Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online dykker log, er det en god ide og kan det startes op for rimelige penge?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Dec 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino

Jeg har gået et par uger og tænkt på en ide jeg fik.

Jeg tog et dykker certifikat for 2 måneder siden og er efter det blevet helt huk på sporten. Jeg har været ude og dykker en del gange og efter hvert dyk, sitter vi os som regel ned sammen, mig og de dykkere der nu er med og skriver dykket ind i vores kalender lignende dykker log. I den berætter vi om hvor dybt vi har været nede, hvad vi har set, hvor længe vi var nede, om naturen der nede, vrag osv. osv.

Sidste gang mig og en buddy skulle ud og dykke, kørte vi til et sted vi havde fået anbefalt af en gammel hund i faget, som vi snakkede med på en anden dykker tur. Da vi kom ud til stedet var vi rundt og kikke op på land, men besluttede os til sidst for at tage et andet sted hen, fordi at det så kedeligt ud fra overfladen af. Det irritere mig stadigvæk at vi kørte fra stedet, for da vi mødte ham den gamle hund igen, sagde han at vi var gået glib af en stor oplevelse, men det var jo ikke til at se fra overfladen.

Det jeg godt kunne tænke mig var at kode de to ting sammen og lave en online dykker log, hvor man kan lægge ind på et kort hvor man har været og skrive om en ens dyk, hvad der er og se og så kunne man måske ligger billeder og lidt video ind sammen med ens berretning. Andre kan så gå ind på et kort og vælge ens dykkerinteresse og se hvor der er mulighed for det, eller gå ind på et specielt område og se hvad andre har oplevet der og hvor det er bedst at dykke henne i lige præcis det område.

Jeg syntes selv at det kunne værre en enorm fed side at besøge og så kunne man jo altid bruge systemet hvis det funger til at lave en online rejse log, online falskærms log osv.

Mit spørgsmål til jer er så, hvad syntes i om ideen? Hvad koster sådan en hjemmeside ca. at starte op? Er det noget man kan lave med wordpress eller andre programmer som findes på markedet i første om gang, eller skal man have fadt i en programmør som kan lave det helle fra bunden af?

Håber i kan hjælpe mig Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MPP.

Kender du nogle af de sider der allerede findes?

En simpel søgning på Google giver en del resultater.

http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=online+diving+log&ie=UTF-8&oe=UTF-8 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Velkommen til overfladen ;)

Ja det er skønt at dykke.

Check evt

http://www.dykker-forum.dk/

http://www.diverssite.com/download.php?list.7

Jeg vil sige at der er altid plads til at gøre tingene bedre, og at lave en rigtig lækker dykkerside med dykkerlogs, kunne være interessant. Lidt ligesom løberne har med deres garmin ure, hvor de kan uploade deres info, og få et hav af data ud af det. Så må man kunne uploade fra tilsvarende SUUNTO dykker computere fx..

Men det skal være lækkert, og ikke et eller andet skrabet design :)

Held og lykke med det.

Tilmeldt 18. Dec 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes jeg har været lidt rundt på siderne og jeg kan ikke rigtig finde det jeg søger.

Det jeg kunne tænke mig at lave er et site hvor man kan netværke med andre dykkere og vigtigst af alt så have en database med masser af information om forskellige steder hvor det er godt at dykke og beretninger der fra. Det har jeg ikke kunne finde endnu og det var derfor jeg godt kunne tænke mig selv at lave det. Jeg tror ikke der findes en sådan side endnu??

Spicelt det med fx. at du kan klikke ind og så få et kort over Danmark. Der har du en masse nåle fra alle dem som har været rundt og dykke de forskellige steder i Danmark og har skrevet dykker log inde på sitet. Ved siden af kortet kan du så vælge dine interesser, fx. hvis du godt vil ud og dykke i en grotte, så kan du vælge grottedykning som interesser, så sortere siden selv alt andet fra og så kan du se alle de steder hvor der er mulighed for grottedykning i Danmark og læse berretninger der fra.

Den anden mulighed er bare at zoome ind på kortet, fx. hvis du bor i københavn, så zoomer du ind på københavn og så kan du se hvad muligheder der er for forskellige slags dyk og læse berretninger om du kan værre heldig at se der nede.

Jeg tror det ville værre en fantastisk værktøj til at vælge og finde nye dykkersteder, samtidig med at man kan snakke med andre erfarne dykker og få deres mening og vudering af ens egne dyk som kommentar i ens dykkerlog.

Tilmeldt 18. Dec 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt det planen er, der går nok lidt tid før man kan ligge data fra dykker ure ind osv. men det var da planen at hvis det blev en succes at man for mulighed for det også.

Det skal være rigtig lækkert, når det kommer op og kører. Det skal værer simpelt, bruger venligt og så skal det have et flot og indbydende design. Det skal værre en sand fornøjelse at komme hjem efter en hård dag med et par dyk og delle sine nye oplevelser inde på sitet. Smile

Fra Herning
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Elsker også at dykke, selvom det nu er ved at være nogle måneder siden sidst.

Sådan som du beskriver det, vil det ikke være så svært at starte op. Tror godt jeg vil kunne hjælpe dig med at sætte en primitiv udgave op, men det bliver lidt for komplicerede for mig, når der skal hentes data fra folks dykkerure ind..

Har du lavet et grafisk udkast af hvordan siden skal se ud? 

Tilmeldt 18. Dec 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder godt... Nej, ville først lige hører om ideen holdte og om det kunne lade sig gøre at lave. Hvis du skulle hjælpe mig kan du finde ud af at lave det helle så, både det tekniske og det grafiske? Og hvad tager du ca. for at lave en hjemmeside som den? Har du nogle referancer, så jeg kan se hvad du ellers har lavet?

Smile

Fra Herning
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Har sammen med en programmør en virksomhed hvor vi sælger hjemmesider, hvor jeg primært står for alt andet end at kode. Dog kan jeg godt lav hjemmesider selv, det tager bare noget længere tid.
Har du tænkt dig at lave det til en profitabel virksomhed, eller mere som et hobbyprojekt

Jeg vil lige kigge på hvor lang tid det vil tage at lave, hvis det ikke tager flere uger at få færdig, så kan vi nok godt finde på en god løsning, hvor du bare skal betale halvdelen af webhotellet? =)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)