Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slut med Post danmark..!!!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan kun efter mine snakke frem og tilbage med post danmark i disse dage berette om de er total lige glade med "små" kunder som man nu er når man ligger over 150.000,- i pakke post hos dem om  året, jeg blev i jan kontakte af deres salgs afd. om jeg skulle stille en bankgarnti eller indbetale et depositum til dem på 40.000,- hvilken jeg selvfølige ikke ville. men nu efter jeg desværre havde overset en regning jeg var helt sikker på jeg havde betalt har de lukket min konto, og jeg dermed ikke kan sende pakker til kunderne fra en net butik, (ingen pakker ud af huset, = ingen penge i kassen.), men jeg har så betalt mit udestående til dem samt renter, og de vil stadig ikke åbne min konto, før de har en indbetaling på 40.000,- eller bank garanti på dette beløb til deres rådighed....!!!

Fatter overhovedet ikke en dansk virksomhed kan opfør sige på denne måde, og der må være andre i denne stitiation over for post danmark.

JEG KAN KUN EFTER MIN OPLEVELSE MED POST DANMARK OPFORDRE ALLE TIL AT SØGE ANDRE LEVERANDØR TIL DERES WEB SHOP OG PAKKE END POST DANMARK.

Michael Lassen

Disconetto.dk

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan vel gå hen på posthuset med dem.

 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, tak der er jeg klar over og skulle betale 75 kr, (unden moms) for en pakke på 1 kg, som er til en hvervs kunde der elles vil koste mig 40m.... NEJ tak.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Grunden til at du ska stille bankgaranti er vel fordi at du ikke har overholdt forpligtelserne overfor postdanmark?

Men du må finde dig en anden virksomhed, der kan levere dine pakker

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du nu lige fjerner følelser, aggression og vrede fra dit indlæg, så er der vel intet unaturligt i PDs måde, at opføre sig på...

PD er et firma, som alle andre, og de arbejder på samme vilkår, som alle andre. Derfor er de også nødtil at risiko vurdere deres kunder, og minimere risikoen for tab på deres kunder.
Da PD sælger en service, som der først betales for senere, så yder de faktisk deres kunder en kredit, hvor de ønsker at have sikkerhed for udeståelsen... Dette kan ske via bankgaranti, depositum mm. Igen på lige fod med alle andre firmaer.

Du kunne også vende det hele rundt og spørge dig selv, om du ville risikere dit firmas eksistens, ved at overlade hele det økonomiske fundament til dine kunder... Dvs går det godt for dine kunder, så får du penge for din service, men går det skidt, så trækker de dig med i faldet. Ville du selv drive forretning på den måde?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Roskilde
Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville intet havde noget imod og skulle forudbetale hvad man f.eks havde af forbrug ca pr. månede, men at man SKAL ligge 2 måneder plus mere for at være i kunde forhold med post danmark. vi andre løber jo også en risiko hvergang vi giver kredit er jeg også klar over og sådannet er tingende jo i denne verden. men at man kan være så ligeglad med at man ikke ønsker at ligge en bank garanti hos dem for 40.000,- ( ikke en gang en spærret konto i banken som PBS benytter er godt nok) syntes jeg er over stegen.. og det er jo ikke ligefremt EN kunde post danmark rider på. men jo rigtige mange (desværre)

Slet ikke andre som post danmark kræver en bank garanti fra.. ?

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Lassen:

Jeg ville intet havde noget imod og skulle forudbetale hvad man f.eks havde af forbrug ca pr. månede, men at man SKAL ligge 2 måneder plus mere for at være i kunde forhold med post danmark. vi andre løber jo også en risiko hvergang vi giver kredit er jeg også klar over og sådannet er tingende jo i denne verden. men at man kan være så ligeglad med at man ikke ønsker at ligge en bank garanti hos dem for 40.000,- ( ikke en gang en spærret konto i banken som PBS benytter er godt nok) syntes jeg er over stegen.. og det er jo ikke ligefremt EN kunde post danmark rider på. men jo rigtige mange (desværre)

Nu skal jeg ik lyde som en PD sympatisør, da vi selv bruger UPS med stor succes...

Men du vil gerne have:

  • De laveste mulige fragtpriser
  • Hurtig levering af pakker
  • Effektivt label og tracking system

Men på den anden side vil du forøge PDs administrative andel, hvor de løbende skal sidde og beregne kundernes ca behov 2 mdr ud i fremtiden, samt bogføre dette, rette differencer mm.
Så på den ene side vil du have et billigt og effektivt system, men på den anden side opfordre du til større administrative opgaver...

Prøv at vende situationen rundt, og se tingene fra PDs synsvinkel. Er forudbetalinger 6-12 gange årligt eller EN bankgaranti nemmest at behandle?

Nu bestemmer du heldigvis selv, hvem du vil give kredit, og hvem du ikke vil give kredit. Og på hvilke vilkår det evt foregår... Det samme gør PD!

Michael Lassen:

Slet ikke andre som post danmark kræver en bank garanti fra.. ?

Emnet har været oppe mange gange før, ligesom samme problemstilling angående PBS har været diskuteret...

Fakta er bare, at det er den eneste risiko minimering, som de kan lave... Så jeg synes det er helt fair...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Roskilde
Tilmeldt 25. Oct 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

du føler måske selv at du gerne vil ligge x antal (40-50.000) hos UPS i depositum for at være kunde hos dem, men jeg kan kun være gld for at du ikke benytter Post danmark længer, eller aldrig har gjodt dette.,

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Lassen:

du føler måske selv at du gerne vil ligge x antal (40-50.000) hos UPS i depositum for at være kunde hos dem, men jeg kan kun være gld for at du ikke benytter Post danmark længer, eller aldrig har gjodt dette.,

Er det betingelserne, så er det betingelserne... Nu tog jeg stilling til dit angreb, og svarede at jeg faktisk forstod logikken i deres nye setup...

Hvis PD lider enorme tab, så ender regningen hos eksisterende kunder... Og jeg tvivler på, at din nabo eller konkurrent vil synes om, at deres porto priser stiger, fordi du eller en anden er gået på røven, og har efterladt PD med et stort tab...

Som sagt, så er der en logik bag galskaben... ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser det faktisk, som en god forretningsånd, at PD går ind og beskytter deres kunder, som enten er kapitalstærke nok, eller som betaler regninger mm til tiden... Det er immervæk dem, som de skal bygge forretningen op omkring...

Og disse kunder vil næppe acceptere voldsomme prisstigninger, fordi PD har lidt tab på en masse små kunder, som de ik har risiko sikret fornuftigt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)