Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Første kunde

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

 

 

Idag har jeg fået min første kundeBig SmileBig Smile

 

Jeg har nogen spørgsmål håber virkelige i kan hjælpe mig "som i plejer"

 

1. Den faktura jeg engang slutning af måned skal sende til min kunde hvordan laver jeg den ?

2. Kan kunden godt sætte penge inde på min privat konto, eller skal jeg oprette
    et firma konto?

3. Hvordan laver jeg løn til mig selv?

4.  Firmeret er min eneste indkomst så hvad med fradrag? Er det ligesom normal jeg har gjort
     Tænker på forskudopgørelse.

Ved godt i tænker, hvorfor jeg ikke kontakter en revisor det vil jeg også meget snart             problemet er  bare jeg ikke har råd til det p.t

 

Mvh.

Batman11 

   
Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Geeked

Fra København
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 177
Fra  Escalate ApS Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej batman

 

1. Jeg har en fakturaskabelon jeg kan sende til dig. Hvad er din mail?

 

2. Kunden kan godt sætte penge ind på din privatkonto, men hvis du er cvr.registreret (enkeltmandsfirma), så vil jeg anbefale en firmakonto, da du så har mere styr på det.

 

3. Overskuddet af (enkeltmands-)firmaet er din løn.

 

Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

1. jeg vil anbefale dig at anskaffe dig et regnskabsprogram.

2. Kunden kan godt sætte penge ind på din privatkonto, men det bliver noget rod, når du skal afstemme din bankkonto. Så ring til banken og få oprettet en erhvervskonto til din virksomhed. iøvrigt skal din virksomhed også have en nemkonto.

3. Hvordan du laver løn er afhængig af hvordan dit firma er registreret (enkeltmands, aps etc).

4. Du beholder dine fradrag på normal vis.

 

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Batman. Wauuv!

Jeg vil også mene at, det første år du kører enkeltmandsfirma, hæver du de penge du skal leve af, og ikke mere! Når din kommende revisor laver regnskabet, fortæller han dig hvad du skal af med i skat.

Det er en rigtig god idé, at beholde pengene (og skatten) i firmaet det første år, hvis altså du kan styre det. Opret evt. en konto mere, til skattekroner (ca. beløb) Moms afregner du hen ad vejen.

Jeg har først lige nu, modtaget regning fra SKAT på min private skat for 2009, så den kan trækkes langt! Det er jo godt at have pengene i banken, og evt. have dem til at arbejde med. Det sagde min revisor, var en go idé.

Hvad sælger du eller arbejder du med?

Alt dit fradrag og skat bliver regnet ud af din revisor når året er omme. Du skal bare sørge for, ikke at hæve alle pengene i firmaet, inden de skal betales. Det er en kunst i sig selv at gemme dem :-) Ellers kan man få indbetaæingskort fra SKAT, med et ca. beløb, man så indbetaler hver måned, i skat.

Håber det gjorde dig lidt klogere ;-D

Mvh

Michael Haahr
www.Maler-maling.dk
Billig maling online

Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et andet hurtigt tip, det er noget med at SKAT holder nogle kurser, som du som iværeksætter kan komme gratis med til.

 

Jeg har ihvertfald fået brev om det 2 gange, men har desværre ikke haft mulighed for at deltage.

 

Men det kunne være en ide at tage med til for at få svar på mange af dine spørgsmål..

 

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med Lene.

For faktura søg f.eks. på Faktura Skabelon

Og hvis det er en meget lille virksomhed du har med få indtægter og posteringer er det måske lidt voldsomt med både regnskabsprogram og revisor.

Her kan du til en hvis grad få hjælp af skat - og så er der selvfølgelig bogen "Få styr på Bøvlet" udgivet af Væksthus Midtjylland.

 

/Anders

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders:

Og hvis det er en meget lille virksomhed du har med få indtægter og posteringer er det måske lidt voldsomt med både regnskabsprogram og revisor.

Et alternativ til selv at skulle investere i et regnskabsprogram er at få en bogholder/et bogføringsbureau til at lave din bogføring og årsregnskab. Dette kan gøres for et meget begrænset beløb, og du har samtidig en med på sidelinjen der er godt inde i de forskellige moms og fradragsregler.

mvh
Michael

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes, det har jeg også få anbefalet og undersøgt. Det koster ikke særlig meget - sikkert investeringen værd.

Burde egentlig gøre det selv :)

/ Anders

Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til jer allesammen, er virkelige GLAD for jeres hjælp.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)