

Links til de forskellige sprog kan du enten manuelt sætte ind i dit tema eller bruge qTranslates widget og lægge ud i din sidebar.

Med venlig hilsen

Chiel Robben
PEPHERS webdesign 

Modtag tidsbestillinger på din hjemmeside med Zapla - bookingsystemet virker på alle hjemmesider og tilpasser sig automatisk dit design.

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvordan man gør kommer an på hvilke systemer du benytter på din hjemmeside.

CMS, serveropsætning m.v.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Chiel Robben:

Hej Irina

Jeg kan se, at din hjemmeside er lavet i WordPress. Det er heldigt, for så bliver det snart ikke nemmere! Du skal installere et plugin det hedder qTranslate, og det kan du sætte op til at alle dine engelske sider hedder iryna.dk/en/about, iryna.dk/en/rettigheder, osv. Når du redigerer siden er der en tab for hvert sprog, så du nemt kan skrive på flere sprog. Det fungerer rigtigt godt, og det er det plugin jeg bruger når mine kunder vil have WordPress med flere sprog.

Links til de forskellige sprog kan du enten manuelt sætte ind i dit tema eller bruge qTranslates widget og lægge ud i din sidebar.

Med venlig hilsen

Chiel Robben
PEPHERS webdesign 

 

Hej Chiel,

tak for dit svar. Er det korrekt forstået at jeg så selv skriver teksten i det respektive sprog eller at plugin'et oversætter automatisk?

 

Fra København
Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Iryna.dk:

Chiel Robben:

Hej Irina

Jeg kan se, at din hjemmeside er lavet i WordPress. Det er heldigt, for så bliver det snart ikke nemmere! Du skal installere et plugin det hedder qTranslate, og det kan du sætte op til at alle dine engelske sider hedder iryna.dk/en/about, iryna.dk/en/rettigheder, osv. Når du redigerer siden er der en tab for hvert sprog, så du nemt kan skrive på flere sprog. Det fungerer rigtigt godt, og det er det plugin jeg bruger når mine kunder vil have WordPress med flere sprog.

Links til de forskellige sprog kan du enten manuelt sætte ind i dit tema eller bruge qTranslates widget og lægge ud i din sidebar.

Med venlig hilsen

Chiel Robben
PEPHERS webdesign 

 

 

Hej Chiel,

tak for dit svar. Er det korrekt forstået at jeg så selv skriver teksten i det respektive sprog eller at plugin'et oversætter automatisk?

 

Hej Irina

Du skal selv skrive teksten i det respektive sprog.

Med venlig hilsen

Chiel Robben

Modtag tidsbestillinger på din hjemmeside med Zapla - bookingsystemet virker på alle hjemmesider og tilpasser sig automatisk dit design.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, mange tak for det gode svar! Lyder meget nemt :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg installeret det omtalte plug qtranslate, men får en fejlmelding på siden nu:

 
Fatal error: Call to undefined function qtrans_parseURL() in /var/www/clients/client8/web42/web/wp-content/plugins/qtranslate-slug-with-widget/qtranslate-slug-with-widget.php on line 373

Hvad gik galt?

Fra København
Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Irina

Det er det forkerte plugin du har downloadet ser det ud til. Der kommer også nogle stykker frem når man søger på qTranslate. Det er denne jeg bruger: http://wordpress.org/extend/plugins/qtranslate/

Med venlig hilsen
Chiel Robben 

Modtag tidsbestillinger på din hjemmeside med Zapla - bookingsystemet virker på alle hjemmesider og tilpasser sig automatisk dit design.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, jeg prøver at downloade den, men der sker ikke rigtigt noget, når den spørger om ftp koden... jeg må prøve igen senere så.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)