Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af bil , som nu ikke virker ret godt

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Februar 2009 købte jeg en spritny Ford Fiesta Econetic diesel model. Den har jeg da egentlig været rigtigt glad for foruden at den nu 5 gange har været til reparation.

De sidste 3 gange har været på grund af motoren er ustabil og omdrejningerne svinger op og ned ml 700-11000, dette både i tomgang, og når bilen kører kan det også mærkes at den ikke trækker som den skal.

Jeg har klaget hver gang, og 2 gange havde den til rep, havde den i 14 dage og end ikke Ford i england kunne hjælpe dem. Jeg er skuffet over deres indsats på bilen - og jeg er efterhånden en smule irriteret over mit køb - jeg har jo brugt for en driftsikker bil og derfor købte jeg en ny.

Men en bil er jo ikke en mobiltelefon, og man tager jo ikke bare lige sådan en retur. Hvordan kan jeg forholde mig ?

Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig

Det var nøjagtig det samme min Citroen Jumper gjorde, med at svinge op og ned i omdrejningerne.

Den blev hentet 22 gange med Dansk Autohjælp, det første år jeg havde den.

Så det endte i et værre skriveri, i mellem min advokat og Citroen Danmark.
Det endte med vi fik et års udvidet garanti på bilen, og til sidst lykkedes det dem at få den lavet.

Jeg tør ikke begynde at regne på hvad det har kostet en i tabt arbejdsfortjeneste, jeg valgte til sidst at skifte til en Mercedes Sprinter, og den har gået 100.000 km nu, og har været på værksted én gang.

Det skal lige siges at en Citroen Jumper, har en Ford diesel motor i.

Mit råd er at få en advokat til at kigge på det, det var først da jeg smed en advokat på sagen, at der skete noget.

Hilsen Frederik

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er enig med Frederik Glob. Tag fat i en advokat og hør hvad han/hun mener om sagen.

Spørgsmålet er jo, om det kan påvises at motoren har haft en fabrikationsfejl, om reparationen har gjort det værre osv.

Jeg ved ikke hvor meget jeg selv ville gøre ved det. Jeg købte en gammel skod Renault 19, som efter én dag mistede gearkassen. Jeg reklamerede med det samme - alligevel endte det med efter ½ års tovtrækkerier at vi slog halv skade. Nu har jeg heldigvis en dejlig Volvo, som bare kører :-)

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input :)

Synes det grælt nok at slæbe advokat på nu. Jeg skal have fat i chefen i hos forhandleren og fremligge ham problemet. Værkstedet prøver jo hele tiden at udbedre fejlen. Men er det bilen pris som gør tilbagelevering svært i dette tilfælde.

Fra København
Tilmeldt 1. Jul 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså der står i forbrugerloven at hvis et produkt bliver sendt til reperation uacceptabelt mange gange det første år, skal forbrugeren/køberen have et nyt produkt.

Jeg havde f.eks. en af de første iPod's og den gik i stykker 3 gange det første år, 3. gang bedte jeg så om et nyt produkt og det fik jeg...Og det har jeg så fået 2 gange efterfølgende.

Nu har jeg ikke sat mig ind i de helt specifikt, men jeg kan ikke forestille mig andet end det må være det samme for dig. Jeg ville evt. kontakte dem og sige at hvis der ikke bliver fundet en løsning nu, så ryger der advokater på.

Selvom det ikke er inden for første år, så giver bil producenter som regel længere fabriksgaranti, KIA har f.eks. 7 år, Hyndai 5 år osv. Så jeg er overbevist om det må være muligt!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Er bilen købt privat har du normalt 2 års reklamationsret, men tiden er jo næsten gået.  Var jeg dig ville jeg nok spørge hos en advokat hvordan muligheden er for at hæve handlen. 

Har du evt. undersøgt på nettet om andre har haft samme fejl med bilen.

 

 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Skynd dig at kontakte Ankenævnet for biler. Se mere på deres hjemmside www.bilklage.dk

Hilsen Birte

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad du skal gøre ved det, afhænger af de ulemper/tab dit firma har. Hvis det er sådan at du har en gratis lånebil stillet til rådighed, - så er det egentligt mere utilfredsheden som køber du har med at gøre, - og prisen for at dulme den utilfredshed sætter man jo selv.

Har defekterne derimod en betydning for virksomhedens indtjening, så er det straks nemmere at sætte tal på, - og det skal man gøre. Uanset om man så vælger at "pudse" en advokat på, eller simpelthen at sælge bilen.

Jeg ville ikke bruge penge på en advokat af den grund at det tager tid, og at der ikke bliver dækning for beløbet medmindre man ender i Retten, hvilket så tager endnu længere tid.

Jeg er lidt mere pragmatisk, og jeg ville simpelthen forhandle en bytning med et lettere brugt køretøj, måske af et andet mærke således at jeg ikke skulle have penge op ad lommen, og så komme videre. Jeg ville simpelthen ikke gide at have de ærgelser i hverdagen.

 

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil helt klart lade FDM komme ind over i denne sag... og er det en større sag, så kører de retsagen for dig... OG de har jurister til at hjælpe dig gratis på vej - HVIS du er medlem..

 

Michael

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)