Men dét er vi nu engang nødt til at tage højde for. Vi håber lige så meget som dig, at Postdanmark lytter til kritikken, for vi mener bestemt også, de har meget at byde på ;)
Men som forening skal vi varetage mange interesser, og derfor kan vi ikke tillade os at fare frem uden at vide præcis hvad vi gør. Vi vil også gerne kunne kommunikere med diverse aktører i fremtiden :)
Jeg er overrasket over FDIH.
Jeg synes, det er positivt at du Anne er på banen i denne tråd og er synlig. Til gengæld overrasker det mig gevaldigt hvor lidt I i virkeligheden lader til at kæmpe for jeres medlemmer, på denne her front.
Når en privatperson d. 1 april 2011 sender en pakke på 1m2, koster det 80 kr. Når en webshop gør, koster det 1.525 kr. og jeres reaktion - som brancheforening, for netop de erhvevsdrivende, er at udsende pressemeddelelser om hvordan Post Danmarks "ændrede prisstruktur" er "et skridt i den rigtige retning" og så noget vagt om, at man jo måske kan sende store pakker med andre aktører og så i øvrigt planter en artikel om "hvor trendy't det er blevet at afhente sine pakker andre steder, end på posthuset". Really. Really?
Jeg forstår godt, at I skal samarbejde med Post Danmark i fremtiden. Jeg forstår også godt, at I ikke kan vælte sidelæns ud af bygningen med fakler, høtyve og halve facts, men på mig lader det til at I har lagt jer fuldstændigt ned, i denne her sag.
I skriver, at Post Danmark er så rigide i deres prissætning at kritik fra jer ikke vil ændre noget, så jeres løsning er i stedet at rose dem, undlade at navngive deres konkurrenter, tale om "trends i tiden" og afholde seminarer, hvor Post Danmark kommer og forklarer jeres medlemmer, hvordan man "optimerer pakkeforsendelser".
What?
Undskyld.. men... What?
Først og fremmest: Kritik fra jeres side ændrer ikke noget, så derfor .. undlader I at kritisere? Well, that'll show 'em! Det skal nok få dem til at ryste i bukserne. Næste gang de har tænkt sig at hæve priserne, tænker de sig nok lige om en ekstra gang, efter den behandling, hvor 350 af deres storkunder har slået sig sammen og ... rullet om på ryggen og bedt om nåde.
Hvorfor er det kun Post Danmark der er inviteret til det seminar? Hvorfor ikke først lade de rødklædte mænd, bakse rundt med støvsuger på scenen, mens de svedende forsøger at suge noget luft ud af en vinterjakke så den kun kommer til at koste 106 kr. at sende, i stedet for 126 kr. og så bagefter lade GLS komme op og smide jakken ned i en flyttekasse og forklare at den så koster 38 kr. at sende hos dem?
Hvorfor ikke nævne GLS ved navn? Eller nogle af deres konkurrenter? Hvorfor ikke kontakte de fragtfirmaer og forhandle nogle gode priser for jeres medlemmer? Det kan selv webshop-platformsudbyderne finde ud af. Men ikke brancheforeningen?
Er jeg vågnet tømmermændsbefængt op, i et parallelunivers, hvor I er blevet PR bureau for Post Danmark?