Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når ens regnskabsprogram er gået i kludder??

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

 

Jeg var stort set klar til at aflevere mit regnskab i første uge i februar og manglede kun et par enkelte udligninger. Tænkte, nu tager jeg lige og printer en balance for hver måned og gør klar til mappen der skulle afleveres til revisoren, m.m.

 

Jeg tjekker så ENDNU engang saldoen på min konto for bank og ser at den har ændret sig markant i forhold til hvad den faktisk er på mit bankkontoudtog - det undrer mig meget, for jeg har intet bogført på den siden, jeg har faktisk kun arbejdet med alm. omposteringer og udligninger og ikke rørt den konto.

 

Jeg printer så endnu engang en ny rapport over åbne poster på en af mine debitorer og ser den har ændret sig. Der er pludselig åbne poster, hvor der står den tekst som kommer, når man udligner en debitor med en betaling på banken. Tjekker jeg beløbene er de dobbelt op af hvad de er på bankkontoudtoget og står i den modsatte side.

 

Noget tyder på der må været sket nogen systemfejl med noget ophævning eller lignende? Det samme skete sidste år da bagmanden på programmet skulle ophæve og udligne nogen punkter... men jeg får hele tiden af vide det ikke har noget at gøre med de ting de har lavet... men hvem rør så ved mit system, når jeg heller ikke selv har rørt det.

 

Nå, men jeg kan ikke se nogen løsning på det her, rykker og rykker og der sker INTET. Hvad gør jeg? Bogfører jeg alt fra 2010 forfra i nyt regnskabsprogram eller hvad pokker?

 

Temmelig frustreret, håber nogen kan hjælpe mig videre til en klaring.

 

God aften derude.

 

Mange hilsner Githa
Vildbasser.dk 

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilket program er det?

/Søren

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Githa

Det lyder virkelig som en træls situation - og jeg forstår godt, at du er frustreret over problemet.

Hvilket regnskabssystem er der tale om?

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er tale om Aesiras.

 

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Githa...

Jeg blev anbefalet Aesiras herinde og må bare konstatere at det har været de værste 2 ugers tidsspild at få det til at fungere...

Når endelig man har fået oprettet en lang kontoplan, varelager, debitorer, kreditorer etc og alt er sat op. Så begynder man at bogføre og så går der først ged i den... Desuden virker balancen heller ikke... År til dato kan ikke overføres til egenkapital i balancen og der er derfor altid difference mellem aktiver og passiver... Rabatter skal konteres på særskilte konti... Varer, grupper mm. kan ikke slettes uden tilgang direkte i databasen, da programmet ikke kan fortælle hvor fejlen er... Forum er 8år gamle indlæg og blandet med andre programmer... Nå, det var bare lige en advarsel til de brugere, der søger efter aesires her på amino, hvor jeg godt kunne have brugt denne advarsel, inden jeg startede med det...

Men Githe, prøv at ringe til support og se om det kan løse dit problem...

Generatorer og nødstrømsanlæg www.genshop.dk

Fra Odense S
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 23
Fra  Likasso Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Githa

Det er meget frustrerende, men desværre ikke sjældent at nået sådan sker. Jeg har erfaring med at flere systemfejl skyldes at programmet er downloadet til ens pc og ved en eventuel opdatering sker der uventede fejl. Det koster derefter spidsen af en jetjager at få en teknikker til at kigge på problemmet.

Derfor opfordrer jeg til at man bruger et online regnskabsprogram, hvor opdateringen foretages uden at kunden skal gøre noget. Dette gør også at programmet kører bedre og mere sikkert, da alle fejl er opdaget af it udviklerne inden den lanceres.

Jeg vil derfor foreslå at du kigger nærmere på et nyt og meget brugervenligt online regnskabsprogram fra Likasso. Programmet er simpelt og nemt at gå til og revisor kan få adgang til dine bilag (det er muligt at downloade diverse bilag til hver postering) og revisor kan dermed følge med i udviklingen af regnskabet. Du behøver ikke at indsende bilag eller regnskab til revision, da han bare kan trække oplysningerne direkte. Likasso har oprettet en standard kontoplan, som de fleste iværksættere og mindre virksomheder kan bruge i starten og det er altid muligt at redigerer/oprette nye konti. Der er funktioiner til tilbud/ordre/faktura/kreditnota samt debitorstyring. Lagerstyring lanceres ultimo april 2011. Prisen for alt dette er kun kr. 149,- pr. måend.  Ét program for én pris. Ingen ubehagelige overraskelser bare fordi virksomheden vokser.
Prøv den gratis demoverison på www.likasso.dk.

Håber du kan bruge ovenstående og held og lykke med virksomheden.

Med venlig hilsen
Michael Christensen

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Christensen:

Hej Githa

Det er meget frustrerende, men desværre ikke sjældent at nået sådan sker. Jeg har erfaring med at flere systemfejl skyldes at programmet er downloadet til ens pc og ved en eventuel opdatering sker der uventede fejl. Det koster derefter spidsen af en jetjager at få en teknikker til at kigge på problemmet.

Derfor opfordrer jeg til at man bruger et online regnskabsprogram, hvor opdateringen foretages uden at kunden skal gøre noget. Dette gør også at programmet kører bedre og mere sikkert, da alle fejl er opdaget af it udviklerne inden den lanceres.

Jeg vil derfor foreslå at du kigger nærmere på et nyt og meget brugervenligt online regnskabsprogram fra Likasso. Programmet er simpelt og nemt at gå til og revisor kan få adgang til dine bilag (det er muligt at downloade diverse bilag til hver postering) og revisor kan dermed følge med i udviklingen af regnskabet. Du behøver ikke at indsende bilag eller regnskab til revision, da han bare kan trække oplysningerne direkte. Likasso har oprettet en standard kontoplan, som de fleste iværksættere og mindre virksomheder kan bruge i starten og det er altid muligt at redigerer/oprette nye konti. Der er funktioiner til tilbud/ordre/faktura/kreditnota samt debitorstyring. Lagerstyring lanceres ultimo april 2011. Prisen for alt dette er kun kr. 149,- pr. måend.  Ét program for én pris. Ingen ubehagelige overraskelser bare fordi virksomheden vokser.
Prøv den gratis demoverison på www.likasso.dk.

Håber du kan bruge ovenstående og held og lykke med virksomheden.

Med venlig hilsen
Michael Christensen



Langt hovedparten af de systemer der bruges rundt omkring i danske virksomheder er da installeret lokalt - og det ser da ud til at gå godt -

Når du så er sælger af online system - så ville det klæde dig at skrive det  - ikke mindst når du udtaler dig så generelt som du gør:
"Jeg har erfaring med at flere systemfejl skyldes at programmet er downloadet til ens pc og ved en eventuel opdatering sker der uventede fejl. Det koster derefter spidsen af en jetjager at få en teknikker til at kigge på problemmet."

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Christensen:

Derfor opfordrer jeg til at man bruger et online regnskabsprogram, hvor opdateringen foretages uden at kunden skal gøre noget. Dette gør også at programmet kører bedre og mere sikkert, da alle fejl er opdaget af it udviklerne inden den lanceres.


tsk tsk - Der er da ikke nogen software udviklere der med vilje sender noget ud før det er testet og godkendt -

Det er altså dårlig salgsgas det der - !

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Odense S
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 23
Fra  Likasso Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kan se at mit indlæg giver en del debat. Det er jo dejligt at man kan få lidt kommentarer når man skriver indlæg.

Det er korrekt at jeg ejer og sælger Likasso. Det er ingen hemmelighed og burde også stå nederst på indkægget. Ved ikke lige hvorfor det ikke er kommet med.

Jeg skriver dog kun de erfaringer, som jeg har kendskab med. Og det er korrekt at ingen udvikler sender opdateringer ud med fejl, men det sker at opdateringen ikke snakker sammen med versionen, som ligger på pc´en. Det er også en af baggrundene til at jeg har udviklet Likasso som et online regnskabsprogram. Mange virksomheder fortæller at hvis der, som i Githa´s tilfælde, er systemfejl, koster det rigtig mange ekstra penge for at få rettet dette op. Det er uanset om det er en systemfejl, som er opstået ved en opdatering eller om det er en fejl, som man selv har genereret.

Jeg nedgør ingen virksomheder og råder da også andre virksomheder til at vælge et regnskabsprogram, de synes virker og som de er glade for og trygge ved. Jeg vil selv være ked af at have kunder, som ikke er tilfreds med vores produkt og som er bedre tjent med at bruge eksempelvis economic eller saldi eller ..... Vi har hver vores styrker og svarheder. Beklager hvis der er nogle som er blevet stødt på manchetterne.

Rigtig god dag til alle

Michael

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Christensen:
. Beklager hvis der er nogle som er blevet stødt på manchetterne.

Ikke det! - blot at sådan en gang salgsgas bør ikke stå alene - og det kom den så heller ikke til.

Jeg repræsenterer hverken online eller offline regnskabssystemer .

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)