Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 20 ud af 46 (460 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Helle og alle jer andre,

Jeg forstår til fulde den frustratíon, som man oplever når man læser Postdanmarks varsling omkring deres prisstruktur fremadrettet!!

Mange siger så bare find en anden til at bringe pakkerne ud, men faktum er bare også, at for mange som handler på nettet er det også et spørgsmål om tillid! Tillid til shoppen, tillid til betalingsmidler og ikke mindst tillid til distributøren. Derfor kan det meget vel komme til at påvirke de enkelte web-shops salg, såfremt man ikke har den distributør, som forbrugeren er fortrolig med. Derfor er det ikke "bare" at skifte.

Det er en proces som vi har arbejdet med i de sidste par år hos Prime Cargo og har dybt respekt for, og vi har også en løsning !!

Jeg skal dog med det samme sige inden jeg spilder folks tid, at det selvfølgelig hænger sammen med at vi også står for logistikken til web-shoppen, at vi kan tilbyde vores distributionssetup, men er man afklaret med at eventuelt skulle outsource logistikken, småt som stort, så er mulighederne altså til stede i DK stadigvæk.

Vi er måske for mange ganske ukendt firma, men med kunder som Bestseller, BR, Bianco Footwear og Legowear i folden, håber jeg det gør de fleste trygge ved, at vi ved hvad det drejer sig om.

Kontakt mig endelig på somi@primecargo.dk eller find os på vores stand den 25.01.11 hos FDIH's konference for hvordan danske web-shops udnytter de internationale muligheder.

De bedste hilsner

Søren Miené, Online Manager hos Prime Cargo A/S

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Techmaster:
Som Helle skriver har Postdanmark brugt mange monopol år til at opbygge distributionsnettet, så man er nødt til at hjælpe nye spillere igang, og det kan vi kun gøre ved at støtte op om dem, istedet for at klynke over hvor onde Postdanmark er ved os.

Jeg har skam prøvet noget andet... Billigpakkepost havde gang i et fantastisk koncept for et års tid siden. Aftenlevering mellem 16-20. Ideen var god - og de brændte virkelig for det - og kæmpede en brav kamp så længe det varede.

Men... det gav en masse utilfredse kunder. Pakker der blev væk, pakker der ikke kom frem i tide etc. Vi havde sågar en kunde som ringede at en fragtmand havde lukket sig ind mens hun ikke var hjemme, og havde lagt en pakke på hendes spisebord. Pyh - der var problemer... og det vil jeg bare ikke byde mine kunder. Derudover skulle de afhente pakkerne senest kl. 16 hver dag. Nogen dage kom de dalrende ved 17-18 tiden - hvilket betød overarbejde for mine ansatte eller mig selv.

Nej - det er altså ikke så nemt som det lyder til. Jeg ville virkelig gerne støtte Billigpakkepost i sin tid - men det kunne bare ikke lade sig gøre, når det gik ud over vores kunder og arbejdsrytmen i firmaet.

Så man kan ikke bare sige, at nu er der så plads til nye initiativer. Der skal mange år og stor kapital til for at kunne gøre noget som bare nærmer sig Post Danmark. Bare se GLS Pakkeshop - det har da også taget en del år før folk får mod på at begynde at bruge dem. Jeg tror også at de er det bedste alternativ vi har pt.

Og Christian - du har helt ret - det er i 11. time det her.... Og jeg forstår slet ikke hvorfor medierne de ikke vågner op og ser alvoren i det!!! De burde komme ud og se hvordan virkeligheden er ude hos os der driver forretning. Jeg er sikker på at de vil se anderledes på det hele når de har haft fingrene indenfor.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Miené:
Søren Miené, Online Manager hos Prime Cargo A/S

Amino har en tråd som hedder »et godt tilbud« - det er der du skal lægge reklamer ind :·)

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helle - houseofkids.dk:

Søren Miené:
Søren Miené, Online Manager hos Prime Cargo A/S

Amino har en tråd som hedder »et godt tilbud« - det er der du skal lægge reklamer ind :·)

Jeg synes nu det er fair nok i dette tilfælde, efter al den polemik denne tråd har skabt, at der kommer en som Søren på banen med et relevant løsningsforslag.

Hvis vi råber op og kritiserer, må vi også lytte til dem med løsningsforslag.

Det er vel det vi alle sammen er her for, at hjælpe hinanden og skabe mervækst.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 15. Jan 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Så må de internet butikker til at sende med GLS, jeg har selv købt varer nogle gange nettet, som har været fragtfrit når de blev sendt med GLS, jeg skulle så hente pakken i daglig brugsen, ( Jeg kunne også vælge 3 - 4 andre steder hvor jeg kunne afhente pakkerne ) ,men det kan jo være lige meget, man skal jo også gerne hente pakken på posthuset.

Jeg ved ikke om det er en aftale GLS har med brugsen eller det er de firmaer som man handler med.

Jørgen

 

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:

Monse:

 Hej Christian

Jeg har stor respekt for Helle og alle jer andre , for den kampgejst i har mht. til Post Danmark

Men jeg mangler stadig svar på  hvorfor i mener at en virksomhed (statsejet eller ej) skal tvinges til at lave nogle priser som passer diverse webshops.

Ville i reagere på samme måde hvis det var DHL eller GLS som satte prisen op

Hvis Post Danmark har sat deres pris for højt, vil der komme nye spiller ind på dette marked, til gavn for alle.

 

 

Vi kan ikke tvinge nogen til noget som helst.

Men vi kan dele vores erfaringer og sammen fremskrive udviklingen.

Hvis vi kan se, at det kommer til at koste langt mere end der bliver vundet har vi vel en pligt til at fortælle om vores erfaringer?

Det er jo i 11. time og der er stadig mulighed for, at Postdanmark kan bringes til fornuft - hvilket vil være til alles bedste, webshopejerne, kunderne og ikke mindst - Danmarks betalingsbalance.

Der bliver i forvejen taget så mange tåbelige politiske beslutninger på dette felt, at vi ikke ligefrem behøver at sidde med hænderne i skødet medens Postdanmark lige giver det sidste puf ud over skrænten.

Så håbet er, at nogen med tilstrækkelig mange stjerner på skuldrene hos PD forstår hvad konsekvensen er af det, de har gang i.

Det skal i hvert tilfælde ikke hedde sig, at de ikke var blevet advaret om konsekvenserne.

Venlig hilsen,

Christian

 

 

Du svarer mig ikke Christian

hvorfor skal en virksomhed der arbejder på lige vilkår i et frit marked og som desuden skal lave overskud til sine ejer, tage hensyn til andet end at optimere sin drift.

Brok dig - overvej anden leverandør men brug nogle andre argumenter end betalingsbalancen og konkurence fra udlandet, for det er sku ikke deres problem

Hvis du ikke forstår dette så husk lige at gøre det samme når GLS hæver deres diseltillæg

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Billigpakkepost er i live igen. Deres tidligere fragtpartner stoppede samarbejdet med dags varsel, men kører igen nu.

Dem ville jeg anbefale at tage kontakt til.

http://billigpakkepost.dk/priser/

De leverer også aften (mellem 16-21 og kræver ikke et vanvittigt depositum/priser som post DK gør.

GLS pakkeshop er også en mulighed.

Mvh Simon

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Monse:

Christian iMARKETING:

Monse:

 Hej Christian

Jeg har stor respekt for Helle og alle jer andre , for den kampgejst i har mht. til Post Danmark

Men jeg mangler stadig svar på  hvorfor i mener at en virksomhed (statsejet eller ej) skal tvinges til at lave nogle priser som passer diverse webshops.

Ville i reagere på samme måde hvis det var DHL eller GLS som satte prisen op

Hvis Post Danmark har sat deres pris for højt, vil der komme nye spiller ind på dette marked, til gavn for alle.

 

 

Vi kan ikke tvinge nogen til noget som helst.

Men vi kan dele vores erfaringer og sammen fremskrive udviklingen.

Hvis vi kan se, at det kommer til at koste langt mere end der bliver vundet har vi vel en pligt til at fortælle om vores erfaringer?

Det er jo i 11. time og der er stadig mulighed for, at Postdanmark kan bringes til fornuft - hvilket vil være til alles bedste, webshopejerne, kunderne og ikke mindst - Danmarks betalingsbalance.

Der bliver i forvejen taget så mange tåbelige politiske beslutninger på dette felt, at vi ikke ligefrem behøver at sidde med hænderne i skødet medens Postdanmark lige giver det sidste puf ud over skrænten.

Så håbet er, at nogen med tilstrækkelig mange stjerner på skuldrene hos PD forstår hvad konsekvensen er af det, de har gang i.

Det skal i hvert tilfælde ikke hedde sig, at de ikke var blevet advaret om konsekvenserne.

Venlig hilsen,

Christian

 

 

 

Du svarer mig ikke Christian

hvorfor skal en virksomhed der arbejder på lige vilkår i et frit marked og som desuden skal lave overskud til sine ejer, tage hensyn til andet end at optimere sin drift.

Brok dig - overvej anden leverandør men brug nogle andre argumenter end betalingsbalancen og konkurence fra udlandet, for det er sku ikke deres problem

Hvis du ikke forstår dette så husk lige at gøre det samme når GLS hæver deres diseltillæg

 

 

 

 

Hej, for mig handler hele dette virak udelukkende om at få Post Danmark til at forklare hvorfor PD tror at web shops som vores vil bruge vores erhversaftale og betale 1525 kr for en pakke, som fru hansen kan sende fra posthuset for 80 kr. Det handler ikke om brok over hævede priser, men den forskels behandlig der ligger i ovenstående.

Løsningen for alle med erhversaftale er blot at lade være at bruge erhversaftalen når pakken når et vist mål. Så finder Post Danmark vel ud af at sætte et max på B2C pakker  som er = prisen på en tilsvarende C2C pakke. Mon ikke de allerede en af de første dage i april indser at det må ende sådan :-)

 

 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Grønborg Knudsen:

Billigpakkepost er i live igen. Deres tidligere fragtpartner stoppede samarbejdet med dags varsel, men kører igen nu.

Dem ville jeg anbefale at tage kontakt til.

http://billigpakkepost.dk/priser/

De leverer også aften (mellem 16-21 og kræver ikke et vanvittigt depositum/priser som post DK gør.

Tvivler på at du finder ret mange, som tør vælge dem... Især med deres mange forsvindingsnumre, og manglende evne til at melde ud, hvorfor der er et problem...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 20 ud af 46 (460 indlæg)