Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Licens ifm. køb/salg af tøj?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Birkerød
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man køber tøj gennem en mellemmand, vil det så være 100% lovligt?
Også selv om mellemmanden er fra ebay?
tak

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Det virker ikke helt, som om du er helt klar over, hvad du egentligt gerne vil vide. Hvorfor skulle det ikke være lovligt at handle med tøj? Er det fordi du taler om varemærker, som du kunne risikere var kopieret eller hvad?

Normalt set er det aldrig ulovligt at handle, altså købe og sælge. Du behøver ikke engang et CVR nr før du når en kritisk omsætning, nemlig 50.000 kr. Uanset hvad, skal du altid bare betale skat af din fortjeneste ved salget.

Prøv at specificere hvad du mener, så vi bedre kan råde dig.

Mvh

Fra Skanderborg
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mads,

Jeg vil tillade mig at gætte på at det du mener er at du vil købe mærkevaretøj fra Ebay og sælge i DK.

Det kan udemærket være lovligt - det kommer helt an på i hvilket land Ebay ligger. Regner du med at købe fra Ebay i USA vil du få problemer når varerne skal indfortoldes da du ikke har tilladelse til at sælge disse varer i EU.

Køber du fra Ebay i Tyskland har du ikke dette problem, så er varerne allerede indført i EU af et andet firma - og det vil være dem der får balladen i sidste ende. Dog kan du risikere at skulle bevise at der ikke er tale om kopivarer, hvilket betyder at du skal have bevis fra din leverandør på at der er tale om en godkendt produktion af varerne. Har du ikke dette risikerer du at skulle bruge betydelige summer på advokatregninger, og iøvrigt beslaglæggelse af varerne indtil du har bevist at der er tale om lovlig indførsel.

Mærkevareleverandørerne har en hær af advokater der lever af at standse illegal import samt kopiprodukter, og kampen kan blive endog meget hård hvis du ikke har dokumentationen i orden fra begyndelsen. Husk iøvrigt at selv om du får dokumentation på at varerne er ægte og de viser sig IKKE at være det skal de destrueres for din regning, og du må så selv se om du kan få penge retur fra din leverandør.....

Mvh

Morten

Fra Birkerød
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene. Og ja jeg kunne nok godt være gået lidt mere i dybten, men jeg fik alt jeg sad og tænkte over besvaret. Så igen mange tak for det!!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)