Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man gerne fralægge sig ansvaret?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14997
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Swon:

Købeloven

Leveringsstedet

§ 73. Skal sælgeren sende salgsgenstanden, anses levering for sket, når genstanden er kommet i køberens besiddelse.

Yes

Man taber samtlige sager til PBS eller Visa/Mastercard, hvis afsender ik kan dokumenterer, at varerne er leveret til køber. Og det kan man altså ik ved brev eller maxibrev.
Så det er mega dumt, at overveje denne form for levering ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Swon:

Købeloven

Leveringsstedet

§ 73. Skal sælgeren sende salgsgenstanden, anses levering for sket, når genstanden er kommet i køberens besiddelse.

Dette er korrekt, medmindre andet er aftalt.

Hvis du skal krydse en boks af, eller på anden vis bliver gjort tilstrækkeligt opmærksom på, at Billetnet ikke taget ansvaret for bortkommenhed, så mener jeg at det er helt lovligt.

- Ellers ville alle vel bare sige at deres billet ikke er kommet, og så få nogle nye de kan sælge.. Eller noget :o)

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Går ud fra du også har en kilde til denne påstand? :-)

Fra Frank
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt dette på http://www.ezz.dk/136907-kobelovens-17-a

"§ 10. Skal genstanden af sælgeren forsendes fra et sted til et andet for
der at overgives i køberens besiddelse, anses levering for sket, når
genstanden er overgivet til en fragtfører, som har påtaget sig forsendelsen
fra vedkommende sted, eller den, hvis afsendelsen sker med skib, er bragt
indenfor skibssiden. "

Ved overgivelse til PostDanmark bliver denne fragtfører, og derved overgår
risikoen til køber i det øjeblik pakken er afleveret på postkontoret.

Konklusionen er derfor den modsatte - sender man en stump, handlet i dmpe.*,
med posten er det IKKE sælgers ansvar, hvis der sker en forringelse eller
egentlig undergang under forsendelsen. Det er købers, og det er derfor
køber, der skal reklamere overfor postvæsenet.

Jeg, personligt, er dog, udfra en såvel moralsk som praktisk betragtning,
enig med dig. Når jeg sælger noget tilbyder jeg køber at lade handelen gå
tilbage, hvis ikke stumpen er dukket tilfredsstillende frem - mest fordi man
ikke har andet end sit "gode rygte" at handle med i denne gruppe.

Dog er jeg lidt i tvivl om det kun gælder ved B2B og privat salg.

 

Mvh.

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er b2b.

Det jeg skrev var forbrugerkøb.

Men der står lidt mere her: http://www.retssal.dk/?page=emne&id=607&indexid=486

Også om "andet er aftalt"

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 47
Fra  Myextensions Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm.. det lyder som om der er blandede meninger :) Men det er også en svær sag, da både kunden men også sælgeren kan "snyde" hinanden ved ikke at være ærlige om Afsendelse/modtagelse. Men Billetnet tilbyder dog forskellige leveringsmuligheder, så måske det er dette der gør forskellen. Hvis kunden selv vælger at tage risikoen, på trods af at have fået tilbuddet om anden leveringsmetode, så overgår ansvaret til kunden?

Online salg af hair extensions

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

§ 1. Denne lovs bestemmelser kommer kun til anvendelse, for så vidt ikke andet er udtrykkelig aftalt, eller må anses for indeholdt i aftalen eller følger af handelsbrug eller anden sædvane.

Stk. 2. I forbrugerkøb, jf. § 4 a, kan § 2, stk. 1, § 4 a, § 50, §§ 55-58, §§ 74 og 75, § 76, stk. 1, nr. 1-3, og stk. 2 og 3, §§ 77-79, § 80, stk. 1, og §§ 81-87 dog ikke fraviges til skade for køberen.

Umiddelbar konklusion: § 9-11 samt § 17 kan faktisk fraviges.

Fra Odder
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg får somregel mine billetter sendt som PDF også, så jeg kan printe dem - så kan det ikke gå helt galt.

 

Thomas

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må de godt. Det hedder levering ab fabrik og betyder at køber overtager risikoen i det øjeblik sælger stiller varen til rådighed for køber og det gør de på posthuset.

Hvis man så vil havde varen tilsendt er det på eget ansvar.

Musik til firmafesten, julefrokosten eller din privatfest? Hent gratis tilbud fra musikerne på bandlist.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ab fabrik er jo et erhvervsmæssigt udtryk. Altså gældende ved B2B handler. Jeg tvivler på at du kan bruge det ved private handler.

Men er der nogle kloge mennesker som rent faktisk endten arbejder med dette eller kender en sag og kan give et endegyldigt svar?

Altså hvis man stiller det sådan her op overfor kunden:

Postdk brev

Postdk pakke (Forsikret)

GLS pakke (Forsikret).

Vil man så være i sin gode ret til ikke at påtage sig tabet hvis kunden har valgt at spare lidt penge for at sende det som post dk brev.

Jeg ved så godt, at det oftest vil være smartest at sende kunden en ny hvis de siger at der er gået noget galt i posten, men bare sådan at man kan afvise hvis man har mistanke om at der er snyd indblandet.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)