Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af niche rejsebureau

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er to venner der, studerer inden for turisme og event.

Vi vil gerne starte vores eget lille firma hvor vi vil sælge niche rejser.

vi har ingen ambitioner om andet end at det løber rundt og et eventuelt overskud skal 60% bruges på natur bevarende projekter i de områder vi arbejder i.

Men men men, hvis jeg forstår juraen korrekt skal jeg diske op med 300000, i garanti til rgt? da vi ellers ikke vil kunne udbyde rejser i Danmark er det korrekt? og er der andet vi skal være opmærksomme på?

 

VI håber på et hurtigt svar da vi er i gang med at planlægge en del af vores ture, og hvis vi skal finde 300000 kr. kan vi ligeså godt droppe det.  Med mindre i kender andre muligheder.

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kammerat som har lavet et lille rejsebureau. Tror nok at han lavede et samarbejde med et eksisterende rejsebureau omkring rejsegaranti...

Held og lykke med projektet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Så vidt jeg husker er der en mindste grænse, hvor man ikke behøver at stille garanti.

Men check med rejsegarantifonden.

Har en del rejsebureauer....men de er ret store. så de har selvfølgelig stillet garanti.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Photo M,

Det er ikke altid nødvendigt at skulle stille de 300.000 kr. Det er korrekt at I skal være medlem af rgf for at skulle sælge pakkerejser i Danmark.

I kunne som ovenstående ligeledes nævner allierere jer med et eksisterende rejsebureau eller tage fat i nogen som billetkontoret, som står som den tekniske rejsearrangør blot I "køber" de enkelte dele af pakken hos dem.

PS. der findes flere som billetkontoret derude.

Det er en hurtig og god måde og komme igang på.

Mvh

Rasmus

Rasmus

CACTUS  mod tømmermænd - www.cactusgroup.dk

Kvalitets golfrejser til fornuftige priser - ClassicGolf 

Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har godt set på billetkontoret, og mange tak for de hurtige besvarelser.

Men hvis man køber hos fx. billetkontoret er det så udelukkende hvad de udbyder man kan købe eller kan jeg bare købe en del af deres produkt og så tage mig af resten.?

er der nogen der kender andre end billetkontoret?

hvad angår en alliance med et større selskab er der så nogen der har erfaringer med det?

men der er jo også problemer med dette for at købe via disse firmaer gør jo at prisen bliver højere, og vi ønsker value for money. Samt at vores filantropiske tankegang med at det ikke er en profit styret virksomhed  ikke går hånd i hånd med de fleste selskaber.

samtidig er det sådan at vi ikke ønsker at lave mere end 4-6 ture om året og alle sammen forgår som kurser.

en anden ting er at de fleste af de kurser/rejser vi vil lave går til forskellige destinationer hvert år og at vi allerede har mange aftaler på plads indtil jeg stødte på dette problem med de 300000 kr.

Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ang mindste grænsen er den 250000 kr. for et år, vores små kurser og ture holder sig fint under dette niveau men hvis vi laver større ture bliver det hurtigt 400000 i omsætning pr tur.

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Photo M:

er der nogen der kender andre end billetkontoret?

hvad angår en alliance med et større selskab er der så nogen der har erfaringer med det?

 

Billetkontoret er en rigtig god samarbejdspartner for nystartede rejsebureauer, men ja, der er andre end billetkontoret, der er os. Vi sælger i øjeblikket vores rejser til både slutbrugere og er leverandører til andre rejsebureauer. Nogle af vores rejserprogrammer kan du se online andre er skræddersyet i samarbejde med bureaerne. Vi sammensætter også gerne specialprogrammer til jer.  

I øjeblikket har vi Egypten som destination, men forventer at udvide med Dubai og Costa Rica i løbet af det næste års tid.

I forhold til rejsegarantifonden, så har vi brugt Billetcentralen som teknisk arrangør og vi er glade for samarbejdet med dem.

Du er velkommen til at kontakte os via pb eller via vores kontaktoplysninger, som du finder på vores hjemmeside : www.koptiske-rejser.dk

 

Fra Valby
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Photo M.

Hvis ikke du har fundet en løsning eller har brug for nogle flere input, så må du gerne kontakte mig. Jeg har været ansat i bl.a. Billetkontoret og Profil Rejser og har nu mit eget lille rejsebureau LIVE Travel. Du kan skrive til mig på km@livetravel.dk.

MVH

Kasper 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)