Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd ang. hjemmeside

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Vesterbro
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar og gode råd - nu er jeg blevet lidt klogere :)

Jeg er mest interesseret i at kunne lave en nem hjemmeside ud fra en skabelon a lá 'drag af drop-princippet'.  Så er WP vel ikke ideelt til dette?

Da jeg ikke er særlig teknisk anlagt mht. hjemmesider har jeg nogle bonus spørgsmål:

 - Hvor meget hotel-plads skal jeg bruge til så enkel en hjemmeside?

 - Udbydere a lá Mononet hoster vel ikke og tilbyder ikke emailadresser?

Kan I komme med en tjekliste til en hjemmeside?

Domæne, hosting - andet?

På forhånd tak,

 

Mvh. Teis

Tilmeldt 18. Dec 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Hvis det skal være så let som du beskriver det, ville jeg nok ikke anvende WP. Når først alt er installeret er WP temmelig simpelt, men ikke drag and drop.

I dit tilfælde skal du ikke bekymre dig om størrelsen på webhotellet. Din side kommer til at kræve et minimum, som alle kan leve op til. Jeg kender ikke mononet, men det virker til at de hoster på deres hjemmeside. Synes nu det virker lidt dyrt, men det kan være de har nogle rigtig lækre templates, som gør at din side bliver federe end hvis du fx. bruger one.com som tidligere nævnt. Det må du kigge lidt ind i og så om det er prisen vær.

Huskeliste:

  1. Køb dit domænenavn hos fx. dandomain, eller hvis du vælger one.com så direkte hos dem (så sammenkobles domænenavn og webhotellet med det samme). Jeg vil helt klart anbefale dig at købe et .dk domæne, da du senere hen (måske) for brug for at udvide lidt på dit domæne, vil søgemaskineoptimere, tiltrække danske kunder osv.
  2. Find en udbyder af webhotel + mail (dette har du allerede styr på hvis du vælger den samlede løsning som fx. one.com)
  3. Overlad det med at koble domænenavnet til webhotellet til udbyderen og få oprettet de e-mailadresser du skal bruge. Typisk kan du selv gøre dette i en simpel administrationsdel.
  4. Gå i gang med de skabeloner, der nu en gang tilbydes.

Jeg ville personligt kun anbefale denne type setup, hvis man virkelig ikke ønsker at skulle rode med noget som helst selv. Men det er jo også det du kraftigt antyder i dit indlæg. Overvej nu alligevel at kaste lidt flere kræfter ind i projektet, og se det som en udfordring, at sætte dig ned og blive lidt klogere på det der med hjemmesider. Wordpress er som sagt et udemærket sted at starte - bare en opfordring :o)

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)