Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Social bookmarking for mere traffik på blog?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

God formiddag Amino Smile

Jeg har startet en blog. For at få traffik til den blog, der er skabt med det for nyligt meget diskuterede Wordpress, prøver jeg at linkbuilde via forskellige social bookmarking services.

Helt konkret bruger jeg lige nu: 

Når jeg har lavet et indlæg, så sørger jeg for at bookmarke den på de forskellige, listede services. Pointen er selvfølgeligt at få nogle links ind til min side, da mange af de her sider har meget høj pagerank

Er det den rigtige metode for flere hits på min side?

Jeg har læst lidt om noget do-follow, no-follow og så videre, men jeg har vidst ikke fået det hele mad. Pointen med at bookmarke den så voldsomt er selvfølgeligt at komme højere op hos Google - kommer jeg reelt det? 
Er der andre bookmarking sites, jeg burdeogså burde bruge?

Ville være super, hvis nogen med forstand på det kunne svare. :)

Mvh. Halfdan 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har altid fået af vide det er nofollow links dem her men google søgning gav måske man kunne lave det om  til dofollow links

Men kige vel hvad brand det dit produkt og du får mere trafik til din siden, derved bemærker folk og skriver om det på diverse steder , jo mere aktive mere trafik får du

følger lige tråden om det er dofollow links det kan give, jeg er lidt usikker efter en google søgning

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst et par indlæghttp://www.lhessellund.dk/, der taler for det, men jeg har selv min tvivl. Hvis det en meget lille niche man opererer i, tror jeg godt at det kan hjælpe på ens longtail-søgninger, da konkurrencen er så lille.

Men selvom disse sider har meget stor troværdighed, spredes den jo også udover en enorm mængde sider, da alle kan poste deres links derinde. I mine øjne er den eneste måde at få reel værdi ud af sådanne sites, hvis man rent faktisk for mange diggs, likes, osv., for sine artikler. På den måde vil mere af sidens linkjuice blive rettet mod ens artikel, og den vil derved kunne trække mere værdi til sig. Dette er dog rigtig svært, når man poster danske artikler på engelske sites ;-)

Alt dette giver rigtig god mening i mit hoved, men hvis nogen med mere forstand på SEO end mig, skulle mene det modsatte, synes jeg da lige at de skal dele deres tanker.

Fra Nyborg
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Aktiv Fundraising ApS Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det er for at komme højere op i søgninger på Google, og du derfor går efter Dofollow links (som søgerobotterne følger og gør brug af) så kan du nemt tjekke om det er dofollow eller nofollow links via NoDoFollow pluginet til browseren FireFox. 

Jeg har skrevet en artikel om hvordan du bruger pluginet her

Men om det er den rette strategi derudover, at bruge disse bookmarking sites, ved jeg ikke. Der må vi have nogle søgemaskine-eksperter på banen :-)

Venlig hilsen, Steffen Gregersen
Fundraiser og ejer i Aktiv Fundraising ApS

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Super artikel, jeg har ledt efter et plugin som det. Jeg må acceptere et lille afbræk fra min elskede Chrome-browser, men det er vel også til at overleve. Tak for linket Smile

@ Theis:

Det er lige præcis det jeg er bange for. At den massive eksponering der foretages via disse sites gør værdien af det værdien at det enkelte link lavere. Jeg har desværre ikke fundet en mulighed at skaffe 100.000 diggs på endnu. Huh?

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Halfdan Timm:

@ Theis:

Det er lige præcis det jeg er bange for. At den massive eksponering der foretages via disse sites gør værdien af det værdien at det enkelte link lavere. Jeg har desværre ikke fundet en mulighed at skaffe 100.000 diggs på endnu. Huh?

Hvis du nu laver noget med ninja-katte eller en hadeartikel om George Bush burde du kunne få et par diggs, sidst jeg tjekkede var det altid sådan noget der lå i top 10 :P

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej drenge

Det med nofollow/dofollow er en anelse mere nuanceret - hvis nofollow reelt set var en hindring for at man kan rangere gennem et nofollow-link, ville http://www.lhesselund.dk ikke rangere på ordet "hurtig ranking" (den side er nemlig kun tilføjet et enkelt social bookmark og ligger pt. nr. 1).  Som Google formulerer det: "In general, we don't follow them" - hvilket er en meget åben formulering. 

Det var så fakta - min tese, der dog er afprøvet temmelig mange gange, er at hvis sitet har pagerank og authority nok, så følger Google links, uanset om der står nofollow eller dofollow. 

Tilbage til temaet, socialbookmarks vil kun give dig rankings på longtail-søgeord og på områder hvor der ikke er særlig meget konkurrence. Hvis du seriøst skal ranke, så brug den her: Linkbuilding

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 165
Fra  http://kjmedia.dk/ Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Google kan sagtens følge nofollow links, og gør det skam også. Men de tilføjer ikke noget værdi (linkjuice) hvis det er nofollow.

Kom til tops i Google med effektiv søgemaskineoptimering fra KJMedia.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Jørgensen:

Ja Google kan sagtens følge nofollow links, og gør det skam også. Men de tilføjer ikke noget værdi (linkjuice) hvis det er nofollow.

Er det noget du har testet?

/Lars

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)