Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT- Befordingsfradrag - hvor går grænsen ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Jerslev Sj.
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en kammerat som arbejder i Kbh, og som bor i århus. Han arbejder typisk 4-5 dage af gangen og har derefter nogen fridage. Som regel overnatten han på en sofa i Kbh mellem arbejdsdagene. 

Nu er spørgsmålet : Kan han trække kørsel fra for samtlige arbejdsdage, eller kun for de dage hvor han rent faktisk har kørt frem og tilbage?

Hvis jeg læser på SKAT hjemmeside, så står der at man skal bruge sin sædvanlige bopæl, også hvis man noget af året bor i sommerhus, og derved har længere på arbejde, så det gælder vel også den anden vej rundt eller hvad?

Hvad med det særlige tillæg for passage af storebæltsbroen, skal man kunne fremvise kvitteringer for passagen (togbilletter/brobizz e.l.) for at få det ?

/Pemini

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det går desværre altid kun SKAT's vej, det er kun de tage han rent faktisk har haft transporten.

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Fra Jerslev Sj.
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tænkte jeg også. SKAT vinder ALTID.....Sad

Men i princippet kan han jo bare sige at han tager frem og tilbage hver dag.....ikke at jeg skal opfordre nogen til at snyde......men det fik mig til at diskutere med en kollega, hvor går grænsen, hvor lang transport tid/km vil SKAT acceptere pr. dag, det synes jeg ikke jeg kan finde nogen regler om.....

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen grænse...man har set eksempler på folk der bor i Schweiz og flyver ind 3 gange om ugen og de får fradrag for deres transport. Skat kan så kræve dokumentation.

Hvis man kører med andre har man ikke selv direkte udgifter, men skat kan så afkræve en tro og love erklæring fra den man kører med. Så længe det er mundtligt kan man nok få mange med til at sige ja til skat, men skal men lave en skriftlig erklæring man kan blive straffet for så takker alle nok nej.

Jeg havde en bekendt der snød på denne måde og blev udtaget til kontrol, han spurgte om jeg ville stå inde for at han kørte med mig hver dag jeg sagde nej det gjorde en anden åbenbart ikke og de fik begge en bøde for snyd.

Men der er også reglerne for diæter, midlertidig ansættelse, etc. det kunne man undersøge?

Konklusion, opgiv kun det korrekte, alt andet er skattesnyd og strafbart og "tyveri af mine skattekroner". Man ved aldrig hvornår de holder foran ens hus og tæller dage man er på sin bopæl!

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Fra Jerslev Sj.
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mener ikke der er mulighed for diæter, da der ikke er tale om et midlertidig arbejdssted, og da der samtidig er mulighed for at komme frem og tilbage, selvom det tager 3 timer hver vej, så kan det vel ikke lade sig gøre!

Men mange tak for dit svar :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)