Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Placering af penge i farlige tider

Side 10 ud af 13 (130 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Àsgeir Gunnarsson:

Hvis jeg skulle vælge an lægge 1 million i en bank. Ville jeg nok vælge BankNordik. Der havde et overskud på 300 millioner efter skat sidste år. I forhold til andre banker med meget små overskud eller underskud.

;Med venlig hilsen,

Àsgeir Gunnarsson

Den historie minder lidt om Roskilde bank=BankNordik

Det er meget svært for alm. mennesker at gennemskue et bank regnskab.

Tilmeldt 20. Aug 09
Indlæg ialt: 80
Fra  Simpelside.dk Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Bank råd må altid kombineres med almindelig sund fornuft. Det er naturlig sund fornuft at en virksomheds obligation kan tabe sin værdi. Om en statsobligation taber sin værdi er knap så sandsynligt medmindre det er en Græsk statsobligation.-)

Så igen - sund fornuft - en dansk statsobligation tvivler jeg på taber sin værdi inden for de nærmeste par år. Men skulle det ske - så er bank garantien på de 750.000 nok heller ikke meget værd alligevel, og så er det så sikkert som at have pengene stående i banken...

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastisk billede - det tredje af dem - i den kontekst...haha..priceless..

Nå, utroligt at der stadig bliver anbefalet investering i ejendomme i denne her tråd her..

Så vidt jeg har forstået - skulle pengene være nogenlunde tilgængelige - altså investeringen skulle være likvid, således at man relativt let kan få fingere i dem uden de store omkostninger/for meget besvær/ventetid. Så ejendomme er no go.....i dén grad...

Men Martin, er det privat eller via dit firma du skal ha' placeret pengene? For i dit første indlæg, skriver du det er provenuet af dit hussalg (privat?), men sidenhen er det via din virksomhed (den med de 0,25% i rente)?

- ikke at det burde gøre den store forskel mht. bankernes villighed til at give dig en god rente - men det gør det åbenbart. Jeg er overbevist om at du kan få 2% uden forhandling uanset privat eller virksomhed: http://www.mybanker.dk/bank/ny_konto/opsparing/?MybankerComparisonForm_74_tab_name=tab3  her er da et par muligheder. Meeen du må hellere nøjes med max de 750.000...:)

Men iøvrigt på linje med Demib - simpelthen for tåbeligt at man er nødt til at ha' 17 forskellige banker (hvis man er i den lykkelige(?) situation at ha' så mange kontanter)...

 

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

min webshop:

Nu ikke for starte en større diskussion, men er det ikke bare en myte at Tyrkisk Valuta er risiko fyldt.

Jeg vil vove og påstår at du ikke kan komme med nogle eksemplar på at tyrkisk valuta er en dårlig investering. Det er jo lige netop Tyrkiet der har været mest stabilt rent økonomisk de sidste 10 år og du finder hellere ikke andre lande i Europa der klaret/håndteret krisen bedst. Du finder hellere ikke nogen der har haft større vækst end Tyrkiet de sidste 10 år.

 

Nu ved jeg ikke hvad du kalder risikofyldt, men de sidste 3 måneder (jaja, vi kan altid diskutere tidshorisont, men dette her er for at vise volatiliteten på kort sigt), er kursen faldet ca. 7,5%.

http://www.forexpros.com/currencies/try-dkk-advanced-chart

...og det får du ikke i rente på en tyrkisk statsobligation...

Fra Glostrup
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Kirkegaard:

 

Nu ved jeg ikke hvad du kalder risikofyldt, men de sidste 3 måneder (jaja, vi kan altid diskutere tidshorisont, men dette her er for at vise volatiliteten på kort sigt), er kursen faldet ca. 7,5%.

http://www.forexpros.com/currencies/try-dkk-advanced-chart

...og det får du ikke i rente på en tyrkisk statsobligation...

Det her er så irrelevant som det overhovedet kan blive, nu snakker vi jo ikke om kort sigtet investeringer eller også har jeg misforstået noget.

Man kan altid finde sådanne kurs udsvingninger og lige dette har meget at gøre med det valg Tyrkiet har været igennem hvor markedet har spekuleret og reageret på en masse faktor.

Min vurdering er at Tyrkiet er det bedste land at investere i hele denne Europæiske region og i må godt hænge mig op på dette hvis det senere hen viser sig ikke at være sandt...

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Kirkegaard:
Nå, utroligt at der stadig bliver anbefalet investering i ejendomme i denne her tråd her..

Ufatteligt der stadigvæk er folk der ikke aner hvad de snakker om:P?

Du har ret hvis man vil sidde på sin flade røv og få godt afkast af sine penge 1 år efter investering er det ikke ejendomme, men hvis man satser langsigtet og vil have godt afkast af sine penge, så er ejendomme vejen. Og når man ikke er oppe i høje antal af ejendomme, kan man adminstere almindeligt arbejde ved siden af uden problemer. Men det er måske kun mig der kan lide at arbejde for mine penge ;)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har stadig ikke forstået hvad denne tråd handler om. Den handler ikke om arbejde, men om placering af nogle kontanter på en sikker måde - og så man kan hente kontanterne igen lige når man skal bruge dem. Ejendomsinvesteringer og udlejning falder helt uden for dette formål.

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 06:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Kirkegaard:
Nå, utroligt at der stadig bliver anbefalet investering i ejendomme i denne her tråd her..

Ufatteligt der stadigvæk er folk der ikke aner hvad de snakker om:P?

Du har ret hvis man vil sidde på sin flade røv og få godt afkast af sine penge 1 år efter investering er det ikke ejendomme, men hvis man satser langsigtet og vil have godt afkast af sine penge, så er ejendomme vejen. Og når man ikke er oppe i høje antal af ejendomme, kan man adminstere almindeligt arbejde ved siden af uden problemer. Men det er måske kun mig der kan lide at arbejde for mine penge ;)

[/quote]

Ja, nu har Mikkel jo sagt det, men da den var henvendt til mig, må jeg hellere kommentere...

Ejendomsinvestering bør ikke lyde som en "walk in the park". Der kan sagtens være masser af arbejde og faldgruber også. Der er i hvert fald en del i mit netværk der har brugt en del timer på deres udlejningsejendomme. Desuden er det er det jo også behæftet med en vis risiko - det kan du nok flere falliterede eks-milliadærer til at skrive under på...og ja, det kan og bør gøres anderledes men nok om det. Pointen er blot at det er lige så risikofyldt som det meste andet...

Men jeg synes da bestemt der burde oprettes en tråd om ejendomsinvestering med HVOR og HVORDAN. Dér er nok også til mange timers diskussion...og kunne være interessant med alle de praktikere der er her på amino.

 

BruunMedia:
men hvis man satser langsigtet og vil have godt afkast af sine penge, så er ejendomme vejen.
[quote user="BruunMedia"]

- historisk set? nej...i fremtiden? Hvor ved du det fra?

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Kirkegaard:

 

Nu ved jeg ikke hvad du kalder risikofyldt, men de sidste 3 måneder (jaja, vi kan altid diskutere tidshorisont, men dette her er for at vise volatiliteten på kort sigt), er kursen faldet ca. 7,5%.

http://www.forexpros.com/currencies/try-dkk-advanced-chart

...og det får du ikke i rente på en tyrkisk statsobligation...

Det her er så irrelevant som det overhovedet kan blive, nu snakker vi jo ikke om kort sigtet investeringer eller også har jeg misforstået noget.

Man kan altid finde sådanne kurs udsvingninger og lige dette har meget at gøre med det valg Tyrkiet har været igennem hvor markedet har spekuleret og reageret på en masse faktor.

[/quote]

 Nej, vi snakker ikke de 3 måneders sigt, men det var også - som jeg skriver - et eksempel for at vise udsvingene, for det Martin efterlyser er jo netop en sikker investering, hvor han kan trække ud til at hjælpe sine virksomheder i dårlige tider (og det forventer han snart der kommer, hvis man læser hans andre indlæg), så derfor kan der ikke være tale om langt sigt, men nok 1-5 års horisont (kig bare TRYDKK 5 år tilbage  og se udsvingene/ændringerne - volatiliteten er ret høj). 

 

min webshop:

Min vurdering er at Tyrkiet er det bedste land at investere i hele denne Europæiske region og i må godt hænge mig op på dette hvis det senere hen viser sig ikke at være sandt...

[quote user="min webshop"]

Det er simpelthen en - for - gratis omgang at skrive sådan...:)

Det ville være fedt hvis der oftere blev argumenteret rationelt med forklaringer om "hvorfor" hver gang man kommer med et "godt tip" - altså hvorfor skal ejendomme stige? Hvorfor er guld en god investering? osv.

Mvh

Side 10 ud af 13 (130 indlæg)