Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Håndværker´s timeløn ?

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad håndværkerne tager i timen i jeres område

Grunden til jeg spørger er jeg har givet rigtig mange tilbud på det seneste, og når jeg har fulgt op på dem har jeg fået at vide der var en anden der var billigere. Så om jeg tager for meget eller om der er nogen der er MEGET sulten for at få omsætning

Jeg er tømrermester og tager 350,- excl. moms i timen og kommer fra Lolland Falster

Så jer som ved hvad den lokale håndværker tager må gerne lige skrive, branche, timepris og område Cool

 

Fortsat god aften til alle

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

325,- i timen og vi er fra Slagelse på vestsjælland.

Men det er jo ikke sikkert at den anden tømrermester der både tager mindre i timen, kan være han bare sætter mindre timer af til projektet, og måske give en god rabat på materialerne.

Er jo svært at sige om det er det ene eller andet der årsagen til du måske er dyrere.

Men udfra hvad der er at lave for tiden, kan det jo også være sultne håndværkere, som presser priserne yderligere for at holde det kørende et stykke tid, problemet med dette er dog at de får svært ved at finde arbejde til den rette pris igen, efter et stykke tid, fordi kunderne måske har hørt billigere priser andre steder fra, det er en ond cirkel at komme ind i at dumpe priserne sådan, for de fleste kommer til at kører med underskud efter et stykke tid, og det er ikke nemt at komme ovenpå igen, hvis dette står på i længere tid.

Også er der jo sidste alternativ, nemlig billig udenlandsk arbejdskraft, og selvfølgelig håndværkere der får betalingen sort, det er også et kæmpe problem for tiden, og der er rigtigt mange byggeherrer der kommer i klemme her også.

 

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er ikke sikkert det er timelønnen der er afgørende, men tænkte om jeg var for dyr med timeprisen

De fleste hernede ligge på 350,- til 385,- i timen excl moms

325,- er det ikke billigt i det område ? kender en deroppe han tager 400,-

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, det er i den billige ende for området hernede, de fleste større tømrer og murer firmaer hernede tager faktisk 370-400,- i timen.

Men det er samme pris jeg har haft siden jeg startede for snart 5 år siden.

Men som du selv ved er der heller ikke nødvendigvis så meget sammehæng mellem timelønnen, og det folk faktisk betaler når de alligevel altid vil have arbejdet udført på tilbud jo.

 

 

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Hvis jeg skal være ærlig tror jeg en timeløn idag der kan give kunder ligger på omkring 285.- eks moms tiden i 2011 er ikke som i 2007-2008.

Pengene idag skal tjenes på mersalg når kunden har tilid til jer..:-)

 

god aften

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
vespa:

Hej alle


Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad håndværkerne tager i timen i jeres område


Grunden til jeg spørger er jeg har givet rigtig mange tilbud på det seneste, og når jeg har fulgt op på dem har jeg fået at vide der var en anden der var billigere. Så om jeg tager for meget eller om der er nogen der er MEGET sulten for at få omsætning



Hej
Din timeløn er nok meget på linie med andre i dit område, men du skal ikke sælge dig på timelønnen men på den værdi DU kan skabe for din kunde. Du skal også være anderledes end dine konkurrenter. Læs noget om salg og markedsføring på Amino og stil nogle spørgsmål. Timeprisen er det nemmeste at efterligne for dine konkurrenter.
Hvad med at overholde dine aftaler med kunderne? Hvad med at komme til tiden? Eller blive færdig med arbejdet til aftalt tid - og 5% billigere end dit tilbud inkl. Moms. Også hvis du husker lige at rydde pænt op efter dig og altid give tlbud til private inkl. Moms og alt. Så vil du allerede være langt foran de fleste af dine konkurrenter og du kan tage 500 kr. I timen !!

Held og lykke
Bjarne
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg er i byggebranchen selv i københavn og her er der flere som har dumpet deres priser helt ned til 220 kr i timen.

Fuldstændig uansvarlig og horribelt.

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Finanskrisen har presset priserne meget i øjeblikket og jeg oplever et stort prispres i byggebranchen.Når jeg byder på opgaver om det er store licitationer eller blot en lejlighed syntes jeg at bunden er nået for hvad der er rimeligt! Feks så stiger priserne hvor jeg køber maling, så det hænger ikke sammen at jeg skal sænke mine priser drastisk. Jeg har det sidste år nok budt lidt for lavt for at vinde opgaver, men jeg kan også fortælle at det ikke sker mere. Det er bestemt ikke sjovt at gå og arbejdet 60 timer om ugen og så kun til det halve af normalen.

I øjeblikket tager jeg 350.- i timen for normal malerarbejde, og jeg forventer bestemt den pris holder året ud. Jeg elsker at gå på arbejde, og har altid tænkt at det er bedre at have noget at lave, en at ligge på sofaen. Jeg mener at vi alle har et ansvar og hvis vi alle bare ligger os ned og venter på krisen er ovre, så kommer det til at gå en del mere galt end det er nu. Men har også fået en lille øjenåbner og har bestemt ikke tænkt mig at sige ja til alt blot for at have noget at lave hver dag. Så vil jeg hellere hygge mig med familien eller tage nogle kurser til det bliver bedre tider igen ;-)

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kan kun give masser af firmaer der kommer til at gå på røven, og slæber en masse gæld og kreditorer efter sig, samt en masse byggeherrer der ikke får det de forventer, det kan ikke forventes at man til den timeløn vil få leveret samme håndværk som dem der tager 300-350,- i timen + moms, og kun lige kan få tingene til at løbe rundt.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Interessant trådYes

Jeg tror dog også, at I skal kigge lidt på den samme problemstilling, som vi har indenfor revision og regnskab.

Det er oftest ikke timeprisen, der er den afgørende faktor, men derimod den samlede pris for et arbejdet.

Når først håndværkeren har fået accept på opgaven, så er der muligheder for at kunne fortsætte for kunden med andre opgaver eller ekstraarbejder m.v.. Derfor ser man netop ofte, at det første tilbud fra en ny håndværker er skåret helt ind til benet, særlig hvis opgaveudbyderen er en, som der ofte skal bruge håndværker til forskellige opgaver

Tonny

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)