Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 35 ud af 46 (460 indlæg)
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Jesper Jepsen:

Deres søstervirksomhed Posten SE leverer også ca. 1.5 milliard SEK i overskud årligt. Det sjove er så også at priserne i Sverige er lavere end det vi betaler i Danmark (for frimærker) - og de er ikke momsfritaget i Sverige, som vores kære Post Danmark er - der er altså forskel på hvem der får statsstøtte!

 

 

Alt i alt er omkostninger til at drive post i Sverige væsentligt billigere end Danmark.

Lønomkostninger er mega højere end Sverige.

Det koster på bundlinien i Danmark

Sverige kan høste et kæmpe marked i landet i forhold til Danmark.

mvh   Geeked

Det ændrer stadig ikke på det faktum, at de faktisk betaler moms når de sælger frimærker mv. - det gør Post Danmark ikke. Jeg tror det handler om at de er væsentligt bedre til at lave nogle ordentlige produkter/prissætninger ;-)

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jepsen:

Det ændrer stadig ikke på det faktum, at de faktisk betaler moms når de sælger frimærker mv. - det gør Post Danmark ikke. Jeg tror det handler om at de er væsentligt bedre til at lave nogle ordentlige produkter/prissætninger ;-)

 

Nu er moms ikke en indtægt, da den skal afleveres til staten igen.

mvh   Geeked

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Nu er moms ikke en indtægt, da den skal afleveres til staten igen.

Det er der så heller ik nogen, som har påstået...

Det ændre stadigvæk ik ved, at Svenskerne betaler moms på deres porto til både pakker og breve!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

LANTHER:

Nu er moms ikke en indtægt, da den skal afleveres til staten igen.

 Det er der så heller ik nogen, som har påstået...

Det ændre stadigvæk ik ved, at Svenskerne betaler moms på deres porto til både pakker og breve!

 

Hvad er så lige det du mener, for en forretning er en forretning med eller uden moms.

En virksomheds regnskab indeholder IKKE moms i driften, så moms er ikke noget der regnes på.

Selvfølgelig er momsfritagelse på pakker til private i Danmark til at føle på i forhold til andre aktører i Danmark og det giver Post Danmark en masse fordele.

Men kan ikke lige se hvad du mener, når alle betaler moms på breve og pakker i Sverige.

mvh   Geeked

 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Hvad er så lige det du mener, for en forretning er en forretning med eller uden moms.

En virksomheds regnskab indeholder IKKE moms i driften, så moms er ikke noget der regnes på.

Selvfølgelig er momsfritagelse på pakker til private i Danmark til at føle på i forhold til andre aktører i Danmark og det giver Post Danmark en masse fordele.

Men kan ikke lige se hvad du mener, når alle betaler moms på breve og pakker i Sverige.

Hvis du nu læser det, som Jesper skriver, så ville du også nemt forstå det.

Posten i Sverige har et overskud på 1,5 mia SEK, og det er selvom de betaler moms af deres frimærker og pakkelabels.

PostDanmark har ik et overskud, som bare nærmer sig det, og PD er momsfritaget, og taget meget højere priser end Posten gør. Ergo gør PD et eller andet forkert i forhold til Posten, når de har så svært ved at tjene penge!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Til Post Danmark
Hvis - så vil jeg gerne komme med en opfordring om at I kommer på banen med et indlæg. Det ville være rart at vide om I arbejder på ændringer - eller om vi skal forvente at det bliver som I har planlagt?



Uanset hvad og hvor meget der bliver ytret her og uanset hvad du fik sagt på jeres møde, så er een ting sikkert - disse tiltag er kommet for at blive! Så kan det godt være, at de efter noget tid (+2 år), finder ud af, at deres priser ikke hænger sammen for den branche, de forventede at tjene deres overskud hjem på ... sådanne tiltag laves ikke, blot for at ændre dem igen kort tid efter ...

Så nej, jeg tror 110% sikkert på, at de IKKE gør noget, men afventer og håber på det bedste !!!

Imens kan vi søge efter alternativer, som allerede er godt i gang, og når de så vågner op til dåd, er skaden formentligt så stor, at politikerne går ind og "sikrer" dem en årlig økonomisk indsprøjtning, f.eks. ved at tvangspålægge de andre distributions-aktører, at deres overskud skal deles med PD ... eller andre lignende tåbelige politiske tiltag.

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Posten i Sverige har et overskud på 1,5 mia SEK, og det er selvom de betaler moms af deres frimærker og pakkelabels.

Kigger man på Posten Norden som ejer Post Danmark og Norsk og Svensk Post bliver forvirringen total, for hvad er hvad ?

se links her

mvh  

 

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Fashion-Seller:

Helle - houseofkids.dk:

Efter alt hvad konsulenten fortalte mig om hvordan systemet fungerer indefra - så kan jeg sagtens se - med deres briller på - at de er nødt til at gøre et eller andet. De har et underskud på 300 mio - så selvfølgelig skal der gøre noget. DET HER er bare ikke det rigtige!!!

De tjener på gyngerne og taber lidt på karrussellen. Men alt i alt er det stadigvæk en GOD FORRETNING, som de driver!

Overskud i 2008

Overskud i 2009

Hvis de er så naive i PD at tro, at væksten i et samfund fortsætter unlimited forever, og at der aldrig kommer lavkonjuktur, så er problemerne i 2009 sku selvforskyldte!

Man kan da heller aldrig stole på nogen.... jeg er så naiv og tror altid på at det jeg får at vide er sandheden. Må blive bedre til at tjekke op på ting! Post Danmark brillerne er hermed taget af.

 

det kan nu godt ske du kan stole på hvad de siger - for det kan jo godt ske at pakkedivisionen under Postdanmark giver underskud - men andre dele af forretningen giver så meget mere overskud at man måske burde sælge pakkedivisionen fra hvis man ikke havde den forpligtelse til at levered pakker til private i Danmark - pålagt af finansministeren.

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Fashion-Seller:

Posten i Sverige har et overskud på 1,5 mia SEK, og det er selvom de betaler moms af deres frimærker og pakkelabels.

Kigger man på Posten Norden som ejer Post Danmark og Norsk og Svensk Post bliver forvirringen total, for hvad er hvad ?

se links her

mvh  

posten Norge er ikke med i Posten Norden.. - det er efter min mening kun PostDanmark og Svensk Post - det er jo derfor vi har fået Bring i Danmark som er ejet af Posten Norge..

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

kandetpasse:

posten Norge er ikke med i Posten Norden.. - det er efter min mening kun PostDanmark og Svensk Post - det er jo derfor vi har fået Bring i Danmark som er ejet af Posten Norge..

 

Der står om os...

  • Posten Norden har ca. 4.200 pakkeudleveringssteder med lange åbningstider i Sverige, Danmark, Finland og Norge.
  • så noget må de da have i de 4 nordiske lande..

    mvh   Geeked

     

    Side 35 ud af 46 (460 indlæg)