Hej. Jeg syntes heller ikke lige jeg kan finde den store revolution i det her. Hvis fragtfirmaet var for dyr at bruge for firmaet i forvejen, hvorfor skulle det så blive billigere, når du bliver mellemmand på den forsendelse? Hvis du skal gøre noget bedre som fragtfirma, så efterlyser vi dette: Tilbagemelding når:
At fragtmanden (i bilen) gider ringe til kunden inden levering At fragtmanden gider stille varerne indenfor i trappeopgangen (typisk i KBH) At det ikke er mig som leverandør, som skal bevise at fragtmanden IKKE har leveret mine varer til min kunde. At fragtmanden evt. tager et billede af varerne, efter de er stillet af hos kunden. (kun ved varer som "må stilles" At fragtmanden ikke tager 50kr. eks. moms. for "privat levering" At der er lidt mere flexibel plads på fragtbrevet til en meddelelse, til chaufføren. Danske Fragtmænd overlader det til min kunde, at give mig besked om, at varerne ikke er kommet frem eller gået i stykker osv. Det syntes jeg er rigtig dårlig service. Jeg tror kun du kan konkurrere på servicen, ikke prisen. Mvh Michael Haahr |
LANTHER:Parcel Transport:Det nye er ikke at reducere udgifterne, det gør alle. Men min måde at gøre
det på og effekten af det. Jeg kan ikke beskrive nærmere om hvordan jeg har
lavet det, da det er en forretningshemmelighed.
Mvh., Kurt
Du kan vel se, at det er svært at forholde sig til dine oplysninger, når du holder de væsentlige detaljer skjult.
Ingen firmaer tror på, at en nystartet distributør kan gøre det bedre end de eksisterende transportører.
Derfor er det meget svært at se, hvad du kan gøre bedre end de andre..
mvh
Ja, det kan jeg godt se og har også tidligere nævnt, at min indgangsvinkel til denne tråd har været misvisende. Det beklager jeg og det vil jeg rette op på.
Jeg mener, at alle kan forbedre sig. Især for et nyt fragtfirma er det vigtigt, at kunne tilbyde noget, som enten de store ikke gør, eller tilbyde en højere service til kunder, som de store ikke vil have med at gøre. Jeg ved godt, at de store ikke direkte siger til en kunde, at de ikke er velkommen, men indirekte siger de det med høje priser og lavere service.
Det er ikke på alle områder, at jeg kan gøre det bedre, men "kun" ligeså godt som eksisterende gode fragtfirmaer. Som jeg tidligere har nævnt, har jeg taget det bedste fra de eksisterende fragtfirmaer og selv udviklet, hvor jeg mener at de ikke gør det godt nok. Jeg ser ingen grund til at ændre på noget, som fungerer tilfredsstillende.
I en periode på flere år, har jeg fulgt tråde om distribution her på Amino. Og det er ikke mit indtryk, at der generelt er tilfredshed med eksisterende fragtfirmaer. Flere har nævnt præcis de samme ting, som jeg selv gik og var irriteret over. Jeg var villig til at skifte fragtfirma med det samme, men på det tidspunkt var der ikke nogen alternativer.
Jeg ser positivt på konkurrence og det fryder mig, at der endelig er ved at ske nytænkning på distributionsområdet (ikke kun mig). Uanset om et nyt fragtfirma får succes eller ej, kan jeg håbe på at det rokker ved de store, så det i sidste ende alligevel bliver kunderne (afsender og modtager), som får gavn af det. E-handel i særdeleshed, er meget afhængig af fornuftige priser på fragt og som det er i øjeblikket for især små og specielle kunder, skaber fragten ikke merværdi. Disse kunder mister dagligt omsætning pga. for høj fragtomkostning. Det er bl.a. det jeg laver om på.
Mvh., Kurt