Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 8 ud af 46 (460 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

stinevestergaard:

Men hvis nu en kasse måler f.eks. 20x30x15 hvordan beregnes så prisen, synes det er dybt forvirrende.

Men det de får ud af det, er da at alle deres erhvervs kunder smutter, eller står nede på posthuset og køber labels.

Så siger du: 20x30x15x280 divideret med 1 mio = den vægt du skal betale ud fra. Hvis pakken vejer mere end den vægtgrænse du falder ind under, skal du betale den dyreste.

Desværre har Post Danmark udtænkt at det ikke går at alle virksomhederne står med pakkelabels på posthuset: Der er B2C priser, og der er C2C priser... og vi hører ind under førstnævnte - hvilket er inkl. volumen.... Det ville ellers være et herligt syn med alle dem som så skulle på posthuset. Vi kan ansætte i hvert fald 1 mand fuldtid for det vi skal betale ekstra.... så det ville godt kunne betale sig at hyre en »kør på posthuset og sæt labels på pakker« mand :·)

Vi har nogle få erhvervskunder som helst vil have sendt med posten og der har vi faktisk længe gjort det, at hvis vi fx skal sende en rulle bobleplast 50x50x50 cm fylder det 31,50 kilo selv om det fysisk vejer 3-4 kilo..
Vi har en stak pakkelabels til almindelige privatpakker købt på posthuset liggende på lageret og så bruger vi ind imellem dem - mange gange kan vi sparer 50-100 kr pr pakke.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke gået tråden igennem, men er der ikke nogle virksomheder, der tilbyder tysk lagerhotel, og kan klare alle forsendelse derfra?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Helle - houseofkids.dk:

Min helt umiddelbare tanke lige nu er at få en mand til at afhente alle vores pakker hver tirsdag og torsdag - køre dem til tyskland og sende dem derfra. Og så have 3 dages leveringstid og 30 kr i fragt. En ide som måske skal kigges nærmere på - og man kan gå flere netshops sammen om det.

Skype-Giggle Ja hvorfor gøre det nemt for de erhvervsdrivende...

Anyway tjek din PB ;D

Der er ikke kommet nogen søde breve fra dig i dag Skype-Wink

 

Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 277
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Det er da helt hen i vejret de prisstigninger! Det må da være muligt, at få nogle Amino`er til at fragte det billigere end Postdanmark?

Udover de prisstigninger, varsler TDC nu med en afgift på opkald der ryger på mobilsvaren. Det er visse erhvervsabonnementer og per 1.feb. Det har jeg skrevet en artikel om, som en forbrugeroplysning. Den er her

Rådgiver om det polske marked på bl.a. bizipolen.dk og har også en business news side.

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

IOOS Internet ApS:

Nu har jeg ikke gået tråden igennem, men er der ikke nogle virksomheder, der tilbyder tysk lagerhotel, og kan klare alle forsendelse derfra?

ja det er rigtigt. MEN PROBLEMET ER

hvordan skal man få pakkerne til Danmark og vil kunderne vente en ekstra dag...

f. ex.

Dag 0

fra Danmark til Schleswig 

Dag 1

Schleswig sendes til Neumünster - omekspederes - derefter igen til Taulov

Dag 2

og så ud til kunden..

Men i flg. priser i Tyskland så er det faktisk billigere at sende fra Tyskland.

Måske er der et marked for pick and pack i Tyskland i stedet for i Danmark.

Her kan jeg nævne at man kan tage kontakt til:

Filialdirektør Niels Christensen på e-mail nch@dki-logistics.dk.

DKI Logistics GMBH Werkstrasse 8, DE-24955 Harrislee Telefon +45-76265680

Så kan der nok laves en løsning på at sende sine pakker til hele Europa herfra.

 

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har fulgt postdanmark sagen og været temmelig bekymret siden jeg selv modtog deres brev om volumenberegning. En ændring som virkelig vil koste os mange mange penge hvert år. En udgift vores kunder ikke er interesseret i at betale. Så tak til Helle for at tage debatten op. Jeg har fulgt skriverierne i medierne idag og jeg undres over teksten i dette link: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/01/18/105418.htm

Her er det min oplevelse at Fdih slet ikke ser volumenberegning som noget problem og at vi webshops bare kan leverer på den lokale cafe eller gls pakkeshop i stedet. Køb porto til 45 kr, få leveret på café Posten og få en gratis kaffe latte med i prisen. Fint nok med at der kigges på alternative metoder, men nu er det jo ikke alle byer som har café eller GLS afhentnings steder - i alt fald ikke her hvor jeg bor, til trods for vi er 11.000 indbyggere, men vi har et posthus. Sådan er det nok også mange andre steder. Kunderne inkl mig selv gider da ikke kører til en anden by for at afhente en pakke. Måske er der noget jeg har misforstået, men jeg troede at fdih kæmpede for deres medlemmer - store pakker eller ej. men måske det også er kommet bag på dem at volumenberegningen er så voldsom for os, som den rent faktisk bliver.

Jeg tror at mange inkl mig selv vil kigge på hvad et lagerhotel i Tyskland koster, og hvad det koster at sende pakker derfra. En af mine leverandører har allerede flyttet deres lager til Tyskland. Så konsekvensen af disse øgede priser er, at hvis vi ikke kan få det til at løbe rundt, må vi enten lukke eller flytte lageret udenlands. I begge tilfælde har det en konsekvens for arbejdsstyrken i DK.

Blot lidt tanker herfra. God aften.

 

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Bettina-Elisabeth:

Så konsekvensen af disse øgede priser er, at hvis vi ikke kan få det til at løbe rundt, må vi enten lukke eller flytte lageret udenlands. I begge tilfælde har det en konsekvens for arbejdsstyrken i DK.

Selvom pakkerne bliver sendt fra Tyskland, skal de da stadig deles ud i Danmark?

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo tak det er jeg udmærket klar over. Smile

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Bettina-Elisabeth:

Jo tak det er jeg udmærket klar over. Smile

Hvor er det så, at det går ud over arbejdsstyrken?

 

Jovist måske for dem der har én ansat til at sende vare, men det er nok de færreste. Til gengæld kommer der en masse transport af vare til Tyskland ;)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Status: hovedpine
Resultat: nada

Først vil jeg sige at jeg virkelig har kæmpet en kamp hele dagen i dag, for at få medierne til at se alvoren af situationen. Desværre fornemmer jeg ikke rigtig at der er hul igennem. Der er ikke nok "kød" på historien... måske det kommer når industriområdet i Flensborg er udvidet til Dubai størrelse....

Jeg har fået DR til at belyse det i radioavisen, på DR Update samt i TV-Avisen her til aften. Men det er meget kort - og desværre er det Post Danmark som står og øffer om at de jo blot vil have at netbutikkerne ikke sender luft og dermed spilder deres plads i bilerne. Ingen belysning af hvilken konsekvens disse prisstigninger har for netbutikkerne, arbejdspladser, vækst eller mangel på samme på e-handelsområdet i dk.

Jeg er simpelthen så ærgelig....

Bettina, StyleDelux......... - når jeg læser dit indlæg og kigger indlægget på DR Update hvor FDIH udtaler sig. Så må jeg give dig fuldstændig ret. Hvor er kampgejsten fra FDIH's side henne i det her? Det virker så mærkeligt.... at de blot går ud og siger: at så må man kigge på mere kreative måder at få omdelt på. Nej. De skal da netop - af alle - tage denne sag dybt alvorligt... Og hvordan kan det være at FDIH ikke har haft fokus på disse volumenpriser før i dag? Har de ikke vidst noget om det?

Jeg undres over hele forløbet - og en underlig fornemmelse af negligering af problematikken...

Side 8 ud af 46 (460 indlæg)