Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oplysning om fradrag

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en virksomhed som bibeskæftigelse, som jeg håber på kan blive fuldtids på et tidspunkt.

I al sin enkelthed sørger jeg selv for afhentning af produkter hos leverandører og bringer ud til kunderne, så jeg har ikke investeret i bygninger, maskiner eller lejet eksterne lokaler.

Med hensyn til fradrag trækker jeg kørepenge samt en procentdel af udgift til telefon samt internet i driftsregnskabet.

Jeg vil høre om der er andet der kan fratrækkes indenfor lovlige rammer ?

 

mvh

Jørgen

 

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jørgen,

Du kan trække 100% af dine udgifter til telefon og internet fra skattemæssigt. Det er kun momsmæssigt, at du bliver nødt til at lave en fordelingsnøgle.

Du vil dog i stedet blive multimediebeskattet (kan du ikke slippe for).

Derudover kan du trække udgifter til din(e) computer(e) samt tilbehør fra på samme måde som for din telefon.

Hvis du er hjemmefra kan du trække kost og logi fra. Hvis du spiser med kunder, kan du trække lidt fra i repræsentation.

Der findes derudover et hav af muligheder for fradrag....

 

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen.:

Med hensyn til fradrag trækker jeg en procentdel af udgift til telefon samt internet i driftsregnskabet.

Fuld fradrag - men så multimediebeskatning på 3.000 kr.

Mht. til kørepenge, går jeg ud fra, at du bruger din private bil - så hvorfor ikke udbetale den skattefrie sat på 3,56kr pr km op til 20.000 km?

Mvh

Fra Birkerød
Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt efter hvilken bil man kører, kan det være fordelagtigt at bruge de faktiske udgifter, istedet for skatterådets takster.

Så hvis man kører en meget stor, og dyr, bil, er det vist fordelagtigt at bruge de faktiske udgifter.

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

Der findes derudover et hav af muligheder for fradrag....

 

Derfor det for nogle kan være dyrt selv at lave sin bogføring og årsregnskab, hvis man ikke får alt med.

mvh
Michael

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Konradsen:

Mht. til kørepenge, går jeg ud fra, at du bruger din private bil - så hvorfor ikke udbetale den skattefrie sat på 3,56kr pr km op til 20.000 km?

Mvh

Der i 2011 er 3,67 kr/km samt 2,00 kr./km for dem der ligger ud over 20.000 km/år.

mvh
Michael

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael V. Kristensen:

Kristian Konradsen:

Mht. til kørepenge, går jeg ud fra, at du bruger din private bil - så hvorfor ikke udbetale den skattefrie sat på 3,56kr pr km op til 20.000 km?

Mvh

Der i 2011 er 3,67 kr/km samt 2,00 kr./km for dem der ligger ud over 20.000 km/år.

 mvh
Michael

Jep.. Men gik ud fra han var igang med selvangivelsen for 2010 Wink

 

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Konradsen:

Mht. til kørepenge, går jeg ud fra, at du bruger din private bil - så hvorfor ikke udbetale den skattefrie sat på 3,56kr pr km op til 20.000 km?

De 3,56 kr. var satsen i 2010. Det er 3,67 kr. pr. km i 2011.

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da ferie jeg er langsom.... Big Smile

 

Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Tak for dit svar. I 2010 har jeg betalt alle udgifter til mobil - fastnet og internet privat, så det er ikke en udgiftspost i virksomheden.

Kan jeg på basis af dette trække de 3 udgiftsposter over virksomheden og så lade mig multimediebeskatte med kr 3.000,00

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)