Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura fra udlandet

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop erfaret fra en kollega at alle omkostninger fra udlandet skal dokumentes gennem et fysisk brev.

 

Dvs. hvis jeg køber et stykke software, skal jeg overfor SKAT dokumentere købet via en faktura sendt fra udlandet. En elektronisk faktura er ikke tilstrækkeligt.

 

Kan det virkelig passe?

Jeg tænker bare på Google Adwords, der forstiller jeg mig at det er umuligt at få Google til at sende noget som helst. 

 

Er dette et vigtigt punkt for SKAT?

 

/Libbert

 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Er da ret sikker på at du kan udskrive kvitteringen selv?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Libbert:

Dvs. hvis jeg køber et stykke software, skal jeg overfor SKAT dokumentere købet via en faktura sendt fra udlandet. En elektronisk faktura er ikke tilstrækkeligt.

En elektronisk faktura som kan udskrives i klarskrift (Printes) er mere end tilstrækkeligt for SKAT.

/Henrik

Tilmeldt 11. Jun 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det burde det også være.

 

Hvad mener i andre? Har vi nogle eksperter der tør at byde ind?

Fra Tune
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 77
Fra  Whisky Tastings and Tours Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg køber masser af varer i England og er ikke blevet stillet overfor et sådan krav.
Jeg bruger de fakturaer der fremsendes nogen er fysiske der fremsendes med varen andre er digitale. Disse printer jeg ud til mit regnskab.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Libbert:
Har vi nogle eksperter der tør at byde ind

Jeg tør godt kalde Henrik for ekspert - og mig selv. Og heldigvis er vi enige.

Der er simpelthen indsat to paragraffer momsbekendtgørelsen om elektroniske fakturaer, § 45 og §45a. Reglerne vedrørende EU-handel findes i § 45a.

Det er en generel forudsætning for at anvende elektroniske fakturaer, at

  1. Køberen er indforstået hermed
  2. Fakturaen overholder de almindelige fakturakrav

Når vi så kommer til fakturering over landegrænser så er det i henhold til de fælles EU-regler en betingelse, at fakturaerne ægthed mmm. sikres gennem

  • en elektronisk signatur, eller
  • elektronisk dataudveksling (EDI).

Der kan benyttes andre metoder til elektronisk fakturering (eksempelvis en god gammeldws PDF), forudsat der er en sikker procedure, som tilgodeser, at kravene til ægthed og integritet overholdes.

Myndighederne i udsteders land skal acceptere metoden, og den virksomhed, der udsteder fakturaen, skal faktisk indhente accept fra myndighederne.

Alt ovenstående er reelt bare klippet fra Momsvejledningen: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=171717&vId=203353.,

Så nej: Det er ikke et krav, at der skal ligge en original papirfaktura. I hvert fald ikke på købers side - og kender jeg irerne ret, så kan Google gøre som det passer dem. Sorry, ku' ik la' vær.

Vh
Lars

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)