Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 37 ud af 46 (460 indlæg)
Fra København N
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 04:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke nødvendigvis. Det kommer an på hvilken vinkel du har lagt i brevet. Hvis der er en forbrugervinkel hele vejen igennem, så er det ikke umuligt.

Fra København N
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 04:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Andersen:

Hej, vintage-komapniet har skrevet til Kontant for 3 uger siden og fortalt dem om disse portostigninger, men det er nok ikke en sag for dem, for lidt direkte forbruger problematik.. har i hvertfald ikke hørt fra dem :-)

 

mvh

Ole

Som jeg skrev oppe over, så kan den sælges med den rigtige vinkel.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 07:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Hyldeborg:

Hej!

Jeg har skrevet en lille artikel om Post Danmarks prisstigninger på Daniel Bahls tech-blog. Jeg har i den anledning citeret et par herinde - dog uden navn - det håber jeg er OK.

I kan læse artiklen her: http://www.danielbahl.dk/tech/post-danmarks-priser-stiger-igen/

Vh. Emil

Jeg ved godt, at du kun er 14 - men det ville måske være en idé at læse tråden og forsøge at forstå problematikken, inden man blogger om det? 
Først og fremmest er det god skik at backlinke, når man citerer andre.
For det andet, citerer du dem for noget helt andet, end det du blogger om.  At et brev stiger til 8 kr. forarger ikke Amino'erne på helt samme måde, som det faktum at en pakke der kommer til at koste 80 kr. for en privatperson at sende, kommer til at koste 1525 kr., for en webshop
For det tredje ville jeg bare lige gøre opmærksom på, at man ikke bare må tage billeder man finder på nettet og lægge på sin blog. Jeg ved ikke, om det er dét du har gjort, men jeg ville i hvert fald lige nævne det, så du ikke fik dine 14 årige fingre i klemme. 

Så er tråden vist også afsporet nok :-)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay. Men kan så sige at det ikke er min blog. Jeg skriver bare på den - for ham. Jeg har en anden blog selv.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

nej men du skal se helheden, der er skat og afgifter ovenpå hinanden på snart sagt alt, omkostningsniveauet i samfundet er på briste punktet. Alt det takket været en grundholdning hos politiker og embedsfolk, at det er en mulig fremgangsmåde til at financiere velfærd. Men det går ikke i det uendelige. Der skal være produktivitet hvilket giver indtægter. Ja det bliver lidt afsporet men man skal forstå grundlaget for porto stigningerne. De er der for at financiere velfærd, betale statsgæld og alle fejlslagne stats indkøb.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Jubiiiiiiiiiiiii - det hjælper at hoppe og danse ;·)

Klip fra JyllandsPosten i dag:

"Post Danmark bøjer sig for kritik" 

"Efter hård kritik fra især virksomheder inden for postordresalg og nethandel må Post Danmark ændre et nyt system for pakkepriser. 
Bla-bla 
"Vi lytter til kritikken, som er kommet fra vores kunder de seneste dage. Derfor ændrer vi for de virksomheder som rammes ekstra hårdt af volumenberegningen," siger direktør Carsten Dalbo Pedersen, som er chef for Post Danmarks logistikforretning her i landet. 
Han fastslår, at Post Danmark vil indføre en ordning, så kunderne, der rammes hårdt af en ny volumenberegning, garanteres, at deres pakker ikke kan blive dyrere, end hvis de vælger at gå på posthuset for at sende deres pakker. Som eksempel nævner Carsten Dalbo Pedersen, at en virksomhed, som i første omgang var beregnet til at koste 200 kr., nu kan få den sendt for 80 kr. 
Den pludselige kursændring glæder danske netvirksomheder samt Foreningen for Distance- og Internethandel (FDIH). 
bla-bla 

Så må vi se når der kommer priser på bordet, om det er noget som hjælper. Men dejligt at se at de tager det seriøst og er klar til hurtig handling. 

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 64
Fra  Blandet-landhandel.dk Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen har de da fuldstændig haft hovedet under armen??? Det er jo ikke rocket science, at priserne steg eksorbitant (for nogle)  - altså!  og nu lader de som om det kom bag på dem????? aaaaaarjjjjjjjj...den køber jeg ikke.

 

Hvis PD fortsætter som de plejer, med at agere med en venstre hånd der ikke ved hvad den højre laver, så ser det sort ud.

 

Som ovenstående debat har vist, er det jo tilsyneladende en masse underliggende politik der ligger til grund for prisstigningen, og HVIS det er staten der ønsker en finansiering af nogle underskud, altså at tjene på gyngerne hvad de har mistet på karusellen, så kan PD vel ikke bare efter et par dages kritik komme på banen med nye priser igenigenigen.

Jeg er ellers ikke sortseer, og ønsker heller ikke at være det i denne sag, selvom....

Vi må holde skarpt øje.

SUPER cool med denne debat, som på mange måder har været en øjenåbner for mig!

God dag til alle - Katinka

Håndplukket antik og vintage - selvforkælelse, luksus og stil Blandet-landhandel.dk
Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Jubiiiiiiiiiiiii - det hjælper at hoppe og danse ;·)

Klip fra JyllandsPosten i dag:

"Post Danmark bøjer sig for kritik" 

"Efter hård kritik fra især virksomheder inden for postordresalg og nethandel må Post Danmark ændre et nyt system for pakkepriser. 
Bla-bla 
"Vi lytter til kritikken, som er kommet fra vores kunder de seneste dage. Derfor ændrer vi for de virksomheder som rammes ekstra hårdt af volumenberegningen," siger direktør Carsten Dalbo Pedersen, som er chef for Post Danmarks logistikforretning her i landet. 
Han fastslår, at Post Danmark vil indføre en ordning, så kunderne, der rammes hårdt af en ny volumenberegning, garanteres, at deres pakker ikke kan blive dyrere, end hvis de vælger at gå på posthuset for at sende deres pakker. Som eksempel nævner Carsten Dalbo Pedersen, at en virksomhed, som i første omgang var beregnet til at koste 200 kr., nu kan få den sendt for 80 kr. 
Den pludselige kursændring glæder danske netvirksomheder samt Foreningen for Distance- og Internethandel (FDIH). 
bla-bla 

Så må vi se når der kommer priser på bordet, om det er noget som hjælper. Men dejligt at se at de tager det seriøst og er klar til hurtig handling. 

 

Tillykke Helle, og tak for kampen, på vores alle sammens vegne.

Og vi kan vist også sige tillykke til post danmark, de kommer vist til at beholde en masse kunder her på målstregen. Jeg vil helst fortsat være kunde hos post danmark, fordi de leverer direkte til privat, og det er en stor fordel, at kunderne i de fleste tilfælde har pakken dagen efter den er sendt. Men det er da klart, at det ikke er for enhver pris, at man forsætter som PD kunde.

Det bliver spændende at se den nye prisliste.

 

Marlene - Templet

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Stort til lykke til alle:

Kunder, webshop ejere og ikke mindst Post Danmark, der forhåbentlig har reageret tilstrækkelig hurtigt til, at de ikke når at miste en masse kunder, der tager over grænsen eller til konkurrenterne.

Godt Gået, Helle Yes

Venlig hilsen,

Christian

Side 37 ud af 46 (460 indlæg)