Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

firmas adresse? i min egen bolig (lejebolig)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 05:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst at man gerne må have sit erhverv i egen bolig, hvis bare det ikke genere naboer...

 

Men er det kun når man ejer, eller også når man bor til leje?

 

Har lige et spørgsmål mere....

Skal mit firmas adresse være min egen adresse, eller må den eks. gerne være hos mine forældre? (bor i privat ejerbolig)

 

Håber i kan hjælpe mig, for jeg er helt ny på dette område, og så starte min egen massage virksomhed, når jeg er færdig uddannet til juni (måske før)

 

Uddannelses- & Kursus Center for massører, wellness, fitness www.krop-kuc.dk

Nu også med Webshop se WEBE.DK

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria,

Jeg bor selv i lejelejlighed og driver erhverv derfra, så det burde ikke være noget problem. Tror forskellen er, hvilken type erhverv det vil være. Hos mig kommer kunder og kontakter ikke rendende og sidder ikke med et større varelager, så fik igennem min boligforening afvide, at det intet problem var. Forhør eventuelt hos din udlejer - nogle vil måske godt acceptere det, andre delvist og tredje slet ikke.

Alternativt kan du placere virksomhedens adresse hos dine forældre, som du også nævner.

 

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også vælge et virtuelt kontor, hvor du f.eks har adresse modtager post, har nogen til og svare telefonen etc.

Du kan også vælge et kontorfællesskab og her igennem få nye kunder ved at tilbyde dine ydelser til virksomheder der ligger i kontorfællesskabet.

De bedste hilsner

MJ

Gratis kaffe til dine kunder - www.intel-ad.com

Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

mariasoerensen:

Jeg har læst at man gerne må have sit erhverv i egen bolig, hvis bare det ikke genere naboer...

 

Men er det kun når man ejer, eller også når man bor til leje?

 

Har lige et spørgsmål mere....

Skal mit firmas adresse være min egen adresse, eller må den eks. gerne være hos mine forældre? (bor i privat ejerbolig)

 

Håber i kan hjælpe mig, for jeg er helt ny på dette område, og så starte min egen massage virksomhed, når jeg er færdig uddannet til juni (måske før)

 

Det står som regel i ordensreglementet fra udlejer. Hvis ikke der står noget om det, så ring lige til udlejeren for en sikkerheds skyld.

Der hvor vi bor, må vi nemlig ikke drive erhverv i vores lejlighed. 

Fra Århus C
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det må jeg lige prøve at snakke med udlejer om:-)

Men det er helt lovligt at have min forretning (eller firmaets adresse) hjemme hos min forældre, selvom jeg ikke bor der?

Er det så lovpligtigt at de modtager en form for husleje eller?

 

Mvh Maria

Uddannelses- & Kursus Center for massører, wellness, fitness www.krop-kuc.dk

Nu også med Webshop se WEBE.DK

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria.

Dit firma`s adresse skal være det sted hvorfra firmaet drives.

Skat skal kunne komme på firmaets adresse og få adgang til dine bilag og regnskaber.

Et virtuelt kontor er ikke gyldig firmaadresse. Men såfremt du gerne vil give det udseende af at du har et kontor i en anden by, kan du i den forbindelse leje et virtuelt kontor.

Du skal have din udlejers accept på at du driver virksomhed fra lejligheden, elelrs kan han opsige dig med normalt 3 månedes varsel.

Du bør få tilladelsen indføjet i din lejekontrakt, sådan at udlejer ikke senere kan opsige dig med henvisning til at han ikke var bekendt med at du drev virksomhed fra lejligheden. Eller få en anden form for skriftlig accept.

De bedste hilsener

Anders mikkelsen

Nr1 Økonomikontoret

Fra Århus C
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

okay mange tak, jeg havde også tænkt mig at indrette et lokale til massage hos mine forædre, hvor mit kontor også skulle være, men det vil kun være en midlertidig løsning, da jeg skal flytte i en større lejlighed med min kæreste, så jeg kan drive forretningen hjemmefra.

 

Mvh Maria

Uddannelses- & Kursus Center for massører, wellness, fitness www.krop-kuc.dk

Nu også med Webshop se WEBE.DK

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)