Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig til at gøre det nemmere at være iværksætter!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er folketingskandidat for Liberal Alliance og min mærkesag er gang i væksten. Jeg har sat mig for at lave en liste over alle de tåbelige, bureaukratiske regler og love, som dagligt udgør barrierer for initiativrige danskere, der ønsker at bidrage til væksten i vores land og således velstanden. I den forbindelse har jeg brug for hjælp fra alle jer, der har konkrete oplevelser med disse væksthæmmende love og regler.

Hvis I vil sende mig en mail med store som små afgifter, regler, bureaukratiske love eller andet, som har været en barriere for jeres opstart af virksomhed/iværksætteri, vil jeg samle det hele og gennemgå regel for regel og lave mig en liste over de, som jeg synes, er de tåbeligste, og  så vil jeg  være garant for, at der bliver stiller forslag om afskaffelse af hver og én, når jeg kommer i folketinget.

Min mail adresse er laura@lauralindahl.dk

På forhånd tak!

Vh Laura Lindahl.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 48
Fra  Sign City Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Laura

 

Her kommer et eksempel til dig: Stop affaldsafgiften. 1500 selvstændige har klaget i Aalborg kommune.

Mange hilsener

Søren Maigaard

Jeg er initiativtager til www.forhandlerportalen.dk Kontakt mig via portalen. Mange hilsener Søren Maigaard tlf. 98113677 mail:info@forhandlerprotalen.dk

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

To ting som efter min mening er hul i hovedet:

1. Regler for barsel og selvstændigt firma

2. Arbejdsløse selvstændige - hvorfor søren skal man dag ud og dag ind læse om tåbelige jobaktiveringer eller praktikpladser som absolut ikke gavner den arbejdsløse. Hvorfor kan arbejdsløse som drømmer om en selvstændig forretning ikke få lidt mere råderum fra det offentlige (er vel i sidste ende i folketinget de "gamle hønisser" skal tage sig sammen).

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Og når vi er ved A-kassen..

Det er komplet ulogisk og forskelsbehandling at når man skal starte op som selvstændig, så må man IKKE modregnet sin indtjening i dagpengene, når man har været selvstændig før. Det er kun såfremt det er første gang man er selvstændig.

Det er hammerende urimeligt og svært at komme igang igen på det grundlag, når man sig farvel til indkomst på en eller anden måde, og har modet til at starte op igen.

 

Endvidere er reglerne i dag ændret til det mere uoverskuelige ved at man som nystarte sælger enten er selvstændig erhvervsdrivende med eget momsnr. eller blot er honorarmodtager og skal betale skat heraf. Men det kan først aftales med SKAT, og her skal man betale for at få "bindende svar". go da økseskaft - for dagpengene. Den er svær.

Så tænkte jeg at kunne lave SMBA, som opstart og så gå i gang med min markedsundersøgelse til nyvirksomhed og så have et CVR. nr. som enkelte forlanger for afgive videre handelsoplysninger. MEN nej heller ikke når man er på dagpenge.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Laura,

Jeg har smidt dig en mail... Yes

/Christian

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)