Mange tak for dit svar, er det så noget du kan anbefale for enkeltvirksomheder, eller hvad? |
Hej Jesper.
Automatiske bid management systemer/ programmer så som Finch, kan have sine fordele - men bestemt også sine ulemper. Der findes forskellige bid management programmer og i forskellig kvalitet. At fremhæve nogle frem for andre, skal jeg ikke komme ind på her.
Men jeg er af den overbevisning, at man skal have en AdWords kampagne med rigtige mange søgeord og annoncer (min. +1000 søgeord), for et sådant program overhovedet kan overvejes.
AdWords er et "hands on" håndværk, hvor de gode resultater er et direkte produkt af personen bagved. Så har man en af de skarpeste AdWords folk i DK til optimering og redigering af ens kampagner, kan man være sikker på, at opnå bedre resultater end de automatiserede bid programmer kan præstere.
Dog kan man godt argumentere for, at man som AdWords specialist ikke kan opnå helt samme resultater som et bid management program, såfremt der er tale om en kampagner med fx. 6.000 søgeord og 600 annoncer. For hvordan skulle man som enkelt person kunne fx. budregulere og optimere optimalt med så mange søgeord & annoncer. Her vil flere AdWords specialister nok have indvendinger og påstå, at det sagtens kan lade sig gøre. Og dette vil jeg heller ikke afvise - har selv haft ansvaret for kampagner med +10.000 søgeord uden brug af bid management programmer, med gode resultater. Men nu ved jeg jo selvfølgelig ikke, hvordan resultatet ville have set ud med hjælp fra et automatiseret program!?!
Så for størsteparten af danske AdWords annoncører, så er bid management programmer ikke aktuelt. Der er simpelthen for mange faktorer, som disse programmer ikke har med i deres overvejelser og beslutninger.
Håber det giver lidt mening.
Johannes