Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MultiLevelMarketing (MLM) & NetworkMarketing (NM) - Del dine personlige erfaringer LÆS 1. indlæg først please!

Side 7 ud af 21 (205 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Jamen så har du tilkendegivet din holdning og din erfaring, så tak for det.

Jeg ved ikke om jeg er helt enig i det med at sælge til familie og venner, men er enig i at man nok ikke skal starte med at rekruttere der uden de ønsker det ved egen henvendelse.

Kan ikke se noget galt i at sælge cremer eller plejemidler til kvinderne og hårvoks til drengene, hvis de synes det er gode produkter. Det er jo en introduktion som til ethvert andet produkt.

Jeg synes f..... der er noget galt i at profitere på familie og venner  Men selvfølgelig så arver børnene det da senere. At i ikke kan se det, de siger alt om jer. Kynisk men det er jagtet på guldnålen der sætter alt overstyr. Eller var den der kun dengang i solgte overfinansierede støvsugere. (for de unge i tråden er det en støvsuger af mærket Kirby, som reelt havde en salgsværdi på et par tusinde men vist nok blev solgt til 10000kr)

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan,

Det ligger mig meget på sinde at bidrage til at branchen oparbejder et godt image og det har jeg bla. her på Amino brugt megen tid på i debatter og herunder støt ind i nævnte person.

Dine SWOT-analyse og udvikling af dit koncept og ide kan du godt gennemføre  selv om vi kan se dit foto og se hvilken baggrund du har.

Som ingeniør og civiløkonom med bred strategisk erhvervserfaring fra nogle af landets største virksomheder ved jeg at du kan !

Men Jan det er dit valg - og lad det så være det - bare et godt råd  !

Mvh

John  

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 11:36 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:

Jan,

Det ligger mig meget på sinde at bidrage til at branchen oparbejder et godt image og det har jeg bla. her på Amino brugt megen tid på i debatter og herunder støt ind i nævnte person.

Dine SWOT-analyse og udvikling af dit koncept og ide kan du godt gennemføre  selv om vi kan se dit foto og se hvilken baggrund du har.

Som ingeniør og civiløkonom med bred strategisk erhvervserfaring fra nogle af landets største virksomheder ved jeg at du kan !

Men Jan det er dit valg - og lad det så være det - bare et godt råd  !

Mvh

John  

Nu ved jeg godt dit svar er til Jan, men jeg syntes da lige jeg ville give min mening med. Jeg kan ikke se problemet med "manglende" billede og baggrund. Og jeg syntes ikke tidligere tråde behøver blive blandet ind i denne tråd, hvor jeg nu syntes Flemming har bidraget ganske fint. Så hvorfor ikke bare lade tråden fortsætte den gode tone?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 11:36 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Har du nogen idé om hvor mange personer en Team Manager har under sig? Ikke så meget salgsmæssigt, men mere i relation til hvor mange man er "produktansvarlig" overfor.

Er Team Manageren en der bliver det grundet succes eller en der speicelt udpeges til funktionen? For reelt set er der folk der er gode til at undervise som er forfærdelige sælgere og omvendt osv..

Her skal du nok have fat i Martin eller MVM - for min viden om det organisatoriske er stadig begrænset - men nu får du lige, hvad jeg selv tror jeg ved... :-)

Da jeg startede sidste år, var firmaet kun 1 mdr. gammel - men der var allerede flere teams i DK.

Mit personlige bud er, at et team primært opstår ved, at en gruppe af personer går sammen og beslutter sig for at lave et team.

Hvis en af disse personer i forvejen har erfaring fra networking - eller måske erfaring med produkterne, så bliver vedkommende "udnævnt" til Team Manager - og det gøres jo helt automatisk ved, at denne person er den første i teamet der opretter sig som forhandler, da han så vil være øverst i dette team.

Alternativt kan man også "invitere/rekruttere" en manager ind i et eksisterende team, ved at tilbyde personen en plads højere oppe - f.eks. lige under den eksisterende Team Manager, eller "i midten" af niveauerne - hvorved teamet så deles mellem den eksisterende manager og den nye. På den måde får vedkommende jo adgang til eksisterende omsætning - men mod at han/hun så videreudvikler teamet. 

Endvidere lægger kompensationsplanerne jo også op til, at når du omsætter for en vis størrelse, så påtager du dig rollen som manager - for de forskellige niveauer hedder jo netop altid noget med Manager, Team Leader, Silver manager etc.

(Martin - MVM: Er disse ovenstående antagelser korrekte?) 

Entrepreneur - Jan:
Er det ikke sådan, at hvis man når dertil at man som hovedansvarlig får den information, så har personen allerede tilført en eller anden form for skade? Er det noget man accepterer eller noget der medfører eksludering?

Det jeg primært tænker på er pressen. Hvis nu en forhandler f.eks. skriver på sin hjemmeside, at et kosttilskud kan helbrede dit og dat - så risikerer han at få både fødevarestyrelsen, forbrugerrådet og Ekstra Bladet på nakken. Og hvis det er Ekstra Bladet - så kan du være sikker på, at det ikke er FORHANDLEREN de går efter - men hele firmaet, og der vil ikke blive sparet på ordet: pyramide - i den artikel! ;-)

I det tilfælde vil du som den primære ansvarlige i det mindste have forsøgt at dække dig ind, hvis du kan fremvise retningslinjer, der klart tager afstand fra denne markedsførings-metode.

Det andet problem er salgsmetoderne - her mener jeg man som firma kan gøre meget. F.eks. ved at sørge for, at nye forhandlere bliver sat ordentligt ind i markedsføringsloven omkring vennehvervning, falsk markedsføring og dørsalgsloven.

Entrepreneur - Jan:

Man kan formodentlig "redde" den ved at genskabe tilliden til kunden som i ethvert andet køb/salg scenaire, men det er jo ikke noget man over tid kan acceptere gentager sig.

Jeg har 3 ord til dig: Henning og Mikkel Big Smile

Altså med andre ord - nogen gange kan den ikke reddes. :-)

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 11:42 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

H€nning:

Jeg synes f..... der er noget galt i at profitere på familie og venner  Men selvfølgelig så arver børnene det da senere. At i ikke kan se det, de siger alt om jer. Kynisk men det er jagtet på guldnålen der sætter alt overstyr. Eller var den der kun dengang i solgte overfinansierede støvsugere. (for de unge i tråden er det en støvsuger af mærket Kirby, som reelt havde en salgsværdi på et par tusinde men vist nok blev solgt til 10000kr)

Men er det så ok at profitere på familie og venner hvis de selv henvender sig??? Eller skal man henvise dem alle til konkurrenterne??? Hvis jeg arbejdede med Apple og kunne tilbyde en iPad til en god pris, ville det så være forkert at tilbyde sine nærmeste? Eller skal jeg vente på at de selv henvender sig ?

Endnu engang sætter du alle i bås.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:52 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin,

Du ved jeg ved det ligesom du ved det - Hvem er det vi taler med og hvor mange er de?
Men lad det nu ligge og lad tråden udvikle sig !

 

mvh

john

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 12:16 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

Her skal du nok have fat i Martin eller MVM - for min viden om det organisatoriske er stadig begrænset - men nu får du lige, hvad jeg selv tror jeg ved... :-)

Da jeg startede sidste år, var firmaet kun 1 mdr. gammel - men der var allerede flere teams i DK.

Mit personlige bud er, at et team primært opstår ved, at en gruppe af personer går sammen og beslutter sig for at lave et team.

Hvis en af disse personer i forvejen har erfaring fra networking - eller måske erfaring med produkterne, så bliver vedkommende "udnævnt" til Team Manager - og det gøres jo helt automatisk ved, at denne person er den første i teamet der opretter sig som forhandler, da han så vil være øverst i dette team.

Alternativt kan man også "invitere/rekruttere" en manager ind i et eksisterende team, ved at tilbyde personen en plads højere oppe - f.eks. lige under den eksisterende Team Manager, eller "i midten" af niveauerne - hvorved teamet så deles mellem den eksisterende manager og den nye. På den måde får vedkommende jo adgang til eksisterende omsætning - men mod at han/hun så videreudvikler teamet. 

Endvidere lægger kompensationsplanerne jo også op til, at når du omsætter for en vis størrelse, så påtager du dig rollen som manager - for de forskellige niveauer hedder jo netop altid noget med Manager, Team Leader, Silver manager etc.

(Martin - MVM: Er disse ovenstående antagelser korrekte?) 

Det er nok forskelligt fra firma til firma. Men hos os har det længe været folk der har været igang i årevis som har stået for træning, oplæring, motivation osv. Men det kan også være folk med gode lederevner som selv tager "skeen i hånden". Hos os kan man ikke rekruttere ind højere oppe alle starter samme sted.

Vil nok mene at folk der er gode til at lede, inspirere, coache, lære, træne og motivere hurtigt bliver de folk der "styre" en træning og lign.

Vi har som sådan ikke nogen team manager titler, og der er ikke nogen tal på hvor mange der er under de folk som pt. holder træningerne.

Hvis jeg kigger på vores situation i DK sammenlignet med Norge, så er der et hav i Norge der har taget initiativ til at gøre noget, hvor vi i DK er noget bagefter. Enhver kan reelt invitere til træningsaftener både face to face og online, men det er reelt først nu i slutningen af april vi som sådan er begyndt på dette.

For at lære det rigtigt så kræver det god undervisning, derfor er det langt vigtigere at der trænes med en der er god til at lære fra sig og ikke er en supersælger.

Entrepreneur - Jan:

Det jeg primært tænker på er pressen. Hvis nu en forhandler f.eks. skriver på sin hjemmeside, at et kosttilskud kan helbrede dit og dat - så risikerer han at få både fødevarestyrelsen, forbrugerrådet og Ekstra Bladet på nakken. Og hvis det er Ekstra Bladet - så kan du være sikker på, at det ikke er FORHANDLEREN de går efter - men hele firmaet, og der vil ikke blive sparet på ordet: pyramide - i den artikel! ;-)

I det tilfælde vil du som den primære ansvarlige i det mindste have forsøgt at dække dig ind, hvis du kan fremvise retningslinjer, der klart tager afstand fra denne markedsførings-metode.

Jeg kan umiddelbart kun svare for eget firma, men her går firmaet meget op i retningslinier, og skulle man have lavet en website, så er der klare regler for hvad man må. Og både firmaets ansatte og andre kollega'er kan selvfølgelig løbende kigge på google og se om der skulle være noget forkert. Og er man så meget over grænsen som overtræden loven, så er jeg sikker på at det for konsekvenser for personen.

Men helt sikkert så er den dårlige historie guf for EB og andre medier og så er det ikke bare forhandleren men hele firmaet, pyramide, branchen osv. Og det foragelige sælger altså bare bedre end sandheden.

Entrepreneur - Jan:

Det andet problem er salgsmetoderne - her mener jeg man som firma kan gøre meget. F.eks. ved at sørge for, at nye forhandlere bliver sat ordentligt ind i markedsføringsloven omkring vennehvervning, falsk markedsføring og dørsalgsloven.

Igen metoderne er meget forskellige, og tager jeg igen udgangspunkt i mit eget, så er det jo det ens sponsro/upline, eller hvad man nu kalder personen der har signet en up, skal arbejde med til at starte med. Hvis jeg f.eks. signer Ib op imorgen, så er det min opgave at sætte ham ind i metoder og sørge for den nødvendige oplæring. Det er vigtigt der ligger en klar strategi fra dag1 i Ibs nye forretning.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

H€nning:

Jeg synes f..... der er noget galt i at profitere på familie og venner  Men selvfølgelig så arver børnene det da senere. At i ikke kan se det, de siger alt om jer. Kynisk men det er jagtet på guldnålen der sætter alt overstyr. Eller var den der kun dengang i solgte overfinansierede støvsugere. (for de unge i tråden er det en støvsuger af mærket Kirby, som reelt havde en salgsværdi på et par tusinde men vist nok blev solgt til 10000kr)

Det jeg finder beklageligt i dine indlæg her er, at du ikke argumenterer for dine synspunkter eller underbygger dem med eksempler, men IGEN postulerer og IGEN uden at have belæg for det, skriver at os der skriver her i tråden er kyniske og kun går efter guldnålen og sætter alt overstyr.

Jeg håber moderator Rune Gjersvig snart bliver opmærksom på hvor svært du har ved at følge de retningslinier der er for Amino, samt hvor svært du har ved at undgå at svine andre til og ikke mindst hvor svært du har ved at holde dig til trådens emne.

Uanset hvordan du vender og drejer tingene, så vil iværksættere der starter med at lave hjemmesider sige til sin omgangskreds, at de lige skal sige til hvis der er nogen der skal bruge en hjemme side.

Samme med dem der sælger gadget, hårvoks, it-tilbehør eller coaches der udfører terapi. Mange forretningstyper kan IKKE komme fra start alene med organisk vækst, men bliver hjulpet på vej af venner og bekendte.

Hvis man så sælger f.eks. Shampoo til 99 og man ved en søster eller mor køber shampoo af dårligere kvalitet til 149 eller 249, så kan jeg aldrig i min vildeste forstand se problemet i at sælge til dem.

Jeg kan se problemet i at rekruttere dem til en dyr opstartspakke og få dem til at agere sælgere ved at man lægger et inddirekte pres på dem, men det er IKKE det der tales om her.

90% af alle ting der købes som længerevarende forbrugsgoder købes efter nærmere overvejelse, MEN ikke desto mindre vil de fleste af dem gerne bekræftes i deres beslutning og spørger derfor familie, venner og bekendte om deres indstilling. Og hvis det er sådan at dem omkring en faktisk har en radikalt anden holdning til det køb man er ved at foretage, så afbryder det handlen indtil tingene er undersøgt nærmere. Folk er således ikke så selvstændige i deres beslutninger som man tror og det gælder de fleste køb af langvarige forbrugsgoder som radio/tv (brune varer i almindelighed) samt biler, huse, både, dyre ure osv osv osv.

HENNING - så jeg håber du vil respektere at dine indlæg ikke er velkomne i tråden hvis de alene baseres på insinuationer og respektløshed. Jeg vil IKKE debattere i denne tråd på det niveau. Jeg forventer derfor Rune Gjersvig kontakter dig via PM og får styr på din tilgang til debatterne.

Køb ren argan olie her

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 12:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Er den undervisning bedst hvis det er face 2 face eller kan det være via web og så med efterfølgende chat f.eks?

Vi har en gang om ugen undervisning online + Supersøndag ca. hver anden mdr. + telefon og skype til personlig undervisning + online forretningspræsentation + personlige forretningspræsentationer. + jævntligt forretningspræsentationer til fx 5-10 personer + event. + det løse.

 

Tilmeldt 11. Nov 05
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

Håber ikke at du flere ”gode venner” som du har beskrevet i dit møde med MLM / Herbalife, for så er det tid til at finde en ny omgangskreds :o)

Dine ”venners” opfattelse af MLM har intet at gøre med hvordan man driver en MLM forretning og dine erfaringen har desværre været dyrt ”købt og kedelige.

MLM konceptet er meget enkelt:

  1. Start ikke i firmaer som forventer at du køber for en mindre formue bare for at kunne starte uden der kommer noget retur.
  2. Din opline er med i hele din opstart og oplæring, samt med i marken når du skal i gang for alvor.
  3. Din opline får dig hurtigt på den uddannelse i firmaet som er nødvendig for at du får succes og uden at det skal koste dig en formue, da det er i alles interesse at du kommer godt i gang.
  4. Din opline hjælper dig med at bygge din omsætnings organisation op og bygger aktiv i din struktur, så du hurtig får partner / kunder at arbejde med.
  5. Dit eget køb i firmaet skal ikke have indflydelse på om du får bonus af din organisation.
  6. Du skal hurtig have muligheden for at møde ledelsen af firmaet. evt. regionslederen. Samt have tilladelse til at kontakte dem i forbindelse med spørgsmål omkring konceptet.
  7. Firmaet skal have mere end en produktgruppe og muligheden for at tegne nye kunder i mange lande.
  8. Firmaet skal have kontor og ansatte i alle lande hvor firmaet er repræsenteret.  

Når du så er klar til at stå på egne ben er din opgave at ”kopier” hvad din opline har lært dig og hjælpe nye partner i firmaet i gang med deres forretning i fælles interesse.

PS Det kan i starten være utrolig svært at arbejde med familie og venner, så dine kontakter skal hentes i dit øvrige netværk.

Prøv at kikke her http://www.facebook.com/video/video.php?v=2033443158757 videoen er meget fortællende og jeg synes at den ramme plet i din ”oplevelse / erfaring” med MLM.

MVH

Carsten

http://www.NWA-Partner.dk

 

Side 7 ud af 21 (205 indlæg)