Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal til at i gang, jeg bliver anbefalet at oprette et Ltd firma?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa...

1. - Jeg står og er ved at have nået kreditrammen på 50.000 kr snart før jeg skal til at registrere moms, jeg sælger forskellige lovlige tilskud indenfor fitness verdenen (Fuld lovlige midler, protein, kreatin mm)...

Mine varer får jeg enten fra Tyskland eller UK, en makker som operere i det samme anbefaler mig at oprettet et Engelsk Ltd selskab da jeg så kan købe det ind gennem firmaet uden moms selvfølgelig, og at når jeg så sælger det i DK eller andre dele af verdenen som jeg nemlig også oprere i at så undgår jeg at skal betale DK moms, stadig skal jeg holde bogføring på alt og så 1 gang om året gennem mit Ltd selskabs regnskab indberetter jeg fortjeneste på min DK selvangivelse og så betaler DK skat af dette?

Grunden til jeg spørger her at jeg ikke ønsker at gøre noget ulovligt ved ikke at betale DK moms når varen er købt gennem eget UK firma, men self betale skat af overskuddet... Forstå mig ret, er interesseret i lige lovlige linjer her så kom gerne med godt svar der er til at forstå, er ny i det hele så hvis jeg spørger dumt er det derfor :)

 

2. - Vælger jeg at oprette DK selskab med DK CVR nr, hvordan forholder jeg det så med at købe varer i udlandet, jeg kan jo købe det hjem uden UK VAT, lad os sige jeg får en UK varer til 20 pund, så skal der jo ligges 25% DK købsmoms på, det er jeg klar over, men hvordan regner jeg den helt rigtige pund pris om til DK alt efter kurs, er det den kurs som kursen er på den fakturede dato eller? Ligeledes køber jeg så 100 enheder hjem som jeg tillægger 25% DK købsmoms i et kvartal, men kun sælger 10 enheder dette kvartal, det giver jo negativ moms, får man det så fra skat efter ens tal er inberettet, og så self andre måneder kan det jo være modsat ved at man sælger mere og det jo i sidste ende ender i 0...

Håber I forstår mine spørgsmål da jeg ikke syntes det er alt jeg har kunne google mig til :)

Mvh jacob

Mvh....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvori skulle fordelen ligge med et Ltd.?

Du kan importere varer momsfrit.

Desuden kan du registreres efter reglerne om fjernsalg via dit danske selskab.

Den måde du får anbefalet virker meget besværligt.

MvH

Peter

Tilmeldt 24. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok når jeg så importere varer momsfrit...

er det så først når jeg sælger 1 varer at jeg betaler differancen af denne varer købsmoms vs salgsmoms, altså pr 1 varer der er solgt? Og ikke noget med jeg får stor negativ på f.eks 1 enheder varer jeg køber? Altså skal jeg først udlægge/betale moms pr 1 stk solgte varer?

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal også huske at dit lager mv. skal ligge i England for at du ikke render ind i ballade med told og skat. Og når du sælger for over et rimelig lille beløb skal du også momsregistreres i Danmark og opkræve dansk moms og lave momsregsnkab til danskerne.

Vil klart sige at det er meget mere besværligt, og hvis protein produkterne og de andre kosttilskud er lovlige ser jeg absolut ingen grund til et UK selskab.

Du kan heller ikke tage imod Dankort hvis du har et engelsk firma, så der mister du også lidt omsætning.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra KBH
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 304
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev rådet det samme og prøvede at undersøge tingene.

ltd er utrolig bøvlet. Du skal være i england x antal gange, skat i danmark forsøger at jagte danske ltd firmaer og har forrige år haft en stor fokus på netop dette område. 

Din gevinst ved at lave et ltd forsvinder når du skal udbetale dig selv i løn og alt i alt er det bare bøvlet og tidskrævende. 

 

CetaDesign din total leverandør inden for medie.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke, at sådan en simpeæ ting gøres så besværlig.

Kør det fra DK, og lad dit fjernregistrere i UK.

 

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)