Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning af selvangivelse for 2010 og 2011 - Enkeltmands ejet virksomhed

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere,

Jeg henvender mig på dette forum, fordi jeg håber at kunne få hjælp til selvangivelsen for 2010 og 2011, så det bliver korrekt indberettet.

Jeg har læst flere indlæg for at finde svaret, men uden succes.

Det jeg ved er at virksomheden jeg repræsenterer har en udvidet selvangivelse i skattemappen. Løn er indberettet. Så det er kun virksomhedens overskud jeg skal have tastet og det skulle gerne være Rubrik 111 der skal udfyldes her.

Regnskabet for 2010 er bogført og afstemt, så det er vel bare resultatet før renter jeg skal taste i rubrik 111?

Ang. forskudsopgørelsen er det så Rubrik 221 jeg skal bruge her? Hvor jeg taster virksomhedens forventet overskud/resultat før renter?

Det skal også lige siges alt løn til ejeren af virksomheden bliver udbetalt som en løn ansat via Danløn og ikke via direkte overførsler fra bank kontoen til hans private konto, så alt løn han modtaget bliver indberettet til SKAT automatisk. Hvis dette skulle have en indflydelse på selvangivelserne?

 

Så for at gøre en lang historie kort:

Årsopgørelse 2010 - Er det rubrik 111?

Forskudsopgørelse 2011 - Er det rubrik 221?

Og er der noget jeg skal tag højde for omkring beskatning? Noget jeg kan have overset?

 

Jeg håber i kan hjælpe - og på forhånd tak!

 

Mvh

Daniel

Regnskabsansvarlig

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

SharkGaming:
Det skal også lige siges alt løn til ejeren af virksomheden bliver udbetalt som en løn ansat via Danløn og ikke via direkte overførsler fra bank kontoen til hans private konto, så alt løn han modtaget bliver indberettet til SKAT automatisk.

Du skriver at det er en personligt ejet virksomhed. Man kan ikke være ansat hos sig selv. Man kan være ansat i et selskab, man selv ejer 100%, men hvis det er et personligt ejet virksomhed, skal man lave private hævninger og betale B-skat.

mvh
Michael

Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan jeg forstå. Jeg har dog fået bekræftet af en revisor at dette ikke var normal regnskabspraksis og at SKAT ikke var så glad for det. Men at det på trods af dette ikke, er i strid med loven.

 

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er ikke forkert, men meget kompliceret at gøre det på denne måde. Meget nemmere at man betaler sine B-skat girokort i løbet af året som man skal og så afregner, dette kræver ingen bogføringer heller da det skal fragå den private konto.

Men du har ret, men hvad er virksomhedens omsætning og overskud? For er den over 300.000 skal du udfylde flere detaljer.

Måske du skulle få yderligere støtte fra en erfaren mand på området, så kan du selv lave det næste år ;o)

Mvh

/Rene

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmm..ikke enig..jeg mener det er forkert...og stik imod lovgivningen.

Løn i enkeltmandsfirma har intet med A-indkomst at gøre.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er lidt nemmere at gøre det via B Skat det kan jeg godt se :)

Og ja omsætningen er over 300.000 kr. om året.

Men emnet handler slet ikke om hvordan løn skal udbetales, det handler om hvilke rubrikker jeg skal bruge i forskuds- og opgørelserne ved indberetninger! :)

 

Mvh

Daniel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Ikke enig...emnet handler i højeste grad om rubrikker på selvangivelsen, idet løn

(A-indkomst) ikke kan fradrages i regnskabet, men udelukkende er en hævning på

egenkapitalen.

Som jeg forstår dig...bliver lønnen modregnet i omsætningen, og den går altså ikke.

MvH

Peter

 

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Når omsætningen er over 300.000 kr skal du udfylde flere oplysninger end bare en rubrik, der skl også lidt balanceoplysninger til. Men prøv vejledningen inde på skat.dk den er ret god på dette område. Eller endnu nemmere, brug selvangivelsen 2010, den guider dig næsten igennem af sig selv når først omsætningen er over grænsen.

Men du skal altså ikke, som Peter skriver, have lønudgifter med i dit regnskab. Dem skal du bogføre ud.

Mvh

/René

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Rene..er absolut ikke enig med dig.

Bogføre hvad ud...og hvordan?

Jeg skriver ikke at lønudgifter skal med i regnskabet.....tværtimod.

 

 

MvH

Peter

 

Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest vil jeg lige give et tak for den interesse i viser på mine spørgsmål.

 

@ Peter du skriver at lønnen bliver modregnet i omsætningen. Det gør den ikke. Den bliver modregnet i resultatet.

Men personaleløn er vel okay at det står i resultatopgørelsen? Bare ikke ejerens løn - som skal modregnes egenkapitalen, korrekt?

Det kan jeg godt få ordnet. Så jeg omposterer ejerens løn indtægter fra løn kontoen i resultatopgørelsen til en konto der hedder 'Privat hævet' under Passiver i Balancen.

 

@ Rene du skriver at jeg kan bruge selvangivelsen 2010, jeg er ikke sikker på at jeg forstår dig, kan du evt. linke eller skrive hvor jeg finder denne guide?

 

Mvh

Daniel

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)