Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det betale sig?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et enkelt spørgsmål, jeg gerne vil dele med jer eksperter her på Amino.dk.

Jeg er i tvivl om det kan betale sig, at momsregistrerer sig, når planen er at have en hjemmeside og så "leve" af reklamerne?

 

På forhånd tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj

Det kommer jo lidt an på, hvor meget du forventer at komme til at tjene. Smile

Er det under 50.000 behøver du det nødvendigvis ikke. Men omvendt, så vil langt de fleste af de kunder du henvender dig til sikkert have tilsendt en faktura med moms, og det kan du selvsagt ikke hvis du ikke er momsregistret.

Oven i det så er der jo også alt det du kan trække fra i din virksomhed, hvis du lader dig momsregistrerer.Wink

 

 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan jeg selvfølgelig ikke lige huske det eksakte beløb, men mener hvis du regner med at tjene over 50.000 kr., så skal du momsregistrerer dig!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du forventer en omsætning på over 50.000 kroner skal du registrere dig. Hvis du ikke gør, så skal du ikke. En omsætning på over 50.000 kroner på et år vil jeg tro er rimelig urealistisk, hvis den eneste indtægtskilde er reklamer. Det kommer selvfølgelig an på en masse, men du skal have noget indhold som kan skaffe dig nogle kliks, og du skal skrive mange artikler/tips eller lignende. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du omsætter for under kr. 50.000,- om året, så er det et spørgsmål om det kan betale sig eller ej - omsætter du for mere, så har du ikke noget valg, så skal du momsregistreres.

Hvis du vil leve af reklamerne, går jeg ud fra, at du budgetterer med en omsætning over 50k om året, så svaret giver vel lidt sig selv :-)

MVH

Thomas

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er indforstået med at hvis man tjener mere end 50.000 kr om året, er det lovpligtigt at momsregistrerer sig, men hvis den forventede indkomst er uvis på nuværende tidspunkt, kan det så betale sig?

Jeg tænker på, om man ikke ligeså godt kan gøre det, man skal vel ikke betale for at være momsregistreret, eller hvordan er det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du betaler ikke for at være momsregistreret, der er lidt mere administration ved at være momsregistreret, da du hvert halve eller kvarte år skal indberette moms (fortælle SKAT hvor meget udgående moms (moms af din omsætning) og hvor meget indgående moms (moms af dine omkostninger) der har været i perioden), og så betale forskellen mellem de to.

Eksempel:

Du har en omsætning på 25.000 inkl. moms fra din side, og du har betalt kr. 12.500 til webhotel. Så er der 5.000 i udgående moms (momsen fra din omsætning), og 2.500 i indgående moms (momsen fra dine omkostninger). I den periode skal du så betale kr. 2.500 til SKAT.

Hvis du har en forventning om at komme over kr. 50.000 i løbet af et års tid, så vil jeg mene, at du ligeså godt kan registrere dig - så får du også momsfradrag for de udgifter, som er tilknyttet dine indtægter (de udgifter, som er nødvendige for at du kan drive din virksomhed).

MVH

Thomas

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene, det har været en stor hjælp.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)