Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 23 ud af 46 (460 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Har prøvet at se om jeg kunne finde en samlet oversigt der viser GLS dækning på deres website uden held .... men stikprøver på udvalgte byer ser dog fornuftig ud, omend der i landområder kan være nogle km til nærmeste GLS pick-up.

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra Greve
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 9
Fra  Jans-Grebsservice Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Jeg har netop haft en nærdødsoplevelse, da jeg satte mig ind i de nye volumenpriser på privatpakker som Post Danmark har disket op med... en pakke som måler 50x50x50 cm kommer til at koste 200 kr at sende - også selvom der blot er en fjer i....

Så nu overvejer jeg hvad søren der så skal ske - for det vil kunderne jo ikke betale...

Har du overvejet eller bestemt dig for om du vil ændre noget? og evt hvordan? Og hvordan vil dine nye leveringspriser blive ud til kunderne?

Hej Helle

Super god tråd du her har fået taget hul på, det er på tide at vi bliver hørt og at der er nogle der vil tage vores opråb alvorligt.

Jeg er selv en ud af mange som vil blive ramt af denne prisstigning, idet mine varer ikke vejer noget men fylder i stedet da jeg sælger festartikler.

Så volumen beregning er ikke noget nyt for mig, det har jeg sloges med altid, da nogle af mine varer er over en meter lange. Så jeg har altid betalt et volumen tillæg undtagen i tre måneder i 2007 da Post Danmark under meget stor information til sine kunder fortalte at man fjernede dette tillæg på pakkelabels købt på posthuset... desværre viste det sig at være et skud i foden på dem selv og de indførte det i al hemmelighed igen 3 måneder efter.

Jeg måtte finde på en anden forsendelsesmetode til mine store pakker og jeg havde hørt om GLS, men var ikke helt tryg ved konceptet - så der skulle gå 12 måneder førend jeg gjorde noget ved sagen.

Efter en måned hos GLS havde jeg fået klarhed over min utryghed ved konceptet, 80 procent af min forsendelser leveres i dag med GLS og det er kunderne selv der vælger forsendelse, i det jeg tilbyder både GLS og Post Danmark i shoppen...

Med det nye tiltag fra Post Danmark er det helt klart for mig at enten kan jeg helt overgå til GLS på pakke siden og så kun sende maxibreve med Post Danmark - eller jeg kan vælge at sende pakker primært med GLS og så købe pakkelabes på posthuset til de kunder som vælger dette og så udfylde dem manuelt for at servicere mine kunder bedst muligt... jeg er siker på at løsningen bliver det sidste.

Det står helt klart at vi kan ikke få Post Danmark til at ændre på dette tiltag, de har brugt en masse penge på fusion med Svenske Posten og liberaliseringen som nu skal betales og det vil de have erhverslivet til at gøre... så det eneste vi kan gøre er at ikke gøre som de tror, ved enten at købe labels på posthuset eller nettet, eller selvfølgellig forlade Post Danmark til fordel for en anden transportør.

Fordi Post Danmark spekulerer jo direkte i at vi virksomhedsejere ikke er omstillingsparate, at vi bare stiltiende acceptterer dette og kører videre uden noget, netop fordi det er for besværligt at implementerer nye metoder og rutiner - men her må vise det modsatte, nemlig at det er dem der ikke formår at følge med udviklingen.

Webshops er her for at blive, uanset om Post Danmark vil være med eller ej!

Fra Skive
Tilmeldt 26. Sep 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg kan tilbyde distribution til alle brofaste forbindelser i dk til gode priser, vi køre alle alle postnr 1-2 gange ugentligt.. og levere aften - nat med deadline kl 7 om morgen så kunden kan tage sine vare ind inden de køre på job..

Vi har et netværk af varebiler og 3 lastbiler som forbinder fredrikshavn-ishøj eftermiddag. Køre idag ca 13000 leveringer hver uge på 3 dage, men en sikkerhed på 0.25%

Vi har lagre/ omlæsningssteder i Ålborg-Tilst-Odense-Ringsted-Ishøj

Besvare gerne spørgsmål pr tlf

SHT Bud & Distribution / Funkydiva.dk

Gammelgårdsvej 3

7800 Skive

Tlf 23 46 07 44

mvh Kim

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Hjortholm:

Har prøvet at se om jeg kunne finde en samlet oversigt der viser GLS dækning på deres website uden held .... men stikprøver på udvalgte byer ser dog fornuftig ud, omend der i landområder kan være nogle km til nærmeste GLS pick-up.

 

Hej Kim

 

Ja, det samme har jeg også gjort. Jeg har også haft ringet til GLS, men det er tilbage i juli 2010, hvor jeg fik at vide, at de helst ikke vil levere direkte til døren, hvis ikke kunden der leveres til har et CVR nr. Altså de ville kun levere BtB, men det holder ikke med hvad jeg kan læse mig til i den her tråd.

 

Og til alle andre:Nu kan det godt være jeg får at vide at jeg ikke har nærlæst alle indlæg, men kom nu... 223 indlæg er noget der tager timevis at læse helt igennem Big Smile

 

Men jeg har i dag ringet lidt rundt til flere som handler ofte over nettet. Nærmere 14 stk.

Af disse, er 8 af dem bosiddende i land-distrikter, hvor resten er i byerne Aabenraa, Sønderborg, Gråsten.

Jeg har spurgt dem om hvilken transportør de vælger, hvor de som bor i byerne vælger ens: Den der er billigst. Dem på landet svarer også alle ens: Post DK

Alle har fast arbejde, skal jeg lige sige, så de er ikke hjemme i dagtimerne hvor pakker normalt vil blive omdelt.

Begrundelsen til de på landet vælger Post DK, svarede de, at de er aldrig hjemme, og det er for ofte, at der skal kvitteres for modtagelse, og så vil de have et sted de kan køre hen DAGEN EFTER, EFTER kl. 13 (sådan er det i de fleste områder her i sønderjylland i al fald, hvor man ikke kan hente pakkerne før dagen efter, efter kl. 13). Med andre ord: Dem i mindre befolkede områder kender ikke til andet.

I Gråsten var der nogen som svarede, at de brugte den billigste og det varierede om det var TNT eller GLS eller DHL og af og til Post DK. Ens for alle disse var, at de fik pakkerne afleveret i en af byens butikker eller endda på arbejdet. Kun med Post DK, gik der 1 dag ekstra for at de kunne hente pakkerne, da det tager en dag at transportere dem ind fra postbilen og op til brugsen hvor der er postbutik.

I Sønderborg og Aabenraa var svaret rimelig identisk med Gråsten, bortset fra, at de af og til brugte Døgnpost levering hvor det var muligt.

 

Så ingen af mine "mikro analyse adspurgte" personer får leveret pakker direkte til døren, af den årsag, at de er på arbejde. Med andre ord: De kender ikke til andet end Pick Up metoder.

Så måske er det derfor medierne ikke rigtig har sat SÅ meget benzin på bålet endnu måske?

 

 

Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 03:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Genialt indlæg her i en "PD skyder sig selv i foden og afventes snarlig død"-tid... men:

Kan du ikke komme med nogle priser også, for det fremgår ikke liiiige.. ?

Fra København
Tilmeldt 30. Aug 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 04:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Helle.

der skal lyde en stor tak herfra - for dit hårde arbejde i denne sag - håber det bærer frugt.

Det der skræmmer mig, på Danmarks vegne, er de ildsjæle som VIL drive webshop, jeg anser mig selv for at være i denne kategori.
Jeg tror oprigtigt på at flere af dem vil flytte deres butik til udlandet. Er der ikke en fornuftig politiker der kan se at dette er helt skævt ? I forvejen handler vi meget i udlandet, hvilket jeg tvivler på gavner dansk økonomi.
Mht. flytning af shops.
Dette vil på den korte bane resultere i en negativ spiral for primært postens økonomi grundet mindre salg, mindre pakker som resulterer i højere priser.

Men på den lange bane - vil dette betyde, allerede fra første April 2011, at en del af de forbrugere som ønsker at købe varer i webshops, handler udenlands, dette til skade for dansk økonomi generelt. Her tænker jeg specifikt på at vi vil miste:

Jobs ( lager, transport, webdesign, Seo og de selvstændige )
Økonomi ( Mindre salg, indre moms betalt, mindre skat betalt )

Jeg skal være den første til at indrømme, at efter min shop har oplevet en eksplosiv vækst sidste år, har jeg flere gange overvejet at lave rykket til Tyskland - da mulighederne og priserne dernede virker som det rene utopia for en webshopejer i Danmark.

Det er ganske enkelt forretningsmæssigt uacceptabelt at leve mindre end 3 timers kørsel fra et sted hvor man kan:
Sende pakkepost fra Tyskland - Danmark, billigere, eller tæt på, end internt i Danmark, for sådan er det allerede nu, det vil blot blive forstærket efter 1. april.
Generelt have LANGT mindre omkostninger på at drive sin forretning - og leve sekundært.

Havde man ikke sit gode danske hjerte med var man forduftet allerede. Kunderne ville vinde på det; Billigere fragt, billigere produkter - større udvalg som resultat af ovenstående - win win - bare ikke for DK

Men hvor længe holder det store hjerte, når man kæmper imod et samfund, ledet af folk, som åbenbart fuldstændigt har tabt sutten - eller ikke kan se tingene i det store perspektiv.
Vh.

Michael.

Må lige tilføje, at jeg på INGEN måde ønsker at bo i England - men deres måde at hive penge ind på E-handel er beundringsværdig.

http://www.guardian.co.uk/technology/2010/oct/28/britain-internet-economy-online-shopping

Fra Nymark
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det er en webshop www.kools.dk vi har, og vi sender mange tusind pakker afsted hvert år, så pakkeshop er nok ikke en løsning, men afhentning af GLS vil være en mulighed, men vil kræve at vi får deres label udskrivning til at køre automatisk via ordre indgang, og at vi får vægten lagt ind automatisk.

Fra Nymark
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt sikkert rigtigt at man bare kan sætte en vægt på i et rimeligt interval, når man sender få pakker, men det er ikke så nemt når det skal køre automatisk, så skal webshoppen eller regnskabssystemet sættes op til at kunne udregne vægten og udskrive denne via GLS pakkelabel systemet, og dvs. at hvert stykke tøj skal vejes, nok bare i en eller 2 str. :-) og der skal bruges noget tid og penge på at sætte systemet op til at køre med GLS, pakkeshops finder osv.

Tilmeldt 5. Jan 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil blot lige nævne at ud over deres ændring på volumenberegning fra 250 kg. til 280 kg. så har de ligeledes indført olie- og diesel tillæg på ca. 6% (mener jeg det er)... og selvfølgelig også en almindelig stigning på selve pakkeprisen. Hele 3 ting. Blot  knap så spændende som et kinderæg. (nogle skal endda betale ca. 2000,- pr. måned for at få afhentet pakker...

Jeg har aldrig forstået at der rent faktisk er så  mange der udelukkende vil bruge Post Danmark. Mange virksomheder der sender til private er overbevist om at Post Danmark er det eneste "rigtige" (sådan er det ikke længere efter min overbevisning). Måske det er korrekt, at mange modtagere oftest ønsker at bruge Post Danmark - forklaringen er selvfølgelig, at de har været her i over 100 år og alt andet lige har et godt netværk OG der er stort set ingen konkurrence på B-to-C (derfor nogle af de højeste priser på B-to-C i EU). Hvis blot flere virksomheder ville forstå, at de kan være med til at skabe øget konkurrence, ved at acceptere flere transportalternativer som f.eks. GLS Pakkeshop på deres hjemmeside. Derved er der endda mere fleksibilitet overfor slutbrugeren, da de så selv skal tage stilling til hvem de vil bruge. Mange virksomheder synes desværre det er for besværligt at lave tilretningen. Tro mig når bla. ScanNet, Scancommerce og Dandomain, samt mange flere allerede kan tilbyde modul til GLS Pakkeshop... ja, så kommer der flere og det er faktisk nødvendigvis ikke særlig besværligt at få GLS Pakkeshop ind på ens website. Husk også at rigtig rigtig mange pakker anmeldes trods alt af Posten, da man som privatperson ikke er hjemme og så skal modtager på posthuset og hente pakken - måske tage fri - stå i kø o.s.v. og nååå ja, vente til næste dag med at hente pakken. GLS Pakkeshop er lig med dag til dag levering, da man som modtager adviserese via SMS og E-mail om at pakken kan afhentes det sted man selv har valgt og så er det ellers bare ned og hente den på vej hjem fra arbejde eller når man har tid!

Jeg er tilhænger af øget konkurrence og derved GLS Pakkeshop. GLS kan træffes på 76331100 - bare fortæl hvor du bor og spørg efter en konsulent.

Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 7
Fra  Ecooter Danmark Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja og du får helt sikkert en fornuftig pris til at starte på, men så snart du har fået implamenteret systemet på din shop skruer GLS priserne op.
Er netop blevet udsat for en prisstigning fra 45+moms per pakke på alle størrelser, til standart prislisten, og da deres priser er momspligtige er de faktisk gået hen og blevet dyrere end postDK på de små pakker.
Vi mangler et par alternativer inden der er konkurrencetilstande på markedet, GLS ligger sig lige i røven på PostDK prismæssigt.
Sørg for at få lavet en aftale der binder dem prismæssigt inden du ofre en masse penge på at implamentere GLS homeshoppeing på dit site.

 

 

 

 

 

Side 23 ud af 46 (460 indlæg)