Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 30 ud af 46 (460 indlæg)
Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Prøv at søge på "postliberalisering" og andre mere konkrete søgeord, så får du flere resultater. 

Den aktuelle sag er så ny, at vi endnu ikke har omtalt den ud over det, der ligger på vores blog.

 

Og så får du ikke mere "medlemsservice" i denne omgang Wink

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

"Post Danmarks udspil til en ny prisstruktur fra 1. april 2011 er en glædelig overraskelse set med e-handlens øjne. E-butikker kan nu vælge mellem flere forskellige distributionsformer, som afspejler omkostnings- og serviceniveau – jo mindre man belaster posten, jo billigere takster,” siger adm. direktør Annette Falberg fra Foreningen for Distance- og Internethandel (FDIH).

 

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Andersen:

"Post Danmarks udspil til en ny prisstruktur fra 1. april 2011 er en glædelig overraskelse set med e-handlens øjne. E-butikker kan nu vælge mellem flere forskellige distributionsformer, som afspejler omkostnings- og serviceniveau – jo mindre man belaster posten, jo billigere takster,” siger adm. direktør Annette Falberg fra Foreningen for Distance- og Internethandel (FDIH).

 

 

Det er godt nok en uheldig formulering, hvis man sidder som medlem af FDIH

 

Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja da jeg læste det i november var jeg ved at falde ned af stolen... en pakke på 1*1*1 meter stiger til 1525 kr og FDIH kalder det for 'en glædelig overraskelse set med e-handlens øjne'....

:-) 

 

 

 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

FDIH:

Men dét er vi nu engang nødt til at tage højde for. Vi håber lige så meget som dig, at Postdanmark lytter til kritikken, for vi mener bestemt også, de har meget at byde på ;)

Men som forening skal vi varetage mange interesser, og derfor kan vi ikke tillade os at fare frem uden at vide præcis hvad vi gør. Vi vil også gerne kunne kommunikere med diverse aktører i fremtiden :)

Jeg er overrasket over FDIH. 
Jeg synes, det er positivt at du Anne er på banen i denne tråd og er synlig. Til gengæld overrasker det mig gevaldigt hvor lidt I i virkeligheden lader til at kæmpe for jeres medlemmer, på denne her front.

Når en privatperson d. 1 april 2011 sender en pakke på 1m2, koster det 80 kr. Når en webshop gør, koster det 1.525 kr. og jeres reaktion - som brancheforening, for netop de erhvevsdrivende, er at udsende pressemeddelelser om hvordan Post Danmarks "ændrede prisstruktur" er "et skridt i den rigtige retning" og så noget vagt om, at man jo måske kan sende store pakker med andre aktører og så i øvrigt planter en artikel om "hvor trendy't det er blevet at afhente sine pakker andre steder, end på posthuset". Really. Really? 

Jeg forstår godt, at I skal samarbejde med Post Danmark i fremtiden. Jeg forstår også godt, at I ikke kan vælte sidelæns ud af bygningen med fakler, høtyve og halve facts, men på mig lader det til at I har lagt jer fuldstændigt ned, i denne her sag.  
I skriver, at Post Danmark er så rigide i deres prissætning at kritik fra jer ikke vil ændre noget, så jeres løsning er i stedet at rose dem, undlade at navngive deres konkurrenter, tale om "trends i tiden" og afholde seminarer, hvor Post Danmark kommer og forklarer jeres medlemmer, hvordan man "optimerer pakkeforsendelser".  

What? 
Undskyld.. men... What?
Først og fremmest: Kritik fra jeres side ændrer ikke noget, så derfor .. undlader I at kritisere? Well, that'll show 'em! Det skal nok få dem til at ryste i bukserne. Næste gang de har tænkt sig at hæve priserne, tænker de sig nok lige om en ekstra gang, efter den behandling, hvor 350 af deres storkunder har slået sig sammen og ... rullet om på ryggen og bedt om nåde. 

Hvorfor er det kun Post Danmark der er inviteret til det seminar? Hvorfor ikke først lade de rødklædte mænd,  bakse rundt med støvsuger på scenen, mens de svedende forsøger at suge noget luft ud af en vinterjakke så den kun kommer til at koste 106 kr. at sende, i stedet for 126 kr.  og så bagefter lade GLS komme op og smide jakken ned i en flyttekasse og forklare at den så koster 38 kr. at sende hos dem?

Hvorfor ikke nævne GLS ved navn? Eller nogle af deres konkurrenter? Hvorfor ikke kontakte de fragtfirmaer og forhandle nogle gode priser for jeres medlemmer? Det kan selv webshop-platformsudbyderne finde ud af. Men ikke brancheforeningen?   

Er jeg vågnet tømmermændsbefængt op, i et parallelunivers, hvor I er blevet PR bureau for Post Danmark? 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvis vi skal kunne blive ved med at varetage vores medlemmers interesser også i fremtiden, skal vi også gå konstruktivt til værks. Det betyder blandt andet, at vi er nødt til at have alle facts på bordet, når vi går ind i en sag.

Og de informationer havde I i November, da I skamroste den nye aftale?

Hvorfor erkender I ik bare, at I har dummet jer BIG TIME, og sovet i timen? Alle andre kan jo tydeligt se det!!!
I går ind i sagen, nu da andre har opdaget problemstillingen... Hvis I selv kendte til denne, så burde I allerede i November have startet på, at kortlægge problemerne for jeres medlemmer...

Inden I får indsamlet informationer og opstillet dem i super kinky og lækre grafer, der skriver kalenderen jo 2013... Vi ved alle sammen godt, hvor længe sådanne undersøgelser kan tage, og I kan jo intet nå inden 1. April anyway mere... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig havde FDIH de oplysninger da de kom med ovenstående citat, det havde alle jo...

Fra solbjerg
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Skive AutoPit Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette bliver mit første indlæg i dette emne.

Jeg har fulgt emnet fra side 1 og til nu og må sige at postdanmark efter min mening, sætter en stor kæp i hjulet på mine planer om at starte min egen webshop, men som med så meget andet så skal jeg nok finde en løsning.

Men jeg er MEGET enig i shakk i at det er en uheldig formulering fra FDIH, især når de sidder her og siger at de støtter os og vil hjælpe os, at de så laver en u-vending og ligefrem roser postdanmarks nye pris politi kan jeg undre mig ekstrem meget over!. Det er jo set i flere tilfælde herinde at folk ikke sender "luft" som postdanmark ellers mener at de gør, men at der reelt er et behov for den størrelse pakker de sender. Enten fordi varen fylder meget men ikke vejer meget, eller fordi at varen er skrøbelig og skal pakkes meget ind.

FDIH siger at der skal fokuseres på at libarelisere post-markede, det er måske også rigtig nok, men som bekendt er de danske politikere jo ikke de hurtigste i verden til at gennemføre ting. De kan heller diktere hvad postdanmark skal tage af pris for deres produkter.

Men FDIH kan jo forsøge at overbevise postdanmark om det uheldige i deres valg, og forklare dem hvor stor kundeflugt de vil få som følge af deres beslutning.

Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

kennet larsen:

FDIH siger at der skal fokuseres på at libarelisere post-markede, det er måske også rigtig nok, men som bekendt er de danske politikere jo ikke de hurtigste i verden til at gennemføre ting. De kan heller diktere hvad postdanmark skal tage af pris for deres produkter.

Men FDIH kan jo forsøge at overbevise postdanmark om det uheldige i deres valg, og forklare dem hvor stor kundeflugt de vil få som følge af deres beslutning.

Fokus for FDIH burde også være at præsentere og samle deres medlemmer i brugen af nye tiltag.

Vi sender ofte mere end 50% af vores pakker ud af døren med GLS - og hvis alle netbutikker gjorde dette, så er jeg overbevist om at det ville gøre så ondt på bundlinjen hos Post Danmark, at de helt naturligt ville komme ud med ande produkter/muligheder.

Derfor er det også en skam at FDIH ikke har mere fokus på at sælge GLS løsningen til deres medlemmer som der også blev bemærket ovenfor - men mon ikke det kommer i næste uge :)

Det står i hvert tilfælde nævnt i deres seneste nyhedsbrev, at de på mandag præsenterer et alternativ.

Bedre sent end aldrig.

 

Så endnu engang - alle jer der sender pakker og ikke tilbyder GLS pakkeshop til jeres kunder - kom så igang og ring til dem på 7633 1111.

 

Side 30 ud af 46 (460 indlæg)