Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

told holder min vare, bestilt uden for EU, os med cvr nr ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 02:29
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeg har fået sendt en prøve pakke fra et land uden for EU med elektronisk gadget i, og har så snakket med told, om det var noget de gjorde med alle pakker, og der fik jeg svaret `ja`de gjorde de med næsten alle pakker uden for EU

 

og så kommer mit spørgesmål, vil de os gøre det hvis det er som firma, med cvr nr.?

 

for hvis det er det samme kan det sq være lige meget med at starte firma i det gode DK

Fra Skanderborg
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

det er ikke normalt at de standser alle pakker selvom de er afsendt til dig fra et ikke-EU land, i hvert fald ikke hvis du er registreret som importør.

Så åbner de dem en gang imellem for at se om de indeholder det der står på fakturaen så toldværdien bliver korrekt.

hvis du ikke er registreret som importør vil jeg tro der er en pæn risiko for at pakken bliver standset og først udleveret når du har svaret told+moms....

mvh

Morten

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan helt seriøst, havde du forventet at din pakke ikke skulle fortoldes, når du bestiller fra et ikke EU land?

Det er jo det "smarte" ved at handle internt i EU, det er at der ikke skal betales told. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Må man overhovedet som privat købe 100kuglepind eller større mængde af en vare udenfor eu uden cvr eller er det ulovligt eftersom det bliver set som vidersalg. For nogen kan godt lave det som fritidsjob hvor de ikke overstige en omsætning på 50.000

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ozso:
Må man overhovedet som privat købe 100kuglepind eller større mængde af en vare udenfor eu uden cvr eller er det ulovligt eftersom det bliver set som vidersalg. For nogen kan godt lave det som fritidsjob hvor de ikke overstige en omsætning på 50.000
Ozso:

Må man overhovedet som privat købe 100kuglepind eller større mængde af en vare udenfor eu uden cvr eller er det ulovligt eftersom det bliver set som vidersalg. For nogen kan godt lave det som fritidsjob hvor de ikke overstige en omsætning på 50.000

Du må købe alt det du vil i udlandet, som du overhovedet har råd til at købe, blot du betaler de afgifter på lige fod med alle andre : )

 

Hvorfor skulle du ikke måtte købe 100 kuglepenne?

 

Du må gerne købe ting fra udlandet og videresælge det, blot du opgiver din fortjeneste som b indkomst på din selvangivelse. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Aalborg Biludlejning:

Du må købe alt det du vil i udlandet, som du overhovedet har råd til at købe, blot du betaler de afgifter på lige fod med alle andre : )

  

Du må gerne købe ting fra udlandet og videresælge det, blot du opgiver din fortjeneste som b indkomst på din selvangivelse. 

Køber du vare fra ikke EU til vidresalg SKAL DU ALTID være importør registreret !!  Se momsloven !

Ravn

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i tvivl for står og skal starte et fritidswebshop hvor jeg skal bruge nogle små vare fra kina og bliver leveret derra så tænkte hvad der vil ske hvis et bliver taget det er ingen ulovlig vare eller kopi eller noget...

Fra Skanderborg
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

umiddelbart vil du vel gøre dig skyldig i momsunddragelse, skattesvindel osv.

Takseres med bøde og/eller fængsel.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)