Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Håndværker´s timeløn ?

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig koster kvalitet Smile

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil til enhver tid hellere betale mere i timen og få en håndværker, der ved, hvad han laver, overholder tidsplaner og tilbud, samt rydder op efter sig selv.

Som andre er inde på, betaler jeg nok ikke for timeprisen alligevel (sådan direkte), jeg bestiller en pris på en opgave og får et samlet tilbud. Jeg kigger i denne forbindelse ikke så meget på, hvad prisen er i forhold til de tre andre jeg måske mødte, men nærmere hvor troværdige er de, vil de overholde, hvad de lovede, og får jeg den ønskede kvalitet til prisen?

Troværdighed, ærlighed, kvalitet - og hvis du holder, hvad du lover - så vælger jeg dig som håndværker - også selv om jeg har fået et tilbud der underbyder dig (som kritisk forbruger stiller jeg så nemlig spørgsmål ved, om du nu også er så seriøs, hvis du kan gøre det xxx kr. billigere)

Men når jeg så som kunde vælger ud fra dette - så har du eddermame også at overholde aftaler - og på dette punkt har jeg så stadig tilgode altid at blive positivt overrasket.

Søger i øvrigt en seriøs god maler der vil rette op på noget en knap så god maler har lavet - i Randers SV;-)

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Hej alle

Interessant trådYes

Jeg tror dog også, at I skal kigge lidt på den samme problemstilling, som vi har indenfor revision og regnskab.

Det er oftest ikke timeprisen, der er den afgørende faktor, men derimod den samlede pris for et arbejdet.

Når først håndværkeren har fået accept på opgaven, så er der muligheder for at kunne fortsætte for kunden med andre opgaver eller ekstraarbejder m.v.. Derfor ser man netop ofte, at det første tilbud fra en ny håndværker er skåret helt ind til benet, særlig hvis opgaveudbyderen er en, som der ofte skal bruge håndværker til forskellige opgaver

Tonny

YesYesYes

Ja det er afgjort ikke timeprisen man skal fokusere på.

Og hvorfor gør både bl.a. bygherre og håndværkere det selv, ? når det i langt de fleste tilfælde er faste bud der bliver praktiseret.

Ja når håndværkeren fokusere så meget på det selv, tror jeg ofte det skyldes misforstået "dokumentation for egen værd", at så skulle timelønnen være dokumentation for dette. 

Jeg tror vi som håndværkere skal bruge helt andre "salgs tricks"

Ib Abildgaard

Råd & Mal

www.raad-mal.dk/referencer

 

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Presta jeg kunne ikke være mere enig!!

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

CBS Malerseskab ApS:
Jeg har det sidste år nok budt lidt for lavt for at vinde opgaver, men jeg kan også fortælle at det ikke sker mere. Det er bestemt ikke sjovt at gå og arbejdet 60 timer om ugen og så kun til det halve af normalen.

Præcis, har aldrig arbejdet så meget som jeg gjorde i 2010, men fik intet ud af det, også er det sku ikke sjovt skulle arbejde 60-70 timer om ugen, bare for det løber rundt.

CBS Malerseskab ApS:
Men har også fået en lille øjenåbner og har bestemt ikke tænkt mig at sige ja til alt blot for at have noget at lave hver dag. Så vil jeg hellere hygge mig med familien eller tage nogle kurser til det bliver bedre tider igen ;-)

Det er samme her, mine priser vil heller ikke været så presset fremover at man mere eller mindre skal have penge med på arbejde, for at kunne betale sine ansatte den hyrer de skal have, så hellere passe familien, også arbejde når tider vender igen, men her støder man så ind i en mur med hensyn til bankerne, uden konstant omsætning vil de hurtigt tvinge en til at lukke butikken alligevel.

Men heldigvis ser det ud til at 2011 bliver bedre end 2010, som var katastrofe for de fleste af os, så os der har holdt ud så længe, kan forhåbentligt se frem til nogle nemmere hverdage igen.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

presta:

Jeg vil til enhver tid hellere betale mere i timen og få en håndværker, der ved, hvad han laver, overholder tidsplaner og tilbud, samt rydder op efter sig selv.

Som andre er inde på, betaler jeg nok ikke for timeprisen alligevel (sådan direkte), jeg bestiller en pris på en opgave og får et samlet tilbud. Jeg kigger i denne forbindelse ikke så meget på, hvad prisen er i forhold til de tre andre jeg måske mødte, men nærmere hvor troværdige er de, vil de overholde, hvad de lovede, og får jeg den ønskede kvalitet til prisen?

Troværdighed, ærlighed, kvalitet - og hvis du holder, hvad du lover - så vælger jeg dig som håndværker - også selv om jeg har fået et tilbud der underbyder dig (som kritisk forbruger stiller jeg så nemlig spørgsmål ved, om du nu også er så seriøs, hvis du kan gøre det xxx kr. billigere)

 

Super godt indlæg Presta...:)

Havde alle kunderne denne indstilling, ville de mere seriøse håndværkere også nemmere kunne klare sig gennem sådan en krise, der er dog rigtigt mange der har valgt kun at kigge på prisen, og nogle af disse har så også måtte betale prisen, som du selv har oplevet med en maler i Randers der var knap så god, ikke at jeg siger der var fordi det var det billigst tilbud.

Jeg har heldigvis også selv fået en masse opgaver, netop fordi kunden anså os som de mest seriøse, og dem der viste mest interesse for deres projekt og deres ønsker, og derfor var prisen ikke lige så vigtigt når de skulle vælge håndværkere til opgaven, vi blev simpelthen valgt fordi de kunne mærke vi brænder for det vi laver, og de ved hvilken kvalitet de får leveret, så blev prisen ved ændringer i tilbuddet  efterfølgende justeret, så det også passede til deres budget.

 

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 06:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi  tager 400 plus moms. Det er for montering af egne produkter.

Firmaet ligger i Hedensted, men montering er primært nord for københavn.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Koludabyg:

Men det er samme pris jeg har haft siden jeg startede for snart 5 år siden.

 

Hej Koludabyg

Det kan være farligt, ikke at justere sine priser lidt hvert år. Pludselig opdager du, at du er langt bagud i forhold til kolleger i området, men hvis du så laver end drastig forhøjelse, reagerer dine faste kunder måske.

Til trådstarteren: Jeg synes 350 + moms er en ok pris.

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:

Det kan være farligt, ikke at justere sine priser lidt hvert år. Pludselig opdager du, at du er langt bagud i forhold til kolleger i området, men hvis du så laver end drastig forhøjelse, reagerer dine faste kunder måske.

Yes

mvh
Michael

Fra århus
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

hej har et murerfirma beliggende i århus

 

vi tager 380kr ex moms pr time.

 

det det drejer sig om er at lytte og forstå kunden . og selv lave en masse forarbejde inden man tager ud til kundemødet, og materialer/forslag på udførelsen osv. (evt billeder med fra forrige projekter)

 

det jeg gør, og som vinder meget på. er at tilbuddene er inklusive ALT, der kommer ikke ekstra regninger , dette aftales først skriftligt, hvis der opstår noget. 

 

desuden skal kunden først betale ved afleveringsforretningen af projektet. og FØRST når renoveringen er godkendt af denne.

 

 

 

 

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)