Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurdering af www.Revoow.dk?

Side 2 ud af 5 (49 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv evt. en google søgning på nogle af detaljerne om ejeren af domænet revoow.com: http:// www. whorush.com/ search/whois:revoow.com (no need link).

Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

PJEDSTED:

Du fik vel ikke et cvr nummer eller lign?

 

Nej desværre, det var alt de skrev.

Jeg talte dengang med en jurist, han mente at de overtræder markedsføringsloven og det skulle være muligt at stoppe dem og muligvis kræve en mindre erstatning. Men jeg har valgt ikke at bruge kræfter på det, selvom det er ærgeligt at den slags folk slipper afsted med det.

Mvh. Jens

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Sutjek:

Prøv evt. en google søgning på nogle af detaljerne om ejeren af domænet revoow.com: http:// www. whorush.com/ search/whois:revoow.com (no need link).

Selskabet i panama kan jeg nok ikke gøre så meget ved. Men de danske personer der måske sidder i dk kan man jo tage fat i.

xxx

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg giver et gavekort på 1000 kr til min butik til den der giver mig navne og adresser på de danske svindlere der står bag dette scam.

xxx

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan dk-hostmaster ikke kontakes og hjælpe med en ip adresse ?

Så er man da et skridt videre

Fra Herlev
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Rosenkjær Web IVS Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er åbenbart ikke sådan bare lige at få oplysninger om personerne bag. De gemmer sig ret godt.

Jeg har dog taget en anden tilgang til problemet, og kontaktet nogle af de største virksomheder som der bliver advaret i mod der inde, for de er bestemt heller ikke interesseret i den form for "reklame".

Hvis ikke de har hvad der skal til for at stoppe dem, så får os mindre iværksættere da meget svært ved det?

Billig crosstrainer - Den nemme guide til at vælge den rigtige

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Grinte lidt af denne (tjek titel-tag).

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

xxx

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 4 person

Der findes en del websites af samme type. Jeg kender dem fra mit arbejde med Reputation Management. Fælles for dem alle er, at det efter min mening er rendyrket afpresselse.

Den bedste måde at beskytte sig mod den slags er ved at tage mine tidligere råd her om en Tailgating SEO Strategi alvorligt. Men det tager tid. Så rammes du i dag, så skal der andre metoder til, at stoppe afpresserne.

Groft sagt er der 5 typer af metoder til det:

1) Juridisk
Som andre også nævner er det de gør sandsynligvis i strid med lovgivningen. Problemet er så bare, at dem der driver websitet muligvis befinder sig uden for landets grænser, hvilket kan gøre det både meget svært og meget dyrt at føre en sag mod dem - hvis overhovedet muligt.

2) Organisk
Udover Tailgating strategien, som jeg anbefaler at alle bruger for at beskytte sig fremadrettet, så findes der også flere forskellige metoder til at forsøge at sparke et website, som dette, ud af søgeresultaterne. Problemet er bare, at metoderne ikke er sikre og hvis dem der driver det website, som man angriber, er dygtige nok, så kommer de hurtigt med igen efter de er plevet sparket ud.

3) Tving Google til at smide dem ud
Google hader stærk negativ omtale af deres søgemaskine. Og særligt hader de, hvis store medier fortæller om, hvordan skadelige søgeresultater i Google generer anstændige mennesker og virksomheder. Hvis den negative omtale af Google er synlig og stærk nok, så sker der som regel det, at Google går ind og fikser problemet i hånden, og melder derefter stolt ud, at nu er problemet løst.  

4) Hacking
Alle sites kan hackes! Det er udelukkende et spørgsmål om, hvor dygtige hackerne er. Den slags kan hyres på det sorte marked. Det er naturligvis ikke lovligt - men det er afpresning heller ikke. Moralsk set ville jeg personligt intet have imod at nakke sådan et site med nogle strategiske hackere. Man skal bare sørge for, at sikre sig selv mod senere juridiske problemer.

3) Modtrusler og bøllebank
Jeg opfatter som sagt denne form for sites for ren afpresning. Kan man finde frem til hvem der står bag sådanne sites kan man fysisk opsøge dem, og lade dem vide, at de skal stoppe nu, hvis de har deres liv og velfærd kært. Det hjælper hvis man sender en rockertype eller en bredskuldret fyr med et velklingende mafia-navn. Målet er i alle fald, at lade afpresserne vide, at afpresning har konsekvenser.

 

TIL MODERATOR:
Jeg vil MEGET anbefale, at i sletter aktive links og fulde URL's til det omtalte firma her på Amino. Det er hul i hovedet at øge deres synlighed i søgemaskinerne på den måde!

 

Side 2 ud af 5 (49 indlæg)