Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket mobilselskab har den bedste dækning i hele DK?

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Heidi Graff:

Gad vide om noget af forklaringen kan ligge i selve telefonen? Jeg er nemlig helt sikker på at der er mindst 3 gange hvor jeg falder af min (Telenor) forbindelse bare fra Aalborg til Randers - og hvis jeg kører videre til Odense, smider jeg telefonen ud ved Vejlefjordbroen... Det er iøvrigt en Iphone 3GS..

Når du køre bil især over lange strækninger køre du jo igennem områder hvor ingen netværk har god dækning og især ved skift mellem hvilken mast din forbindelse køre på kan du opleve problemer. 

Der er helt klart forskel fra telefon til telefon, men jeg vil vurdere at du vil opleve det samme ligegyldigt hvilken leverandør du vælger.

Teledækning er ikke magisk, det er faktisk ret avanceret.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Når det kommer til dækning, vil jeg anbefale TDC.


Du kan evt. Google "TDC dækningskort" eller et af de andre teleselskaber's dækningskort for den sags skyld.

Her er Telia's: http://telia.dk/mobil/daekning/

Jeg selv benytter Telenor, i de områder hvor jeg har dårlig dækning, slår jeg mit 3G fra (Iphone 4), så mister jeg ikke forbindelse, det gør jeg hvis jeg ikke slår 3G fra.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Heidi Graff:

Gad vide om noget af forklaringen kan ligge i selve telefonen? Jeg er nemlig helt sikker på at der er mindst 3 gange hvor jeg falder af min (Telenor) forbindelse bare fra Aalborg til Randers - og hvis jeg kører videre til Odense, smider jeg telefonen ud ved Vejlefjordbroen... Det er iøvrigt en Iphone 3GS..

Ved iPhone har store problemer med at skifte net. Jeg har selv 3 og de steder den falder ud (ofte mellem Randers og Århus) kan den ikke finde ud af, at hoppe over på TDC's net. De andre telefoner jeg har haft ved 3 har der ikke været problemer med, da de rimelig hurtigt skiftede over til TDC's net.

Synes ikke selv jeg oplever problemer mellem Randers og Ålborg med mit 3 net.

Mvh

Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Har aldrig haft nogen problemer med 3 - synes det fungere perfekt :)

Fra Ishøj
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 164
Fra  RR PRINT A/S Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange mange tak allesammen - jeg er blevet meget klogere på ½ time :-)

//
Heidi

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Heidi Graff:

IT-Konsulenten:

De 4 selskaber der har egne net i DK: TDC, 3 mobil, Telenor og Telia. De har alle så god dækning i dag at det er geografien der gør at der kan være dårlig dækning et sted, men god et andet sted. Store træer, bakker, dale, broer, højhuse, siloer osv. kan have indflydelse på dækningen.

Derfor skal man se på hvilket selskab med eget net der har bedst dækning, hvor man primært benytter telefonen. Man kan så vælge det selskab, eller et af de andre selskaber, som benytter selskabets net.

Jeg benytter både TDC, Telenor og 3. Der er forskellig dækning fra dem alle tre afhængigt hvor jeg befinder mig i mit hus.
TDC og 3 har antenne tæt på, hvor Telenor har en antenne lidt længere væk. Er jeg på den ene side af huset har jeg fin dækning fra TDC og 3, men ringere fra Telenor. Det er så omvendt på den anden side af huset...

- det gør det unægteligt lidt mere kompliceret, når vi nu bor i forskellige ender af landet, men kører på kryds og tværs imellem hinanden...

Kan du ikke låne et SIM kort fra en ven, familie andet, der har et andet selskab (og andet net) end dig selv ?

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kun problemer med 3's tale- og netdækning, når jeg er i Emdrup. Ret underligt, men ret irriterende, da jeg oftest opholder mig der :(

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan vi ikke lige konkludere en ting: Der er forskel fra net til net hvordan dækningen er ifht hvor man befinder sig :)

3 kan godt have et forfærdeligt net i Emdrup, men generelt et af de bedste hvis man kigger på landsplan.

 

Som jeg skrev tidligere så vil du generelt fordelt på hele landet opleve bedst dækning ved TDC og 3, skarpt forfulgt af Telenor, et lille styk derfra kommer Telia så.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer jo an på hvor man bor :-) Men en generel dækning må vidst være TDC.

Er vi ovre i Mobil bredbånd skulle 3 være det bedste net.

Men ingen teleudbyder dækker jo 100% danmark

 

Mikkel

 

 

 

Fra Fredericia
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Både ja og nej...

Det er rigtigt at 3 roamer på tdc net, når de ikke selv dækker med deres 3G, dog er problemet at det er tit er svært roame over på Edge nettet (tdc), især hvis det er en smartphone, og man kan derfor tit stå i den situation at der ingen forbindelse er, fordi der går den lange tid før den vil på edge netværk. Hvis det er en iphone man har, så kan man især mærke det.

Jeg kan mærke stor forskel fra da jeg skiftede til TDC fra 3, da det går lyn hurtigt fra at den skifter til edge fra 3G nettet, og det giver samlet set en langt bedre dækning, for man har ikke de huller hele tiden hvor nettet er helt væk.

Kan så godt være at nettet ikke er lige hurtigt som på 3's net, men så må man gøre op med sig selv om man vil have hurtigt net med en del huller i, eller have lidt langsommere net stort set over alt.

 

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)