Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 31 ud af 46 (460 indlæg)
Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan jo sagtens bifalde modellen og samtidig synes, at priserne er for høje :)

Men kig nu i tråden her - der er masser af gode forslag til alternativer til Postdanmark. Og mon ikke de "lytter", når deres kunder begynder at falde fra? 

Det bliver mit sidste ord i den her tråd, men som jeg opfordrede Christian til: Hvis I gerne vil følge lidt med i hvad FDIH går og laver, så start med at tilmelde jer nyhedsbrevet. Og I er altid velkomne til at henvende jer til os, hvis I har konkrete spørgsmål.

Men henvend jer gerne direkte, så vi har mulighed for at svare. Vi gennemlæser ikke hele Amino.dk på daglig basis :)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lone S. Hansen:

What? 

Undskyld.. men... What?
Først og fremmest: Kritik fra jeres side ændrer ikke noget, så derfor .. undlader I at kritisere? Well, that'll show 'em! Det skal nok få dem til at ryste i bukserne. Næste gang de har tænkt sig at hæve priserne, tænker de sig nok lige om en ekstra gang, efter den behandling, hvor 350 af deres storkunder har slået sig sammen og ... rullet om på ryggen og bedt om nåde. 

Er jeg vågnet tømmermændsbefængt op, i et parallelunivers, hvor I er blevet PR bureau for Post Danmark


Lone - Du har lige sparet mig for at udtrykke nøjagtig de samme følelser, specielt det jeg har citeret.

FDIH må have et KÆMPE forklaringsproblem over for deres medlemmer.

Venlig hilsen,
Christian
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

FDIH:

Men kig nu i tråden her - der er masser af gode forslag til alternativer til Postdanmark. Og mon ikke de "lytter", når deres kunder begynder at falde fra? 

Jo, mon ikke de så lytter. Mon ikke de også ville lytte hvis I som brancheforening interesseorganisation hjalp jeres medlemmer med at træffe beslutningen om alternativerne?  Hvad er fordelen i, at have en brancheforening interesseorganisation, hvis alle 350 medlemmer skal ud og prøve sig blindt frem, på egen hånd?  
Og hvordan skal jeres medlemmer kende de alternativer, når I selv arbejder så hårdt på at undgå at navngive dem?

 

FDIH:

Men henvend jer gerne direkte, så vi har mulighed for at svare. Vi gennemlæser ikke hele Amino.dk på daglig basis :)

Det behøver I ikke. I får jo en mail, når der bliver skrevet i denne tråd - så skal vi ikke blive enige om, at I godt kan finde ud af at tjekke når der bliver skrevet noget her? Med mindre I bare ikke længere ønsker at tage denne debat offentligt. Men så er det jo dét I skal sige. Ikke?


FDIH:

http://fdih.net/media/532268/brev%20til%20transportminister%20100512.pdf

Med fare for at gentage mig selv: Løsningen ligger i postliberalisering og bedre konkurrenceforhold for alternative distributører

Med det brev (som er 8 måneder gammelt) in mente - hvorfor har I så ikke udsendt nogle pressemeddelelser, hvor I siger: "Vi byder Post Danmarks nye priser velkomne, for de er simpelthen så latterligt dyre, at deres konkurrenter nu endelig kan komme ind og få en ordentlig bid af markedet" og så i øvrigt navngive de konkurrenter og sætte deres priser op ved siden af Post Danmarks? 

Det lader jo til, at det er jeres vådeste drømme, der er ved at gå i opfyldelse her.
Hvorfor så ikke slå til?  

 

Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:

Hvorfor ikke nævne GLS ved navn? Eller nogle af deres konkurrenter? Hvorfor ikke kontakte de fragtfirmaer og forhandle nogle gode priser for jeres medlemmer? Det kan selv webshop-platformsudbyderne finde ud af. Men ikke brancheforeningen?   

En lille rettelse: Vi ER ikke en brancheforening, men en interesseorganisation. Der er forskelle :)

Vi arbejder faktisk rigtig meget med at forhandle nogle fordelagtige tilbud hjem til vores medlemmer. Og vi kommer ud med en rammeaftale på lige præcis distribution på mandag (det står bl.a. i vores seneste nyhedsbrev).
Vi har også rammeaftaler på indløsningsaftaler mv. (prøv at kigge under "medlemsfordele" på vores hjemmeside), og der kommer konstant nye ting til.

De her aftaler er i øvrigt et relativt nyt tiltag fra vores side - som jeg skrev tidligere ER der sket nogle meget store forandringer i FDIH i løbet af 2010, og vi er slet, slet ikke færdige. 
Vi kan tydeligt se en forskel fra vi var 300 medlemmer (det tal lå stabilt i flere år) og til nu, hvor vi er over 400 - vi får langt mere taletid rundtomkring, og vi knokler for at skaffe flere medlemmer, så vi får endnu mere styrke.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

FDIH:

Men henvend jer gerne direkte, så vi har mulighed for at svare. Vi gennemlæser ikke hele Amino.dk på daglig basis :)

Det kunne så godt være en fejl som I så begår ligesom mange andre. Dem der ikke lytter til undergrunden, det er dem der står med de største udfordringer når revolutionen sker. I behøver ikke læse alt igennem, men blot bede om at få mails på de ord der nu er relevante i forhold til jeres medlemmer.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har nu fulgt debatten lidt, og samtidig regnet på nogle størrelser af pakker som udbydes af emballageleverandørerne til forsendelser.

Det jeg umiddelbart tror der er sket for PD er, at man har lavet en undersøgelse af markedet og set på hvilke størrelser der sendes "generelt" samtidig med man har kigget på de øvrige aktører.

Det har så mundet ud i en ny prisstruktur der, ser det ud til, giver en del bedre priser for 80% af markedet og gør det til et helvede for 20% af kunderne. Man har så nok indtaget den holdning, at hvis de "store" pakker udgør mindre end 20% af forsendelserne i virksomheden, så vil det være for "bøvlet" at skifte da man jo har "opnået" en rabat på de sidste godt 80% af forsendelserne.

PD er ikke så kloge endda. For hvis man virkeligt ønskede at skabe konkurrence på markedet og tage markedsandele, så indførte man Track & Trace på Maxibreve der sendes fra erhvervsdrivende til private. På den måde udraderer man mange konkurrenter, da Track & Trace er hovedårsagen til at folk anvender pakkeforsendelser. Det vil give et drastisk fald i antallet af pakkeforsendelser, så det kommer nok ikke.

Den helt alvorlige konkurrence på forsendelsesområdet kommer således først når det er muligt at påklistre en enhed til under 1,00 per stk. på postforsendelserne, således at man kan spore disse og undgå svindel med folk der siger de ikke har fået deres ting.

Køb ren argan olie her

Fra solbjerg
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Skive AutoPit Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da flot at i er over 400 medlemmer, og at i knokler for at skaffe flere. Jeg overvejer stærkt (og har taget de indledene skridt til) at åbne en webshop, jeg overvejede enda at melde mig ind i jeres organisation, men det blegner godtnok lidt når jeg ser hvor lidt i gør i denne sag. Skal jeg være medlem et sted er et af mine overvejelser også hvormeget jeg får igen, lige her virker det mest som i rygklapper alle andre end jeres medlemmer, jeg håber jeg tager fejl, jeg har nu valgt at til melde mig jeres nyhedsbrev, jeg håber at dette vil overraske mig og at det vil føre til en indmeldese, men for mig at se skal i noget mere på banen overfor jeres medlemmer før jeg tager det endelige skridt.

Fra Langå
Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan Helle folt stykke arbejde duhar lavet der vi har samme problem

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Andersen:

Ja da jeg læste det i november var jeg ved at falde ned af stolen... en pakke på 1*1*1 meter stiger til 1525 kr og FDIH kalder det for 'en glædelig overraskelse set med e-handlens øjne'....

:-) 

 

 

Det er derfor liberaliseringen bliver gennemført, for så skal Post danmark regulere deres priser til overskud, når de ikke kan få tilskud til at tryne alternative konkurrenter.

mvh   Geeked

 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Volumenberegning på B2C pakker er helt ok med os, det vanvittige og reelt det eneste problem i sagen er, at posten tror at vi vil bruge en B2C pakkelabel til 1525 kr, når vi kan sætte en C2C pakkelabel til 80 kr på samme pakke istedt...

Hvilke erhverskunder em er det PD tror kan finde på at betale 1445 kr i overpris på en pakke i forhold til fru hansen som sender 1 pakke om året ?

Så løsningen er i alt sin enkelthed at lave volumenberegning på B2C pakker, men at den max kommer til at koste hvad en tilsvarende C2C pakke koster... 

mvh 

Ole

 

Side 31 ud af 46 (460 indlæg)