Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 34 ud af 46 (460 indlæg)
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan sagtens se det smarte i GLS og at man selv kan vælge hvilken pakkeshop den skal hentes i.

Jeg har dog bare lige et lille men. Der er altså nogle områder der er rimelig langt til den nærmeste! (eksempelvis har jeg 15 km), (hvor der så ovenikøbet er 2 afhentningssteder inden for 2 km! Det virker ikke altid så logisk, men det er vel op til de enkelte butikker om de er med eller ej, derfor kan der være flere steder i samme by, mens andre byer ingen har. Jeg bor i Faxe Ladeplads, her er ingen, heller ikke i Faxe er der nogen. Jeg skal til Rønnede for at hente. (hvor der så ovenikøbet er 2).

I mine øjne er det jo netop ude på landet at webshops er vidunderlige! Der har man ikke butikker rundt om hjørnet, derfor man vælger at handle på nettet. Hvorimod hvis jeg boede i en større by, ja så er der en butik rundt om hjørnet der forhandler det. Men skal man nu alligevel fragte sig til de større byer, hvor er pointen så? Ja så er det kun prisen i kan slå på, og ik længere mageligheden...

Men jeg ved ikke hvordan man skal gøre det anderledes. Aftenlevering er den bedste løsning, men kræver nogle tør og vil og ikke mindst har de økonomiske muligheder for at gå ind i et sådant projekt.

Bare lige en kommentar herfra, om at i nogle områder er der altså langt til en GLS shop.

mvh
Hans Pedersen

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

HansPedersen:

Jeg kan sagtens se det smarte i GLS og at man selv kan vælge hvilken pakkeshop den skal hentes i.

Jeg har dog bare lige et lille men. Der er altså nogle områder der er rimelig langt til den nærmeste! (eksempelvis har jeg 15 km), (hvor der så ovenikøbet er 2 afhentningssteder inden for 2 km! Det virker ikke altid så logisk, men det er vel op til de enkelte butikker om de er med eller ej, derfor kan der være flere steder i samme by, mens andre byer ingen har. Jeg bor i Faxe Ladeplads, her er ingen, heller ikke i Faxe er der nogen. Jeg skal til Rønnede for at hente. (hvor der så ovenikøbet er 2).

I mine øjne er det jo netop ude på landet at webshops er vidunderlige! Der har man ikke butikker rundt om hjørnet, derfor man vælger at handle på nettet. Hvorimod hvis jeg boede i en større by, ja så er der en butik rundt om hjørnet der forhandler det. Men skal man nu alligevel fragte sig til de større byer, hvor er pointen så? Ja så er det kun prisen i kan slå på, og ik længere mageligheden...

Men jeg ved ikke hvordan man skal gøre det anderledes. Aftenlevering er den bedste løsning, men kræver nogle tør og vil og ikke mindst har de økonomiske muligheder for at gå ind i et sådant projekt.

Bare lige en kommentar herfra, om at i nogle områder er der altså langt til en GLS shop.

mvh
Hans Pedersen

 

Nu er det således at alle butikker kan blive Pakke Shop i din by, men det er altså frivilligt om de gider eller ej.

Du kan evt. forsøge at få nogen i din by til at kontakte på dette links her.

mvh   Geeked

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Knud S.:

@Helle.

Ja, det ville være udmærket, hvis PD brød sin tavshed.

Men, men, men, jeg tror ikke, at der er nogen hos PD, der har kompetence til at udtale sig.

Det er garanteret også hos PD, som hos lignende etater, at heller ingen tør gøre det. Man har en enorm respekt - ja man er simpelthen bange - for de personer, der sidder højere oppe i systemet.

Prøv bare at få en dialog i gang med en af deres konsulenter. Hvis det lykkes, så går der ikke mange minutter før det lyder fra konsulenten: "Jamen sådan står der i reglerne, og det kan jeg ikke gøre noget ved."
Det er som at slå i en dyne, at få en fornuftig snak med PD - de dyner, som de fremover ikke får mere, grundet deres volumen-priser.

Så derfor er PD tavs som graven, og man håber helt sikkert på, at protesterne går over. - Og det gør de også - om ikke andet, så når de hårdeste ramte kunder har fundet en anden leverandør.

 

 

Hej Knud,

Jeg har en fornemmelse af at Post Danmark faktisk lytter. Nu havde jeg en mand ude i to timer, og han var meget interesseret i hvor deres volumenpriser viste sig som et kæmpe problem. Især da vi jo er en helt almindelig netshop som sender tøj. Jeg havde et klart indtryk af at de ikke havde regnet med at det ville ramme almindeligt solgte varer på nettet også.

De har problemer med at få det til at løbe rundt med de meget store kasser. De fylder rigtig meget, og de kører ikke gennem systemet af sig selv som de mindre pakker gør. Der er mere manuel håndtering og de fylder enormt meget i bilerne. Jeg tænker også at disse meget store pakker måske skulle håndteres af andre aktører - men det er naturligvis kun hvis jeg tager Post Danmarks briller på... ikke netbutikkernes eller kundernes for den sags skyld.

Efter alt hvad konsulenten fortalte mig om hvordan systemet fungerer indefra - så kan jeg sagtens se - med deres briller på - at de er nødt til at gøre et eller andet. De har et underskud på 300 mio - så selvfølgelig skal der gøre noget. DET HER er bare ikke det rigtige!!!

De jager alle væk som sender over 2 kg eller som ikke sender som maxibrev. Vi vil ikke sende en flyverdragt til 1300 kr som brev - jo, måske hvis der var track and trace på - men det har de sagt de arbejdede på de sidste 2 år...

Dvs at de jager alle privatpakker væk - også dem mellem 2 og 5 kg, som nok egentlig er en stor del af nethandelen i dag.

Jeg har klart indtryk af at det er et politisk spørgsmål. Staten har en bunke krav til hvordan de vil have at Postvæsenet skal fungere og hvad de skal tilbyde. Så i princippet er det dem som også skal ud af busken og svare på nogle spørgsmål. Det kunne eks være:

Nu hvor netbutikkerne flytter til Flensborg og den danske forbruger begynder at handle mere og mere i England og Tyskland - Hvad vil I gøre når det sker? Når væksten falder og arbejdsløshedskøen bliver længere - hvad så?

Danmark bliver mere og mere et øde land - tørt og trist - og ALLE skal have en uddannelse indenfor it - for det er jo det vi satser på... der lukkes øjnene for de mennesker som ikke har mulighed eller kan tage en længere uddannelse. De mennesker som kan udmærke sig med gode kvaliteter i eks produktion og på lager. Hands on mennesker.

Det er dog umuligt at råbe politikkerne op uden medierne. Og de synes stadig ikke der er »kød nok« på emnet... måske de vender tilbage om et halvt år når det er for sent.

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Efter alt hvad konsulenten fortalte mig om hvordan systemet fungerer indefra - så kan jeg sagtens se - med deres briller på - at de er nødt til at gøre et eller andet. De har et underskud på 300 mio - så selvfølgelig skal der gøre noget. DET HER er bare ikke det rigtige!!!

De tjener på gyngerne og taber lidt på karrussellen. Men alt i alt er det stadigvæk en GOD FORRETNING, som de driver!

Overskud i 2008

Overskud i 2009

Hvis de er så naive i PD at tro, at væksten i et samfund fortsætter unlimited forever, og at der aldrig kommer lavkonjuktur, så er problemerne i 2009 sku selvforskyldte!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Helle - houseofkids.dk:

Efter alt hvad konsulenten fortalte mig om hvordan systemet fungerer indefra - så kan jeg sagtens se - med deres briller på - at de er nødt til at gøre et eller andet. De har et underskud på 300 mio - så selvfølgelig skal der gøre noget. DET HER er bare ikke det rigtige!!!

De tjener på gyngerne og taber lidt på karrussellen. Men alt i alt er det stadigvæk en GOD FORRETNING, som de driver!

Overskud i 2008

Overskud i 2009

Hvis de er så naive i PD at tro, at væksten i et samfund fortsætter unlimited forever, og at der aldrig kommer lavkonjuktur, så er problemerne i 2009 sku selvforskyldte!

Man kan da heller aldrig stole på nogen.... jeg er så naiv og tror altid på at det jeg får at vide er sandheden. Må blive bedre til at tjekke op på ting! Post Danmark brillerne er hermed taget af.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Man kan da heller aldrig stole på nogen.... jeg er så naiv og tror altid på at det jeg får at vide er sandheden. Må blive bedre til at tjekke op på ting! Post Danmark brillerne er hermed taget af.

Men de vil sikkert gerne tjene mere ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Helle - houseofkids.dk:

Man kan da heller aldrig stole på nogen.... jeg er så naiv og tror altid på at det jeg får at vide er sandheden. Må blive bedre til at tjekke op på ting! Post Danmark brillerne er hermed taget af.

Men de vil sikkert gerne tjene mere ;D

Ja, men det bliver ikke lige på mig ;·)

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Fashion-Seller:

Helle - houseofkids.dk:

Efter alt hvad konsulenten fortalte mig om hvordan systemet fungerer indefra - så kan jeg sagtens se - med deres briller på - at de er nødt til at gøre et eller andet. De har et underskud på 300 mio - så selvfølgelig skal der gøre noget. DET HER er bare ikke det rigtige!!!

De tjener på gyngerne og taber lidt på karrussellen. Men alt i alt er det stadigvæk en GOD FORRETNING, som de driver!

Overskud i 2008

Overskud i 2009

Hvis de er så naive i PD at tro, at væksten i et samfund fortsætter unlimited forever, og at der aldrig kommer lavkonjuktur, så er problemerne i 2009 sku selvforskyldte!

Man kan da heller aldrig stole på nogen.... jeg er så naiv og tror altid på at det jeg får at vide er sandheden. Må blive bedre til at tjekke op på ting! Post Danmark brillerne er hermed taget af.

 

I liberaliseringes navn SKAL Post Danmark kalkulere med overskud på pakkerne.

Derfor gør det ondt, når mange har været vant til statsstøttet transport.

mvh   Geeked

 

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Deres søstervirksomhed Posten SE leverer også ca. 1.5 milliard SEK i overskud årligt. Det sjove er så også at priserne i Sverige er lavere end det vi betaler i Danmark (for frimærker) - og de er ikke momsfritaget i Sverige, som vores kære Post Danmark er - der er altså forskel på hvem der får statsstøtte!

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jepsen:

Deres søstervirksomhed Posten SE leverer også ca. 1.5 milliard SEK i overskud årligt. Det sjove er så også at priserne i Sverige er lavere end det vi betaler i Danmark (for frimærker) - og de er ikke momsfritaget i Sverige, som vores kære Post Danmark er - der er altså forskel på hvem der får statsstøtte!

 

Alt i alt er omkostninger til at drive post i Sverige væsentligt billigere end Danmark.

Lønomkostninger er mega højere end Sverige.

Det koster på bundlinien i Danmark

Sverige kan høste et kæmpe marked i landet i forhold til Danmark.

mvh   Geeked

 

Side 34 ud af 46 (460 indlæg)