Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Placering af penge i farlige tider

Side 9 ud af 13 (130 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46561
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Martin Thorborg:
Det jeg har brug for, er et sted der vil passe på mine penge og give mig et anstændigt afkast, samtidig med at jeg kan tage nogle penge ud og støtte mine virksomheder i dårlige perioder.

Men det er nu indlysende for mig, at den mulighed bare ikke eksisterer.


De bedste hilsner

Martin

Og det er så nok svaret. Nej den eksisterer ikke, og gjorde ville rigtigt mange være superglade.

Der er ting som indekspapirer - indeksobligationer, som - med mindre kreditforeningen knækker nakken, jo kan give en sikkerhed for afkastet hvis man beholder til udløb, og som via knytning til prisindex yder en vis sikkerhed.

Alt i alt er alt dog behæftet med usikkerhed. Jo kortere tid man har til at lade pengene stå i ro, jo farligere. 

Ejendomme er en mulighed, men da bestemt ikke en sikker og slet ikke kortfristet mulighed. Metaller/råvarer ligeså.

Det bedste er vel:

Ha så mange forskellige ting som muligt - (ikke under 15 k i hver dog), gerne noget der stiger hvis andet falder (primitivt - aktier i olie og aktier i plastik - stiger olien for meget får man penge der, men taber på plasten som laves af olie og tingene kan ligne sig ud)

Spred på regioner - det er ikke hele verden der er i problem på grund af Grækenland

Overvej stærkt, om f.eks Kina og øst asien som er steget - måske nu er oppe og risikerer at skulle ned, og vær åben overfor Rusland eller andet du ikke lige har set på - Der må du via kendte investeringsforeninger

Lad være med at købe når ting er steget i lang tid, og du føler NU må jeg være med - det er oftest for sent

Lad være med at panik sælge men hold fast i en strategi 

Lav ikke for mange handler med mindre du er sten sikker på hånden, omkostninger spiser meget op.

Brug ikke investeringsforeninger for meget, hvis du har råd til f.eks 50.000 kr per papir selv, så er der iongen grundt til at en forening skal ha 1% (eller hvad de tager) for at administrere, men så skal du ha lidt mere tid.

Der er INTET der er sikkert - INGEN sikre genveje - stor fortjenestes mulighed er lig med stor tabs risiko

Som nogen har nævnt - arbejde, for de som kan få detSad er et rigtigt godt alternativ - og så herligt med de mange iværksættere som tør - held og lykke alle

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Sæt dem på auktion!

Se hvad andre har fået i rente her: https://www.mybanker.biz//index.php?nid=42

Alt om både i Danmark

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Sammen

Jeg sidder selv og spekulerer i hvad vil være smartest at gøre ved fase 2.

Min konklusion er at kurserne vil tage i dyk, og nogle selskaber vil gå bust. Dernæst vil de stærke blive endnu stærkere og mine penge vil være fordoblet. Alt imens alle andre sad med bundne likvider til 2 % i bankerne.  Hvor jeg samtidigt fik 2-4 % i udbytte fra et af følgende selskaber.

Jeg har nemlig fokus på Cash-Kings! og historisk er det dem som vinder.

http://www.usatoday.com/money/companies/2010-07-28-cashcows28_ST_N.htm

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

BB:
Sæt dem på auktion!

Se hvad andre har fået i rente her: https://www.mybanker.biz//index.php?nid=42

Det må give lidt i rente.

5-06-2011 74.000.000 DKK 94 dage (ca. 3 mdr.) 2,50 %

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine kunder oplyser mig at nordea er no go.

De har simpelthen nok penge, så deres rente på aftalekonti er dårlig.

Mener dog, at hvis du rent faktisk har en stor pos penge, kan lægge dem i nordea luxemborg med en god fordel :).

Jeg ville kigge nærmere på statens 5% obligationer som giver et ret fornuftigt afkast i de her tider.

Endvidere er det min personlig holdning at købe lejligheder op til under 2 mio kr. nu vil være en god forretning.

Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Giv et lån til en mindre valuta bank og få mange renter :-)

Det gjorde min far for noget tid siden, han fik nogen renter man ikke kan tro på hver 8. månede! 

Mvh. Daniel :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46561
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Cash kings er givet gode at ha med, men som stand alone er de så farlige som alle andre. Går grækenland galt, så vil $ vil kunne stige mod euro/dkk, men en hver investering i en valuta som Tyrkiske lire eller US $ er bestemt befængt med en risiko som sagtens kan overstige alt andet i selskabernes udvikling. Som den af en spredning -absolut

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg skulle vælge an lægge 1 million i en bank. Ville jeg nok vælge BankNordik. Der havde et overskud på 300 millioner efter skat sidste år. I forhold til andre banker med meget små overskud eller underskud.

;Med venlig hilsen,

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Muligvis lidt useriøst, men håber i alle kan tilgive mig - faldt over den her den anden dag. Den passer lidt til denne tråd syndes jeg Stick out tongue :

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Fra Glostrup
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Dertil er præmissen for mig at pengen skal være sikre, det er de sgu ikke i Tyrkisk lirer...
Jeg har flere virksomheder og har derfor rigeligt med risikovillig kapital i arbejde.

Det jeg har brug for, er et sted der vil passe på mine penge og give mig et anstændigt afkast, samtidig med at jeg kan tage nogle penge ud og støtte mine virksomheder i dårlige perioder.

Men det er nu indlysende for mig, at den mulighed bare ikke eksisterer.

Nu ikke for starte en større diskussion, men er det ikke bare en myte at Tyrkisk Valuta er risiko fyldt.

Jeg vil vove og påstår at du ikke kan komme med nogle eksemplar på at tyrkisk valuta er en dårlig investering. Det er jo lige netop Tyrkiet der har været mest stabilt rent økonomisk de sidste 10 år og du finder hellere ikke andre lande i Europa der klaret/håndteret krisen bedst. Du finder hellere ikke nogen der har haft større vækst end Tyrkiet de sidste 10 år.

Side 9 ud af 13 (130 indlæg)