Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Analytics expert

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har sat min Analytics op til at den skulle kunne vise min E-handel, men er ikke sikker på om det er gjort rigtigt.

Det jeg har gjort er at slå E handel til, derefter har jeg indlagt et mål på den, målet har jeg defineret til den side som man kommer retur til på websitet efter at man har betalt, er det den rigtige måde at gøre det på ?

Jeg syntes bare ikke den afspejler det rigtige antal køb...why

På forhånd tak og glædelig jul til alle

Best regards

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

Peewwwww, det ser kompliceret ud, det får jeg da aldrig op at køre selv :) troede at alt det var noget Analytics selv fandt ud af når man bare definerede den side kunderne slutter på, jeg vil jo bare vide hvor mange besøgende der bliver til kunder, troede ikke det var så kompliceret...øvøvøv

Men tak for svaret

Best regards

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

Jamen, det er netop bare det jeg skal bruge, da jeg kun har 1 pris på hele websitet er det jo meget enkelt :)  jeg har opsat et mål og målet er den side kunden altid bliver sendt tilbage til efter endt betaling....altså den side der siger, din betaling er gennemført bl.a bl.a den er jo ens for alle køberne, derfor valgte jeg den, er det ikke den rigtige måde ?

Jeg syntes bare at den så burde bare vise antallet af betalende brugere, men den viser alt for mange i forhold til hvor mange der rent faktisk betaler, jeg får jo en kopi af fakturaen som sender til kunderne og det tal stemmer slet ikke overens med det Analytics siger, så et eller andet er forkert kan selv jeg regne ud Stick out tongue

Best regards

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer brugere, som opretter en gratis bruger til samme kvitteringsside, som de brugere, der køber et abonnement

Ellers sørg for at dobbelttjekke alle indstillinger. 

Husk at sætte 99 ind som Goal Value. Så kan du også se omsætning mm. på forskellige trafikkilder :) 

Mvh. Andreas.. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

En fordel ved at implementere e-handelskoden selv om der kun er 1 pris er at nogle brugere bookmarker bekræftelsessiden. E-handelskoden vil kun registrere et salg da det vil være samme ordrenummer, mens målet vil tælle som nyt mål for hvert besøg.

En anden fordel er at du kan se ved hvilket besøgsnr og efter hvor mange dage fra første besøg at der blev købt.

Din e-handelskode behøver ikke være så avanceret, for beløb og produkt samt flere detaljer er jo de samme hver gang. Så du skal kun have en dynamisk variabel for ordrenummer og postnr mv. (men de sidste er ikke obligatoriske).

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Her er en lille anekdote. I Kolding sidder en af mine kunder som engang købte en japansk kokkekniv. I lange perioder har han flere gangfe månedligt været inde på kvitteringssiden, som er ecommerce tracket. Hvor ved jeg dette fra? Antallet af ordrer og beløbet stemte ikke overens med de faktuelle salg. Da jeg kiggede i Analytics kunne jeg se et ordre ID stå for rigtigt mange transaktioner og kroner.

Det bekræftes af denne artikel om hvordan man annullerer en ecommerce transaktion. Konklusion: Ecommerce transaktioner vil også give problemer hvis folk bookmarker siden. Selv har jeg lagt en kode ind server-side, som tjekker at data kun sendes een gang til Google.  

http://www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?hl=en-GB&answer=72290 

Goals lyder fint til at klare opgaven her, men er man i tvivl om præcis hvornår og hvem der konvereterer (fx hvis der er for mange) så kan man efterfølgende få bedre info med eccommerce transaktioner.

Mvh Jesper

_______________________________________

Microplane rivejern

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Må jeg stille et tillægs sprøgsmål ? Den kode som bliver brugt til Analytics, kan den også bruges til Webmaster tools ? eller skal det køre på en anden kode ? 

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)