Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Har sendt en ansøgning af sted til EOS om registrering af enkeltmandsvirksomhed. Da jeg ikke er sikker på, at min indtjening vil ryge over de 50.000,- (hvor der jo derved er krav om momsregistrering) valgte jeg ikke at sætte kryds i feltet omkring momsregistrering.

I dag har jeg så fået et brev, hvor der står, at den branche (Databehandling, webhosting og lignende serviceydelser (631100) / Webportaler (631200)) jeg har valgt er det et krav at blive momsregistreret.

Mit spørgsmål er, hvad det vil ændre for mig, at jeg lader min nye enkeltmandsvirksomhed momsregistrere. Jeg skal vel indsende kvartalregnskab så? Hvad mere skal jeg have i tankerne, og have styr på.

På forhånd tak for hjælpen Smile

Ung iværksætter! Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja...uden momsregistrering kan du ikke få CVR.nr. i  dit tilfælde.

Du skal angive moms kvartalsvis (40 dage forskudt er sidste frist for angivelse/betaling).

Det ville være klogt at lave et regnskab/bogføring..men det skal du også selvom du ikke

er momsregistreret.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Tak for svaret!

Men sagen er den, at jeg ikke er sikker på at kunne præstere en omsætning på over 50.000 det første år. Sker der noget ved at have lavere omsætning end det?

Mht. regnskab, er det vel indkomst og udgifter (med fakturanumre) der skal stå?

Ung iværksætter! Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Indenfor din branche er momsregistrering op til 50 k frivillig og herefter et krav.

Så nej......der sker intet såfremt du ikke opnår 50 k i omsætning.

Regnskab...Yes indtægter - udgifter.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Så nej......der sker intet såfremt du ikke opnår 50 k i omsætning.

Enig! Men man skal være opmærksom på at en frivillig registrering  er for en periode af minimum 2 år.

/Henrik

Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

 

Jeg har også nogle spørgsmål omkring momsreglerne i en enkeltmandsvirksomhed. Jeg havde hele tiden troet, at fordi min virksomheds indtjening er på under 50.000 kr. om året så var der ingen krav til moms. Jeg har så idag talt med Skat, og den flinke dame fortalte mig at det desværre ikke passede, og at jeg var tvunget til at indberette moms osv. Mit spørgsmål er således, hvis jeg har en virksomhed, med under 50.000 kr. omsætning om året, skal jeg så bare indberette moms til 0 eller hvordan skal det forløbe.

 

Puha, jeg synes godt nok at det er en smule besværligt at komme igang med sådan en lille forretning.. Kan ikke helt forstå at det skal være så besværligt.. Jeg har også set flere forskellige forklaringer omkring skatteregler i enkeltmandsvirksomheder, nogle siger at du ender med at betale ca. 50% i skat, andre siger at du bare betaler virk. skat af dit overskud og pers. skat af hvad du udbetaler til dig selv.. Er der nogen der kan gøre dette mere tydeligt for mig?

 

På forhånd tak,

 

Tobias

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har et momsnummer er du momspligtig selvom du har en omsætning under 50.000 kr./12 måneder. Har du intet momsnummer er du ikke pligtig til at blive momsregistreret, sålænge du holder dig under denne omsætningsgrænse.

mvh
Michael

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hvilsted Consulting:
Jeg havde hele tiden troet, at fordi min virksomheds indtjening er på under 50.000 kr. om året så var der ingen krav til moms

 

Hvilsted Consulting:
Mit spørgsmål er således, hvis jeg har en virksomhed, med under 50.000 kr. omsætning om året, skal jeg så bare indberette moms til 0 eller hvordan skal det forløbe

Du har da vist fået lidt galt fat i begreberne. Det ene øjeblik snakker du om en omsætning det andet om en  indtjening på under 50.000 kr. pr. år.

Indtjening og omsætning er absolut ikke det samme!

Har du en omsætning på under 50.000 kr. pr. år er der intet krav om moms registrering, men du skal naturligvis stadig stadig betale skat af overskudet !!

 

 

Hvilsted Consulting:
Puha, jeg synes godt nok at det er en smule besværligt at komme igang med sådan en lille forretning.. Kan ikke helt forstå at det skal være så besværligt
 

Hvad er det der er så svært?

 

Mvh

Ravn

 

 

 

 

 

 

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal angive din salgsmoms og din købsmoms hvilket ikke kan være 0 hvis du bare har omsat for 10,-

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)