Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internet-profet søges

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Indtjening kan måles på mange måder. Du skriver, at ebay ikke tjener penge på de kunder, de har købt via Skype. Ved du, om de her medregner de penge, de tjener på de kunder, der handler på ebay auktioner, som ellers ikke ville have handlet der?

Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Indtjening kan ikke måles på mange måde. Det er rimelig simpelt. Man har en omsætning og og udgifter. årets resultat svarer til sin indtjening.

 

Jeg skriver at ebay endnu ikke har tjent penge på Skype. Om der er personer der har skype installeret, som pludselig handler på ebay ved jeg ikke. Men der er ingen sammenhæng mellem de to tjenester, så jeg tvivler meget på, at købet af Skype har medført at de sælger mere på ebay, men synergieffekten mellem de to, virker ikke oplagte. Det er også ligegyldigt, da diskussionen drejer sig om Skype.

 

 

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dit indlæg er ikke logisk. Du skriver, at indtjening=omsætning-udgifter, hvilket jo helt klart ikke svarer til et firma's resultat, men samtidigt skriver du, at det er lig med årets resultat.

Hvad med:


     

  • Aktivering af udgifter

  •    
  • Afskrivninger

  •    
  • Værdiforøgelse

  •    
  • Periodisering



  • Valg af, hvilket firma's omsætning vi taler om

  •  

  • Når vi snakker "indtjening på skype kunder", skal den del af auktions-omsætningen på ebay, som skyldes skype kunder, så regnes med?


I øvrigt vil en Cand. Merc.'er nok sige, at indtjening=omsætning, dvs. at Skype har en positiv indtjening.

I øvrigt er Skype integreret med eBay's tjenester, så du i Skype programmet kan se info fra eBay auktioner. Jeg har ikke selv prøvet det (jeg bruger selv skype.com udgaven af skype), og kender i øvrigt næsten intet til ebay, men at sige, at de to intet har med hinanden at gøre, er i hvert fald forkert.
Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er nok fordi du ikke læser hvad jeg skriver. Jeg skriver man har en omsætning og man har udgifter. Årets resultat svarer til sin indtjening.

 


  • Aktivering af udgifter.


  • Har absolut intet med denne diskusion at gøre.       
       



  • Afskrivninger


  • Ja, der er afskrivninger, men de forekommer før årets resultat, dvs. det jeg meget hurtigt kalder "udgifter", det vil sige "noget" der fratrækkes ens omsætning.



  • Værdiforøgelse
           


  • Buzz word.
       



  • Periodisering


  • Indeling af perioder, igen intet forandret fra årets resultat.

     

    Hvis der nogensinde er nogen der har bildt ig ind, at omsætning er lig indtjening, som du så flot skriver, skal du nok ikke tage hans råd næste gang. Eksempel Billigvvs har 100 mio. i omsætning, men årets resultat er ca. 10 mio. Altså indtjening.

     

    Der er tale om et ejerskab fra Ebay, men kernekompetencer hos ebay og skype har intet med hinanden at gøre.

     

    At ebay har noget integreret hos skype, betdyer stadig ikke at "bare fordi de har købt skype, begynder skypes brugere at købe på auktion hos ebay". Derfor igen hvor er synergierne.

     

    Lad os holde os til emnet når vi diskuterer skype.

    Fra København
    Tilmeldt 27. Dec 05
    Indlæg ialt: 295
    Skrevet kl. 20:55
    Hvor mange stjerner giver du? :
    Søren,

    Du kalder Danmarks største velstandsforøgelse i nyere tid for et buzzword, og mener åbenbart ikke at aktivering af udgifter kan påvirke årsresultatet.

    Jeg vil kraftigt råde dig til at rådføre dig nøje med en revisor inden du begynder at drive virksomhed i større stil, da enhver revisor vil fortælle dig, at du ikke har ret i det, du her har skrevet.

    Det kan godt være, at du mener, at du har en relevant og korrekt pointe, men så formulerer du dig ikke på en forståelig måde.


    Fra København
    Tilmeldt 5. Dec 06
    Indlæg ialt: 127
    Skrevet kl. 09:03
    Hvor mange stjerner giver du? :
    Jeg kommenterede at aktivering af udgifter intet havde med denne diskussion at gøre og det fastholder jeg. Aktivering af udgifter er jo blot afskrivninger.

     

    Og Dk´s største velstandsforøgelse, er absolut ikke noget med Skype at gøre. Vores største velstandsforøgelse i Danmark har meget at gøre med vores knowhow at gøre. Dvs. produktions tekniker mm. Men velstands forøgelse er et buzz word, for dete r ikke et navn for nogen teknik eller metode, de er bare et ord hvor man dækker mange emner ind.

     

    Jeg synes også det er fint at du mener jeg skal rådføre mig med en revisor. Spørgsmålet er om du ikke skal med, for du roder rundt i begreber som intet har med vores diskussion at gøre. Tjener skype penge.

     

    Jeg henviser lige til mit første indlæg.

     

     
    mht. skype folkene, kommer det vist an på hvordan du definerer ordet værditilvækst. Skypefolkene tjente først penge på deres produkt, da de solgte det.



     



    Der er utrolig mange der er tilmeldt og bruger systemet, men der tjenes endnu ikke penge på system, som kan retfærdiggøre den høje salgspris. Dermed er Skype solgt udelukkende på en forventning om et kæmpepotentiale.



     



    Som udgangspunkt forventer man ikke at kunne tjene penge på IP-telefoni, men forventer i stedet at tjene på tilvalgsalg som små elektroniske gadgets mm.



     



    Jeg synes det er et spændende område at følge, især om potentialet i så stort som vurderet.


    Fra Roskilde
    Tilmeldt 30. Jul 06
    Indlæg ialt: 2298
    Skrevet kl. 10:11
    Hvor mange stjerner giver du? :
    Lasse: Fint nok at du ved en masse årsregnskaber, men jeg må give Søren ret i at de fleste af dine betragtninger på lige præcis dette område ikke har den helt store relevans her i tråden. Du kan jo starte en ny tråd om det hvis du mener behovet er der.

    Kan vi ikke blot forholde os til "hvorvidt ebay tjener penge på skype i dag der står mål med det beløb de har betalt for det".

    1) Men der blev spurgt om noget helt andet: Nogen, der generelt kan sige noget om fremtiden. Det kan skype folkene måske

    2) men mig bekendt har de ikke dokumenteret evne til at kunne forudsige internet udviklingen generelt.

    Mener du at Skype folkene kan forudsige noget om Internettets fremtid, at de IKKE kan, eller at man ikke kan vide det fordi det ikke kan dokumenteres?

    Lasse: Jeg kan forstå, at du i virkeligheden leder lidt efter forretningsmuligheder.

    Mener du at Skype folkene har flair for at udpege forretningsmuligheder selvom de måske ikke kan forudsige noget om Internettets udvikling generelt? Hvis ja, hvorfor skulle denne gruppe mennesker så ikke kunne lære Morten og hans firma et og andet?

    Har Asger Jensby "dokumenteret evne til at kunne forudsige internet udviklingen generelt"?

    Fra København
    Tilmeldt 27. Dec 05
    Indlæg ialt: 295
    Skrevet kl. 11:51
    Hvor mange stjerner giver du? :
    Hvis der efterspørges, hvad der er af muligheder for forretning med internet teknologier i fremtiden, så skal man kigge på, hvordan man i internet kan skabe værdi. Her synes jeg at følgende kommentare til Edison 2007 konkurrencen var rigtig god: "Vi er gode til at lave spil i Danmark, når det drejer sig om at lave content. Men det ville nu være interessant, hvis vi også var i stand til at skabe forretningsmodeller i spilleindustrien, som medførte, at det var os der tjente de store penge, frem for de andre."

    Jeg har præcist samme holdning. Det gælder om at skabe værdi, og mindre om teknologi. Alle kan skabe teknologi, men kunsten er at skabe netop den teknologi, der skaber værdi.

    Tilmeldt 19. Oct 05
    Indlæg ialt: 62
    Skrevet kl. 15:49
    Hvor mange stjerner giver du? :
    Bare lige en lille update på hvem vi egentlig endt med at få fat i med kort varsel..

    Sjov debat der iøvrigt kom ud af det...

    Vi skal køre et udviklingsdøgn for DR i forbindelse med projektet "digitalisering af den danske kulturarv", hvor vi gerne ville have input særligt målrettet på den sociale og interaktive side af nettet - og hvilke konturer der tegner sig for denne del af nettet i fremtiden.

    Følgende var i spil: Asger Jensby, Eric Reiss, Thomas Madsen-Mygdal (står bag reboot konferencen), Tim Frank og Nikolaj Nyholm. Det var vigtigt for at det var nogle der ikke var for akademisk "tunge" eller ensidige, havde egen erfaring med nettet og kunne kommunikere i øjenhøjde med alle typer deltagere/tilhørere.

    Og valget faldt på Thomas Madsen-Mygdal som vi glæder os til at høre - så må vi håbe vi har valgt rigtigt... Se mere om ham på www.reboot.dk

    De bedste hilsener/ Best regards Morten Ove Partner Chokoladefabrikken Klostergade 34, 3. sal DK-8000 Aarhus C moa@changepilot.dk www.changepilot.dk mobil: +45 31266039 KEEP THE CHANGE!
    Side 2 ud af 2 (19 indlæg)