Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket CMS?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

 

Jeg har læst lidt rundt, men synes ikke jeg selv kan drage en konklusion. 

Hvis jeg skal sætte en side op, forholdsvis simpel... dvs ikke en stor kompleks side som skal kunne alt muligt. Det skal bare indeholde simple gallery-sliderfunktioner, embedde nogle videoer og lidt andet.

Hvad gør jeg? Jeg har prøvet at sætte nogle forskellige sites op i WORDPRESS, men synes det er utroligt svært at finde nogle themes hvor man kan redigere som man vil? Det tager 100 år og en sommer at finde de forskellige ting i CSS'en og stadig er det begrænset hvor meget man kan ændre. Jeg vil kan kunne ændre så det passer til mine behov. Skal jeg vælge joomla istedet? Hvad med Drupal, det vel ikke nødvendigt når det ikke er større...

Eller har i nogle idéer til nogle themes man nemt kan redesignei wordpress?

Eller skal jeg lave siden helt fra bunden i simpel HTML-kode tilføjet PHP og lidt Javascript?

 

 

MVH. Frederik 

www.filefish.dk

Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

wordpress helt klart når dine behov er så simple som de er. Hvis du betaler for et prof theme vil det nok være noget nemmere at tilpasse.

Genesis og thesis er to meget udbredte themes, der er mange andre muligheder

Se review her

http://www.artofblog.com/thesis-and-genesis-compared/

 

At lære hvor et givent theme skal rettes herunder CSS er en del af opgaven, browser plugin som firebug kan hjælpe en del !

 

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Tilmeldt 29. Mar 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville også sige wordpress, det bliver umiddelbart ikke nemmere! Jeg anvender selv Joomla også og fordelen her er at der findes tonsvis af gratis moduler osv. til Joomla, men der findes også meget lor.. 

men du er på rette vej, jeg ved bare ikke om du får det nemmere i Joomla Hmm

Køb kunst til lavpris!

BILLIGE MALERIER ONLINE!

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik 

Et alternativ kunne være Artisteer , det fungerer ganske udemærket. Her kan du designe dit eget tema præcis som du selv vil have det.  Mener at det koster omkring 200 kr. Programmet er sindsygt nemt at lege med, og du kan stort set justere på alt i temaet. 

VH

Christian 

Driver Blacksnow.dk - en webshop med salg af skiudstyr.

Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Frederik,

Joomla og WP er begge to meget nemme at redigere, hvis du har de rigtige værktøj og kendskab til HTML/CSS. Jeg taler kun om at tilpasse udseende af en Joomla template /WP theme. Til at ændre template/theme's opbygning skal du også have i hvert fald grundlæggende viden om PHP og dette CMS, du ønsker at arbejde med. Jeg synes bare, at Joomlas template opbygning er mere overskuelig end WP's. Men det er mere spørgsmål om smag og behag. Som Kim skriver, start med at downloade firebug plugin for Firefox, så du kan hurtigt og nemt finde de stede i CSS, som du ønsker at ændre, og så er det kun spørgsmål om HTML/CSS kundskab til at ændre i templaten/themet's udseende.

Du kan lige så godt lave sin egen layout i HTML/CSS, og bagefter laver den om til f.eks. Joomla template. Du kan læse her, hvordan du kan oprette en Joomla template.Wink

Mvh

Nazar

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Fra København
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Ville selvfølgelig bare sige tak for de gode feedbacks der har været på min tråd, det har jeg helt sikkert kunne bruge. 

Fortsat god dag!

 

Mvh. Frederik

www.filefish.dk

Find mig på LinkedIn

Fra Vejerslev
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv også at kikke nærmere på www.bricksite.com - det er nemt og uden hostingafgift,

OG mest vigtigt - du skal ikke selv holde CMS'et opdateret eller på anden måde kode noget for at det virker og er sikkert.

 

Hilsen Anja Korsgaard

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Worpress kan anbefales hvis det skal være simpelt! Jeg kan også anbfale dig at installere All In One SEO pluginnet og hvis du skal rode med tabeller hvis det er relevant så er WP table et super plugin!

Mvh,
Daniel.

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du kan også tage et kig på Sitemagic CMS (gratis). Det er simplere end Wordpress og nemmere at installere og konfigurere.

Til gengæld har Sitemagic CMS ikke så mange integrerede moduler som WordPress. Men standard-funktionalitet som kontaktformular, galleri, rating, kommentar/gæstebog med flere er naturligvis på plads.

Derudover kan du få stort set al tænkelig funktionalitet som eksterne moduler, men ulempen med dem er, at de ikke er en del af Sitemagic CMS's kontrolpanel (Facebook integration, YouTube Videoer, Google Calendar osv.).

Kvaliteten af den tekniske implementering er højere i Sitemagic CMS end i mange andre CMS løsninger - men det har primært betydning hvis du vil udvikle til det selv, eller få en anden til det.

Du kommer godt i gang med Sitemagic CMS, ved at følgende vores CMS guide.

Held og lykke med dit projekt :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)