Kære Helle og alle jer andre, Jeg forstår til fulde den frustratíon, som man oplever når man læser Postdanmarks varsling omkring deres prisstruktur fremadrettet!! Mange siger så bare find en anden til at bringe pakkerne ud, men faktum er bare også, at for mange som handler på nettet er det også et spørgsmål om tillid! Tillid til shoppen, tillid til betalingsmidler og ikke mindst tillid til distributøren. Derfor kan det meget vel komme til at påvirke de enkelte web-shops salg, såfremt man ikke har den distributør, som forbrugeren er fortrolig med. Derfor er det ikke "bare" at skifte. Det er en proces som vi har arbejdet med i de sidste par år hos Prime Cargo og har dybt respekt for, og vi har også en løsning !! Jeg skal dog med det samme sige inden jeg spilder folks tid, at det selvfølgelig hænger sammen med at vi også står for logistikken til web-shoppen, at vi kan tilbyde vores distributionssetup, men er man afklaret med at eventuelt skulle outsource logistikken, småt som stort, så er mulighederne altså til stede i DK stadigvæk. Vi er måske for mange ganske ukendt firma, men med kunder som Bestseller, BR, Bianco Footwear og Legowear i folden, håber jeg det gør de fleste trygge ved, at vi ved hvad det drejer sig om. Kontakt mig endelig på somi@primecargo.dk eller find os på vores stand den 25.01.11 hos FDIH's konference for hvordan danske web-shops udnytter de internationale muligheder. De bedste hilsner Søren Miené, Online Manager hos Prime Cargo A/S |
Techmaster:Som Helle skriver har Postdanmark brugt mange monopol år til at opbygge distributionsnettet, så man er nødt til at hjælpe nye spillere igang, og det kan vi kun gøre ved at støtte op om dem, istedet for at klynke over hvor onde Postdanmark er ved os.
Jeg har skam prøvet noget andet... Billigpakkepost havde gang i et fantastisk koncept for et års tid siden. Aftenlevering mellem 16-20. Ideen var god - og de brændte virkelig for det - og kæmpede en brav kamp så længe det varede.
Men... det gav en masse utilfredse kunder. Pakker der blev væk, pakker der ikke kom frem i tide etc. Vi havde sågar en kunde som ringede at en fragtmand havde lukket sig ind mens hun ikke var hjemme, og havde lagt en pakke på hendes spisebord. Pyh - der var problemer... og det vil jeg bare ikke byde mine kunder. Derudover skulle de afhente pakkerne senest kl. 16 hver dag. Nogen dage kom de dalrende ved 17-18 tiden - hvilket betød overarbejde for mine ansatte eller mig selv.
Nej - det er altså ikke så nemt som det lyder til. Jeg ville virkelig gerne støtte Billigpakkepost i sin tid - men det kunne bare ikke lade sig gøre, når det gik ud over vores kunder og arbejdsrytmen i firmaet.
Så man kan ikke bare sige, at nu er der så plads til nye initiativer. Der skal mange år og stor kapital til for at kunne gøre noget som bare nærmer sig Post Danmark. Bare se GLS Pakkeshop - det har da også taget en del år før folk får mod på at begynde at bruge dem. Jeg tror også at de er det bedste alternativ vi har pt.
Og Christian - du har helt ret - det er i 11. time det her.... Og jeg forstår slet ikke hvorfor medierne de ikke vågner op og ser alvoren i det!!! De burde komme ud og se hvordan virkeligheden er ude hos os der driver forretning. Jeg er sikker på at de vil se anderledes på det hele når de har haft fingrene indenfor.