Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 32 ud af 46 (460 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

det er billigere at sætte pakken på en palle og bede Freja Transport at komme med en bylastbil og køre den ud end at betale 1525. Det er hvad jeg betalte for 4stk  2,30 meters euro paller fra nordv.Sj til Greve, ja og inkl. moms.....

Fra Svenstrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en erhvervsaftale med Post DK, men har ikke forsendelser nok til at benytte Web systemet, så vi får tilsendt labels og hver måned en fakturaspecifikation, så vi kan se, hvilket track&trace nr. der hører til de respektive numre på fakturaen.

 

På den specifikation står målene på alle pakkerne opgivet, og jeg har som forsøg prøvet at lave en udregning på 4 siders specifikationer, svarende til 114 pakker - for at se forskellen på min nuværende pris, og den pris jeg skal betale pr. 1. april.

Ud af de 114 pakker vejer kun 4 af dem rent fysisk over 5 kg.

 

Prisen for de 114 pakker i december i år var på 7514 kr. svarende til et gennemsnit på 65,91 kr.

 

Pr. 1. april koster disse 114 forsendelser 9862 kr. Det svarer til en prisstigning på 31,25% eller 20,59 kr. pr. pakke. Pris 86,50 pr. pakke. Dette er ren erhvervsaftale.

 

Sender jeg dem som privat vil de samme pakker koste 9215 kr. Altså sparer jeg 647 kr,. hvis jeg ikke har en erhvervsaftale.

 

Bruger jeg min erhvervsaftale på alle pakker indtil 5 kg. volume og køber private pakkelabels til alle forsendelser over 5 kg - så vil den samlede pris for de 114 pakker være 8583 kr. 

Så vil den samlede stigning i forhold til 2010 være 1069 kr./14,23% eller 9,38 kr. pr. pakke udregnet på disse 114 pakker. Pris pr. pakke 75,29 kr.

Dette er naturligvis den mest økonomiske løsning, men jeg tænker at Post Danmark opdager finten og opsiger min erhvervsaftalen på den baggrund.

 

Det hænger bare ikke sammen, at man først bliver tudet ørerne fulde med, at man skal emballere ordentligt, så pakkerne kan holde til den hårde behandling, de får gennem maskiner og bure under transporten. Når man så emballerer, så tingene kan holde til det, så skal man straffes for det.

At postulere man laver ændringerne for at stoppe firmaerne i at smide små ting i store kasser med al for meget luft i kasserne som resultat, er simpelthen bare så flabet.

Emballage og kassefyld er en kæmpe omkostning for de fleste webshops, og her i butikken forsøger vi altid at "skræddersy" kassen til den enkelte forsendelse, men det er altså propumuligt at have kasser, der passer præcist til hver en kombination af varer.

 

Vores webshop er ikke af en størrelse, der kan presse hverken GLS eller andre transportfirmaer i pris,  og derudover har vi langt til et GLS depot, så det er nok urealistisk at anvende dem til vore pakker, selvom vi gerne ville. Så vi "hænger" nok på Post DK. Enten det eller også må vi simpelthen opgive - smide håndklædet i ringen, og sige at det var sjovt, så længe det varede.

 

Pernille Fjeldgaard

Santashop.dk

 

www.santashop.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

 

Fra Rønde
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 38
Fra  Syfabrikken Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt horrible priser - og bekymrende når man i denne uge har lanceret sin nye webshop. Klør mig lidt i nakken og glæder mig over at mine pakker hverken er så store eller tunge, at de ikke kan sendes som Maxibrev - til næsten helt rimelige penge.

MEN jeg holder bestemt TÆT øje med hvad landets pakkeservice-firmaer kommer op med - og jeg kan sagtens stave til post som G..L..S... eller noget lignende, hvis den fuldstændige tåbelige pris-politik i POST fortsætter - også rent principielt.

Forsøger nogen mon helt at afskaffe et postvæsen - eller har nogen bare sat sig på deres hjerne?!?!?!

 

Danmarks smukkeste dåbskjoler, dåbsdragter og Matrostøj, osse økologisk. WWW.CHRISTINAS.DK

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

CHRISTINAS:

Helt horrible priser - og bekymrende når man i denne uge har lanceret sin nye webshop. Klør mig lidt i nakken og glæder mig over at mine pakker hverken er så store eller tunge, at de ikke kan sendes som Maxibrev - til næsten helt rimelige penge.

MEN jeg holder bestemt TÆT øje med hvad landets pakkeservice-firmaer kommer op med - og jeg kan sagtens stave til post som G..L..S... eller noget lignende, hvis den fuldstændige tåbelige pris-politik i POST fortsætter - også rent principielt.

Forsøger nogen mon helt at afskaffe et postvæsen - eller har nogen bare sat sig på deres hjerne?!?!?!

 

Det er derfor liberaliseringen bliver gennemført 1. april, for så skal Post Danmark regulere deres priser til overskud, når de ikke kan få tilskud til at tryne alternative konkurrenter.

mvh   Geeked

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Lanther - har du synsproblemer? eller en indre tro på at vi har?

Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

" Vores webshop er ikke af en størrelse, der kan presse hverken GLS eller andre transportfirmaer i pris,  og derudover har vi langt til et GLS depot, så det er nok urealistisk at anvende dem til vore pakker, selvom vi gerne ville. Så vi "hænger" nok på Post DK. Enten det eller også må vi simpelthen opgive - smide håndklædet i ringen, og sige at det var sjovt, så længe det varede."

Hej Pernille

 

GLS afhenter så hvidt jeg ved altid pakker hos kunden - også selvom du har lille volumen. Men prøv at ring til dem og hør.

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

www.shakk.dk:

 

GLS afhenter så hvidt jeg ved altid pakker hos kunden - også selvom du har lille volumen. Men prøv at ring til dem og hør.

 

Ja, det bør man altid gøre, undersøg markedet grundigt.

Fordele

  • Forsikring op til kr. 4.500,- pr. pakke
  • Dag-til-dag levering
  • Afhentning på afsenders adresse og
    levering til din modtager
  • Track & Trace
  • Dokumenteret Kvalitet - periodisk statusrapport
  • Mulighed for levering til private modtagere via GLS Pakke Shop. Din kunde
    - vælger hvor pakken skal udleveres
    - vælger hvornår pakken skal hentes
    - modtager mail/sms, når pakken er på vej 
      til den valgte Pakke Shop og pakken kan 
      hentes samme dag

mvh   Geeked

 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

En scene fra lille danmark 2014...

'Skat har posten været her ? ' ' Lad mig lige se... GLS, DPD, Peters lynservice, Ørslev budcentral og Post Danmark har været her.. men vi mangler pakke fra Henrys lille bil og breve fra billigpost.jylland'

Endnu en scene fra lille danmkark 2015 :

riiiiing riiiiiing ' Skat det er mig, der er post til os - jeg var desværre ikke hjemme i går - henter du den lige på vej hjem fra arbejde ? ' 'ok'...... 8 timer senere... 'hvor blev du dog af ' - ' jo var forbi Blockbuster efter post fra GLS, Døgnkiosken efter 2 breve fra ZAP, øjenlægen lå inde med pakken fra moster anne som kunne sendes billigst med kærrepost.fyn, hos slagteren lå brevet fra kommune vi har ventet på i ugevis... og lampen du købte på nettet måtte jeg hente hos blikkenslageren som desværre var ude og hente sin pakke fra en leverandør hos bagermester jensen - du ved ham der står for har udlveringen af pakker fra Odense fragtcentral...

'nååå tog du så en kage med fra bageren ? ' ' Nej han har ikke haft tid at bage i dag - og han stopper nok med bageriet - der er flere penge for ham i pakke udleveringen...

Ak ja man kunne blive ved - man skal vist være medlem af Venstres Ungdom og lige være gået ud af handelshøjskolen for af hjertet at tro på at samfundet får en billigere og bedre postomdeling når liberaliseringen er fuld gennemført :-)

 

 

 

Fra Svenstrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal bestemt til at undersøge GLS nærmere. Afventer dog lige situationen lidt. I sagens natur får jeg først "rigtig" brug for at sende større mængder pakker igen fra oktober :-)

www.santashop.dk

Side 32 ud af 46 (460 indlæg)